کارگاه های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می نمایند

به گزارش مجله ویراپارس، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگاه های فراوری صنایع دستی و هنرهای سنتی، به عنوان صنایع کوچک و متوسط، نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می نمایند.

کارگاه های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می نمایند

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، دیروز پنجشنبه 8 شهریور 97 در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: اغلب افرادی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می نمایند، معمولاً یا به صورت فردی یا خانوادگی در کارگاه های کوچک محصولات خود را فراوری می نمایند، بنابراین به عنوان صنایع کوچک و متوسط از آن ها یاد می گردد.

خسروتاج با بیان اینکه این صنایع کوچک و متوسط اهمیت زیادی در اشتغال کشور دارند، گفت: با توجه به این موضوع آگاهی از مسائل و مشکلات فعالان این حوزه لازم است.

او ادامه داد: به عنوان معاون وزیر در حوزه صادرات وظیفه خود می دانم که به پتانسیل ها و ظرفیت های صادراتی که در کشور وجود دارد و پتانسیل هایی که می تواند در آینده به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور بینجامد توجه کنم.

خسروتاج با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه ها در شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استانی گفت: در این نمایشگاه ها نوآوری موجود در استان ها شناسایی می گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: خوشحالیم سرمایه های استانی که می تواند برای کشور ثروت فراوری نموده و چشم اندازی از سرمایه انسانی و خلاقیت فردی و تفکر انسانی جوانان ما در آینده باشد و در توسعه و آبادانی کشور نقش ایفا نماید، در این نمایشگاه ها موردتوجه قرار می گیرد.

او اضافه نمود: علاوه بر این، نمایشگاه ها فرصتی برای شنیدن مشکلات هنرمندان هستند. در این راستا در گفت وگویی که با برخی هنرمندان داشتم اظهار داشتند یکی از مشکلات آنان بالا رفتن نرخ ارز و عدم توانایی آنان برای حضور در بازارهای جهانی و نمایشگاه های بین المللی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، ادامه داد: بنابراین هنرمندان انتظار بحقی دارند که دولت بتواند برای حضور آن ها در نمایشگاه ها کمک کند تا این صنعت و اشتغال دچار رکود نگردد. البته هر میزان هم که رویکرد به این حوزه صادراتی باشد، بازهم خریدهای داخلی مردم در سفر به شهرهای مختلف می تواند کمک نماینده باشد.

خسروتاج یادآور شد: در کنار این، دولت هم باید زمینه مناسب را در جهت توسعه صادرات به بازارهای جدید فراهم کند.

او در انتها توضیح داد: بازهم وظیفه خود می دانم در یک حرکت هماهنگ با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زمینه حضور هنرمندان را در بازارهای جهانی فراهم کنم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 27

به "کارگاه های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید