نگاهی مختصر به مشخصات فنی کارمانیا EK1

به گزارش مجله ویراپارس، سودا نام اختصاری Henan Suda Electric Vehicle Technology است که سال 2010 تاسیس شد، اما حدود 9 سال طول کشید تا اولین خودرو فراوری انبوهش را با نام سودا EV به بازار چین معرفی کند.

نگاهی مختصر به مشخصات فنی کارمانیا EK1

سودا EV که محصول سال 2019 است و در بازار چین با نام سودا SA01 شناخته می گردد، در بازار کشورمان قرار است تحت برند کارمانیا و با نام EK1 مونتاژ گردد. پس ما هم از این به بعد، آنرا EK1 صدا می زنیم.

خودرو EK1 یک سدان کلاس C به حساب می آید که موتور برقی آن با یک بار شارژ می تواند برای رانندگی شهری تا 305 کیلومتر و برای رانندگی در جاده بین 375 تا 400 کیلومتر را بپیماید.

خبری از دریچه باک در قسمت عقبی کارمانیا EK1 وجود ندارد چرا که سودا، محل اتصال کابل برقی آن را در زیر جلو پنجره خودرو، مخفی نموده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره خودروهای برقی بدانید

باتری های این خودروی الکتریکی (با موتور سنکرون مغناطیسی دائم AC) که موتور آن 80 کیلو وات (معادل 107 اسب بخار) و 240 نیوتن متر خروجی دارد با دستگاه فست شارژ 380 ولت بین 45 دقیقه تا یک ساعت و با برق شهری 220 ولت بین 6 تا 8 ساعت به ظرفیت 80 درصد می رسد.

تجهیزات و امکانات خودروی کارمانیا EK1 شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم فرمان برقی (EPS)، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، سامانه جهت یابی جهانی (GPS)، سنسورهای پارک خودرو در عقب، ایربگ راننده و سرنشین، قفل کودک، قفل مرکزی خودرو، ایزوفیکس (قابلیت نصب جایگاه کودک)، ریموت، قابلیت قفل نمودن درب ها در سرعت 15 کیلومتر بر ساعت، جایگاه جلو با قابلیت تنظیم در 4 جهت، فرمان چند منظوره، بلوتوث، قابلیت اتصال USB و تلفن (با قابلیت شارژ سریع)، دوربین دید عقب، چراغ LED روشنایی روز (Day Light)، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، شیشه های بالابر برقی، قابلیت تنظیم برقی آیینه های جانبی، سامانه تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی، صفحه نمایش بزرگ لمسی، نمایشگرهای تمام LCD و قابلیت ضد نور شدن آیینه وسط (با تنظیم دستی) است.

بیشتر بخوانید: فراوری کوییک R اتوماتیک به وسیله پارس خودرو شروع شد

بعلاوه قابلیت بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به این خودرو یاری می نماید تا مدت زمان رانندگی با یک بار شارژ کامل آن به نسبت رقبا بین المللی موجود در این سگمنت جایگاه خوبی داشته باشد.

در مورد خدمات پس از فروش و گارانتی این خودرو نیز گفتنی است که خودرو به مدت 6 سال (یا 150 هزار کیلومتر) گارانتی دارد و سایر قطعات آن نیز 4 سال (معادل 100 هزار کیلومتر) شامل گارانتی می شوند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2094

به "نگاهی مختصر به مشخصات فنی کارمانیا EK1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی مختصر به مشخصات فنی کارمانیا EK1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید