هشدار بزرگ و زنگ خطر برای تیم ملی والیبال ایران

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش ورزش سه، نمی توانیم چشم مان را روی این واقعیت که والیبال در سال های اخیر به لحاظ کسب نتایج و نفوذ در خانه های مردم موفقیت خیره کننده ای داشته است، ببندیم. صد البته حضور یک فدراسیون با ثبات نیز در این نتایج تاثیرگذار بوده و نباید منکر این قضیه شد.

هشدار بزرگ و زنگ خطر برای تیم ملی والیبال ایران

در یک ماه اخیر نمایش های مجذوب کننده تیم جوان شده ایران یک بار دیگر شور، اشتیاق و هیجان را به خانه های مردم تزریق کرد. باز هم اگر از این موفقیت هیچ سهمی برای فدراسیون قائل نشویم، بی انصافی است. اقداماتی نظیر اعتماد به کادر ایرانی و پرورش جوانانی که حالا تیم ملی بزرگسالان را تشکیل داده اند به طور قطع از تصمیمات کلان فدراسیون نشات گرفته و باید به آن ها اشاره نمود.

اما همه این تعریف و تمجیدها را که کنار بگذاریم باید به ضعف های موجود هم اشاره کنیم. در بازگشت به ایران کاپیتان تیم ملی صحبت های قابل تاملی را بیان کرد. وقتی از میلاد عبادی پور در خصوص آغاز بد ما در لیگ ملت ها پرسیده شد او به یک ضعف بزرگ اشاره نمود و آن هم عدم رقابت تدارکاتی مناسب با تیم های بزرگ جهان بود. اتفاقا حرف کاپیتان تیم ملی بسیار درست است. تیمی در این سطح برای رفتن به یک تورنمنت بزرگ مثل لیگ ملت ها به بازی های تدارکاتی خوبی نیاز دارد؛ معضلی که اکثرا در سال های اخیر وجود داشته و فدراسیون باید آن را رفع کند.

یکی دیگر از مسائلی که میلاد به آن اشاره نمود بحث زیرساخت و امکانات بود. این بار کاپیتان در پاسخ به سوال درباره شکست سنگین ما به ژاپن تاکید نمود که این مسائل با حرف زدن درست نمی گردد. بد نیست اگر جمله کوتاه کاپیتان تیم ملی در این باره را بخوانید که گفت: چیزهایی که ژاپنی ها در فدراسیون و بحث تمرینی شان دارند، ما یک هزارم آن را هم نداریم.

صد البته که حالا ما یک نسل طلایی و مجذوب کننده دیگر در اختیار داریم که حتی با آن رویای رفتن روی سکو در مسابقات جهانی و المپیک را در سر می پرورانیم اما به قول میلاد این چیزها با حرف درست نمی گردد. حمایت به موقع سرجای خود و اشاره به ضعف ها هم به وقتش. این تیم با تمام مجذوب کنندهیتش به توجه بیشتر و برنامه ریزی درست تری نیاز دارد و این هم مشخصا کار فدراسیون است؛ فدراسیونی که در بسیاری از زمینه ها فوق العاده بوده اما بعضی ضعف های موجود ترس را به جان والیبال دوستان می اندازد که نکند به واسطه آن ها نتوانیم به آرزوهای خود با این نسل مجذوب کننده برسیم. پس نباید در باد تعریف و تمجیدها خوابید و مهم تر این که ضعف های بنیادی این چنینی را حل کرد.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2096

به "هشدار بزرگ و زنگ خطر برای تیم ملی والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بزرگ و زنگ خطر برای تیم ملی والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید