کارخانه هایی که موقتا فراوری نمی نمایند باید حقوق کارگران خود را بپردازند

به گزارش مجله ویراپارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کارخانه هایی که موقتا خودشان به فراوری نمی پردازند باید حقوق کارگران خود را پرداخت نمایند.

کارخانه هایی که موقتا فراوری نمی نمایند باید حقوق کارگران خود را بپردازند

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایلنا، میراحد حسینی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، صاحبان مشاغلی که کار خود را از دست داده اند مطابق آن بیمه شدگان مشمول، تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی bimebikari. mcls. gov. ir بدون احتیاج به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی های غیر دولتی نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اضافه نمود: بیمه بیکاری مشمول کسانی است که 3 درصد از حقوق آنها برای بیمه بیکاری کسر می گردد.

وی تشریح کرد: واحدهای اجرایی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان با حذف مراحل حضور غیاب و بازرسی احراز اشتغال تا خاتمه اردیبهشت ماه به مدت سه ماه نسبت به پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمولین اقدام خواهد نمود.

حسینی فهرست فعالیت ها و زیربخش های مالی و صنوف فراوریی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا را به توضیح زیر خاطرنشان کرد: مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی شامل بیمه بیکاری می شوند.

حسینی در ادامه گفت: فعالیت ها و زیربخش های مالی و صنوف فراوریی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا می توانند از بیمه بیکاری استفاده نمایند.

وی اظهار کرد: هفته گذشته طی جلسه ای مقرر شد تمام واحدهای فراوریی با رعایت نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی به اشتغال خود ادامه داده و مسئله ای وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بنابراین کارگران واحدهای های فراوریی بزرگ صنعتی باید در کارگاه های خود به اشتغال بپردازند، چون دولت آنها را تعطیل اعلام نکرده است و بیمه بیکاری شامل آنها نمی گردد.

وی گفت: دولت به ازای هر کارگر برای کارخانه های فراوریی، 6 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است ولی فعلا دستور العمل پرداخت تسهیلات ابلاغ نشده است، اگر کارخانه ای تعدیل نیرو نکند و کارگران خود را حفظ کند می تواند از این تسهیلات استفاده کند و کارخانه هایی که موقتا خودشان به فراوری نمی پردازند باید حقوق کارگران خود را پرداخت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 802

به "کارخانه هایی که موقتا فراوری نمی نمایند باید حقوق کارگران خود را بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه هایی که موقتا فراوری نمی نمایند باید حقوق کارگران خود را بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید