همکاری های چین و روسیه ناتو را نگران کرد

به گزارش مجله ویراپارس، ایرنا نوشت: دبیرکل ناتو با نگرانی از همکاری های فزاینده روسیه و چین و اینکه این همکاری چالشی جدی برای این ائتلاف نظامی است، گفت که مسکو و پکن اغلب اقدامات خود را در نهادهای جهانی مانند سازمان ملل متحد، هماهنگ می نمایند.

همکاری های چین و روسیه ناتو را نگران کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به روزنامه ولت ام سونتاگ آلمان گفت که همکاری های روسیه و چین نزدیک تر شده و بُعدی تازه و چالشی جدی برای این نهاد به شمار می رود.

او اضافه نمود: ما به تازگی شاهد نزدیک تر شدن همکاری های سیاسی و نظامی روسیه و چین مانند برگزاری رزمایش های مشترک، پروازهای دوربرد هواپیمای جنگی و عملیات دریایی و همچنین مبادله فعال تجربیاتشان در حوزه کاربرد سامانه های نظامی و نظارت و رصد اینترنت، هستیم.

استولتنبرگ اضافه نمود: در نشست بعدی ناتو در بروکسل در باره برنامه توسعه آینده ناتو تا 2030 با هدف تقویت این ائتلاف و یافتن پاسخی برای تغییرات همیشگی موازنه قدرت و چالش های تازه در حوزه سیاست امنیتی مانند تبدیل چین به قدرت نظامی متکی به خود، افزایش تجاوزهای روسیه، اشکال وحشیانه تازه تروریسم بین المللی، افزایش حملات سایبری و گسترش تسلیحات هسته ای، تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته دبیرکل ناتو، این سازمان در حوزه روابط با روسیه به راهبرد مهار و گفت و گو پایبند خواهد بود، زیرا باید در زمان های سخت و چالش برانگیز، تماس با روسیه را به عنوان همسایه مان، درباره مسائل مهار و کنترل تسلحیات و دیگر چالش های نظامی و سیاسی حفظ کنیم. در صورت خودداری ما از گفت گو، نخواهیم توانست اختلافاتمان را از بین ببریم و یا درک و تفاهم دوجانبه را بهبود بخشیم.

استولتنبرگ در باره چین نیز گفت که کشورهای عضو ناتو باید در پی تقویت همکاری با کشورهای منطقه اقیانوس آرام (اقیانوسیه) باشند، زیرا سربرداشتن چین، نشانگر تغییر بنیادین در موازنه جهانی قدرت هاست.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1666

به "همکاری های چین و روسیه ناتو را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های چین و روسیه ناتو را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید