یک نماینده مجلس: شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم، وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد

به گزارش مجله ویراپارس، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم و بعضی جیب مردم را خالی می نمایند که باید برخورد جدی با آنها انجام گردد و به نقاط محروم رسیدگی گردد.

یک نماینده مجلس: شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم، وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد

به گزارش خبرنگاران - منطقه مرکزی، علیرضا سلیمی در نشستی که برای آنالیز مسائل و مسائل حوزه بهداشت و درمان شهرستان های محلات و دلیجان با حضور سعید نمکی - وزیر بهداشت - برگزار گردید، با اشاره به اینکه از زمان فعالیت وزیر جدید بهداشت روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و درمان شاهد هستیم، توضیح داد: در این دوره مبارزه خوبی با مافیای دارو و درمان صورت گرفته است.

وی بیان نمود: سال گذشته و اوایل زمستان تنش هایی در کشور وجود داشت اما امروز شاهد ثبات در حوزه دارو هستیم و تفاوت های محسوس را شاهدیم و در واقع مردم از اضطراب و نگرانی خارج شده اند و افق های روشنی را پیش رو می بینیم.

این نماینده مجلس بر ضرورت مقابله محکم تر با مافیای دارو و درمان تاکید نمود و گفت: امروز شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم و بعضی جیب مردم را خالی می نمایند که باید برخورد جدی با آنها صورت گیرد و به نقاط محروم رسیدگی گردد.

سلیمی خواهان رسیدگی به مسائل حوزه بهداشت و درمان شهرستان از جمله تکمیل درمانگاه خیرساز با 85 درصد پیشرفت، تجهیز بیمارستان دلیجان به سی تی اسکن، تکمیل درمانگاه دودهک، پرداخت بدهی دو بیمارستان محلات و دلیجان، توجه به جمعیت شناور محلات به دلیل اینکه مقصد گردشگری است و باید سطح بندی ها تغییر کند و تامین آمبولانس برای دو شهرستان و تامین نیروی انسانی مراکز درمانی شد.

در این جلسه قمری فرماندار محلات خواهان ساخت بیمارستان جدید شهرستان، یاری به درمانگاه شهر نیمور و تامین نیروی انسانی و تجهیزات شد.

همچنین، سیامک سلیمانی فرماندار دلیجان نیز با اشاره به اینکه شهرستان در کریدور جنوب به شمال قرار گرفته است، گفت: شهرستان دارای 8 تا 12 هزار نفر اتباع بیگانه است که فشار مضاعفی را به کلیه امکانات خاصه حوزه بهداشت و درمان وارد نموده است که البته از ارائه هیچ خدمتی دریغ نمی گردد.

وی اظهار کرد: بخشی از بیمارستان دلیجان در حال تعمیر است و برای اتمام کار آن 800 میلیون تومان اعتبار احتیاج است و برای ایجاد بخش وی آی پی نیز بخش خصوصی پای کار است که در ابتدای امر باید تعمیرات به انتها برسد.

سلیمانی افزود: برای تهیه ام آرآی نیز خیرین یاری نموده اند و می توان از اضافی واریزی خیرین برای تهیه سی تی اسکن استفاده کرد، همچنین برای تکمیل درمانگاه دودهک دلیجان نیز 200 میلیون تومان اعتبار احتیاج است.

به گزارش خبرنگاران، در سفر وزیر بهداشت کلنگ عملیات اجرایی پایگاه سلامت آزادگان با زمین اهدایی خیر به زمین زده شد.

در این جلسه همچنین استاندار مرکزی گفت: وزیر بهداشت ماه آینده برای رسیدگی به پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) به اراک سفر می نماید.

سیدعلی آقازاده با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه داروسازی در کشور با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و مجهز به فناوری روز که طرح توسعه آن نیز آمده است، اظهار کرد: در طول سفر یکی از موارد مطرح شده در حضور وزیر بهداشت موضوع ساخت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک است که خوشبختانه وزیر بهداشت طی تماس با معاون درمان وزارتخانه بر انجام امور مربوط به بیمارستان، تجهیز و تامین اقتصادی آن تاکید 100 درصدی داشتند تا در انتها سال 99 به بهره برداری برسد و با 500 تخت شاهد بهره برداری آن در دولت تدبیر و امید باشیم.

وی با اشاره به سفر مجدد وزیر به استان مرکزی و حضور وی در اراک طی ماه آینده، افزود: وزیر بهداشت یکی از مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است و به همین دلیل در جریان کامل پروژه های بزرگ کشور از جمله پروژه ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک واقع شده است.

آقازاده یکی از مطالبات مهم استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان را بیمارستان شازند دانست و گفت: شازند با جمعیت بیش از 100 هزار نفر تنها شهرستان استان مرکزی است که بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت ندارد و تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی با قدمتی حدود 20 ساله دارد.

وی افزود: پتروشیمی شازند تعهد ساخت یک بیمارستان 200 تخته را داده بود که امروز به 120 تخت رسیده است و تجهیز آن با وزارت بهداشت است که البته استان به دلایل فنی و پراکنش جمعیتی مکان فعلی را مناسب احداث بیمارستان نمی داند و ضروری است که صحبتی با وزیر نفت صورت گیرد تا احداث این بیمارستان در دولت دوازدهم انجام گردد.

استاندار مرکزی گفت: سال جاری 60 میلیارد تومان منابع اقتصادی برای احداث این بیمارستان در بودجه پتروشیمی در نظر گرفته شده است، اما به دلیل ناهماهنگی ها هنوز کار شروع نشده و ضروری است که جلسه ای در تهران با حضور عوامل و مسئولان مرتبط برگزار گردد تا این مطالبه جدی مردم شازند محقق و عملیات اجرایی بیمارستان شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 263

به "یک نماینده مجلس: شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم، وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نماینده مجلس: شاهد بعضی کارچاق کنی ها در بخش درمان هستیم، وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید