10 مهارت ارزشمند که خودتان می توانید آن ها را یاد بگیرید

به گزارش مجله ویراپارس، همه ما مهارت هایی داریم که شاید به صورت ویژه و از دوران کودکی روی آن ها تمرین نموده باشیم و اکنون در این مهارت ها به بالاترین سطح ممکن رسیده ایم. هنر، آشپزی و تعمیر وسایل الکترونیکی از جمله این مهارت ها هستند. اما با بالا رفتن سن و کاهش توانایی ها، شاید تصمیم بگیریم که تفریح نوی پیدا کنیم و چیزهای نوی یاد بگیریم. اینجاست که چرخه طبیعی زندگی به ما اجازه نمی دهد خیلی راحت تجربه های نوی داشته باشیم. اینکه برای تسلط روی یک زبان نو، یادگیری نواختن یک ساز نو، دریافت مدرک مربیگری یا یادگیری روش هایی برای انجام تعمیرات خانه وقت کافی داشته باشیم، برای همه امکان پذیر نیست.

10 مهارت ارزشمند که خودتان می توانید آن ها را یاد بگیرید

اما امروزه دسترسی به فضای مجازی باعث شده است تا یادگیری از هر زمان دیگر آسان تر گردد. در ادامه با 10 مورد از برترین مهارت هایی که می توانید خودتان آن ها را یاد بگیرید آشنا می شوید.

1. تعمیر وسایل مختلف

شاید دیگر لازم نباشد خودتان چیزی را تعمیر کنید و بتوانید به شخص دیگری پول بدهید تا او این کار را انجام دهد. اما جنبه های مثبت این کار چیست و این کار چه مجذوب نمایندهیتی دارد؟ علاوه بر این، چه کسی راضی می گردد برای کار های ساده ای که خودش به تنهایی می تواند انجام دهد پول زیادی خرج کند؟

اگر اینکه هر کاری را خودتان انجام دهید با روحیه شما سازگار است، تعمیر وسایل یکی از ساده ترین و مفیدترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید. ویژگی مثبت این مهارت این است که وقتی چیزهای نوی یاد می گیرید می توانید خیلی سریع از آموخته های خودتان بهره ببرید.

اما چگونه باید این مهارت را یاد بگیرید؟

فرقی نمی کند که می خواهید یک وسیله پرکاربرد و شناخته شده را تعمیر کنید یا در پی تعمیر یک وسیله خاص هستید، می توانید هر چیزی را که لازم دارید در بین ویدیوهای آموزشی موجود در یوتیوب پیدا کنید.

البته این درست است که در بعضی موارد باید برای حل مشکل از یک تعمیرکار ماهر یاری بگیرید چرا که این گونه نیست که شما با تماشا چند ویدیوی آموزشی مهارت کافی در این زمینه را پیدا کنید. اما از قلم نیاندازید که وقتی چیزی خراب می گردد، می تواند فرصتی باشد تا روش تعمیر آن را یاد بگیرید.

2. یک مهارت هنری

اگرچه معمولاً عایدی زیادی برایتان نخواهد داشت، اما مهارت های هنری بسیار مفید هستند؛ چراکه توانایی هایی فنی را در اختیار شما می گذارند که با استفاده از آن ها می توانید آثار زیبایی خلق کنید. شما باید موضوع مورد علاقه خودتان را پیدا کنید و یادگیری مهارتی که به آن احتیاج دارید به استعداد فنی و تمرینات شما بستگی دارد.

فرقی نمی کند که نقاشی، عکاسی، سفالگری یا هر فعالیت هنری دیگر را انتخاب کنید، باید هر روز تمرین کنید تا مهارت کافی برای خلق آثار زیبا را پیدا کنید. شاید کمی طول بکشد تا خودتان بتوانید به خوبی نقاشی بکشید، عکس های خوبی بگیرید و چیزهای سفالی زیبایی بسازید، اما اگر هر روز بین 15 تا 30 دقیقه برای یادگیری این مهارت های هنری وقت بگذارید پیروز خواهید شد. به علاوه اینکه پرداختن به فعالیت های هنری می تواند راه چاره خوبی برای سرگرمی و استراحت در انتها روز باشد.

3. دفاع شخصی

چه کسی دوست دارد کتک بخورد؟ اگر ترجیح می دهید در یک درگیری غیرمنتظره آسیب نبینید، شاید زمان آن رسیده که مهارت دفاع شخصی بیاموزید.

اگرچه داشتن یک حریف تمرینی می تواند در یادگیری دفاع شخصی بسیار مفید باشد، اما می توانید به تنهایی هم این مهارت را یاد بگیرید.

با اینکه هیچ کسی نمی خواهد در شرایطی قرار بگیرد که به استفاده از تکنیک های دفاع شخصی احتیاج پیدا کند، اما یادگیری این مهارت و استفاده از آن احتمال آسیب تماشا در درگیری ها را کاهش می دهد.

4. مهارت های مرتبط با طراحی

اگرچه طراحی دانشی است که سلیقه و مرور زمان روی آن تأثیر می گذارد اما قواعد ثابتی هم دارد که نتیجه به کار بستن آن ها زیباتر شدن است. یادگیری اصول اولیه طراحی می تواند بسیار مفید باشد؛ چراکه هر کسی می تواند در فعالیت های روزمره خود این اصول را پیاده کند و زیبایی بیشتری را به نمایش بگذارد.

البته یادگیری مهارت های مرتبط با طراحی یک عنوان بسیار کلی است که از طراحی داخلی و چیدمان گرفته تا یادگیری کار با فتوشاپ را شامل می گردد. این نکته را هم از قلم نیاندازید که قرار نیست به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید و همین که بتوانید احتیاجهای خودتان را برآورده کنید کافی است. این مهارت ها می توانند تأثیر خودشان را در انتخاب یک چیدمان بهتر برای وسایل خانه یا طراحی یک تصویر زمینه مجذوب نماینده نشان دهند.

5. درس خواندن

شاید با خودتان فکر می کنید که ای کاش بیشتر درس می خواندید و گمان می کنید که دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید. فرقی نمی کند که به ریاضیات علاقه دارید یا علوم انسانی، حسابداری را ترجیح می دهید یا حقوق، احتمالاً می توانید آموزش هر درسی را که بخواهید در فضای مجازی پیدا کنید.

امروزه بسیاری از مراکز آموزشی اقدام به برگزاری دوره های غیرحضوری می نمایند که شرکت در آن ها یک راه چاره عالی برای جبران کم وکاستی های تحصیلی است. کافی است کمی در فضای مجازی پیرامون دوره های آموزش مجازی جست وجو کنید؛ می توانید دوره آموزشی درس مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

نکته جالب درباره بعضی از این دوره های غیرحضوری این است که شما می توانید دوره آموزشی را به صورت کامل دریافت کنید و بر اساس زمان بندی خودتان برای یادگیری آن اقدام کنید. در واقع، هر روز به میزان ای که می توانید برای درس خواندن وقت بگذارید. به علاوه اینکه لازم نیست در همه مباحث تسلط داشته باشید و می توانید روی موضوعاتی که می خواهید یا احتیاج دارید بیشتر وقت بگذارید.

اگرچه برای گذراندن بعضی از این دوره های غیرحضوری مدرکی دریافت نخواهید کرد اما می توانید تا میزان ای دانش خودتان را افزایش دهید و این قسمت مهم ماجرا است.

6. مهارت هایی در زمینه فناوری

فناوری برای ما اهمیت دارد و وقتی بتواند بیشتر خواسته های ما را برآورده کند مهم تر می گردد. اگرچه برای یادگیری درباره فناوری ها حد و مرزی وجود ندارد، اما فراگیری بعضی مهارت ها می تواند آغاز خوبی باشد. می توانید اطلاعاتی درباره سخت افزارهای کامپیوتر کسب کنید و با یادگیری راه اندازی کامپیوتر آغاز کنید.

7. نواختن یک ساز نو

فرقی نمی کند که نواختن یک ساز را بلد باشید و بخواهید نواختن یک ساز نو را یاد بگیرید یا اینکه درباره موسیقی هیچ گونه دانشی نداشته باشید، در فضای مجازی می توانید آموزش هر چیزی را که بخواهید پیدا کنید. به نواختن چه سازی علاقه دارید؟ گیتار، پیانو، درام، فلوت یا ویولن؛ می توانید برای یادگیری هر کدام از این سازها تعداد زیادی ویدیوی آموزشی در یوتیوب پیدا کنید. بعلاوه می توانید علاوه بر نواختن سازها، درباره تئوری موسیقی هم مطالبی یاد بگیرید.

وقتی کمی پیشرفت کردید، می توانید با هزینه ای اندک یک استودیوی ضبط خانگی ایجاد کنید، استعداد خود را به تصویر بکشید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

8. آشپزی حرفه ای

امروزه با وجود تعداد زیادی سایت آشپزی و ویدیوهای آموزشی در فضای مجازی، تعجبی ندارد که هر کسی بتواند به یک سرآشپز حرفه ای تبدیل گردد.

اگر می خواهید بهتر آشپزی کنید، در فضای مجازی چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. با فراگیری نکات و روش هایی که تا به امروز نمی دانستید، نه تنها خودتان از آشپزی لذت بیشتری می برید بلکه مهمانانی که دعوت می کنید هم هیجان زده خواهند شد.

9. یک زبان نو

برای بسیاری از افراد، یادگیری یک زبان نو در ابتدای لیست اهداف زندگی واقع شده است. خوشبختانه امروزه برای یادگیری یک زبان نو و تسلط بر آن در کوتاه ترین زمان ممکن تکنیک های خلاقانه ای طراحی شده است. اگرچه با استفاده از این تکنیک ها، باید هنوز هم زیاد تمرین کنید و هر روز وقت بگذارید اما می توانید بعد از گذشت 6 ماه به سطح قابل قبولی در یادگیری یک زبان نو برسید. می توانید علاوه بر ویدیوهای آموزشی، از اپلیکیشن های آموزش زبان هم بهره ببرید.

10. کدنویسی

یادگیری کدنویسی نه تنها یک راه چاره عالی برای ایجاد برنامه هایی با کاربردهای شخصی است، بلکه مهارتی است که وقتی در پی پیدا کردن شغل هستید می توانید روی آن حساب کنید. برای یادگیری کدنویسی باید با زبان های برنامه نویسی و توسعه وب آشنا شوید. شما می توانید در کمتر از یک سال با استفاده از دوره های آموزشی موجود در فضای مجازی و بعلاوه استفاده از اپلیکیشن های آموزشی به میزان ای در کدنویسی مهارت پیدا کنید که برای خودتان یک اپلیکیشن بسازید.

نکته مهم در یادگیری کدنویسی انجام دادن یک پروژه هم زمان با یادگیری است. این پروژه حتی اگر بسیار ساده باشد می تواند به شما یاری کند چرا که آموزش های برنامه نویسی بدون اجرای آموخته ها در یک پروژه می تواند واقعاً خسته نماینده باشد.

منبع: Lifehacker

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2127

به "10 مهارت ارزشمند که خودتان می توانید آن ها را یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مهارت ارزشمند که خودتان می توانید آن ها را یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید