چری یا لکسوس؟ نسخه مالی آریزو 5 جی تی

به گزارش مجله ویراپارس، چری با رونمایی از نسخه مالی آریزو 5 جی تی در پی جذب مشتریان جوان تر است. این نسخه حدود 630 میلیون تومان قیمت دارد.

چری یا لکسوس؟ نسخه مالی آریزو 5 جی تی

به گزارش دیجیاتو، سپتامبر گذشته بود که شرکت چری از آریزو 5 جی تی در چین رونمایی کرد. این سدان اسپرت به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 197 اسب بخاری مجهز است و قیمت آن از 14.5 هزار دلار آغاز و تا 16.5 هزار دلار بالا می رود. حالا پس از چند ماه، چری تصمیم گرفته است که نسخه ای مالی تر از این خودرو را وارد بازار کند. این نسخه به جای موتور 1.6 لیتری، یک موتور 1.5 لیتری توربو در زیر کاپوت خود دارد و قیمت مدل پایه آن حدود 3000 دلار مقرون به صرفه تر است.

از نظر طراحی، آریزو 5 جی تی کاملاً متفاوت از آریزو 5 استاندارد است. اما نسخه نو آریزو 5 جی تی تفاوت فاحشی با مدلی که از آن مشتق شده، ندارد. همچون این مدل، جلوپنجره نسخه نو نیز X شکل است و به شدت محصولات لکسوس را در فکر تداعی می نماید. چراغ های اصلی نیز درون قابی کشیده قرار دارند و به تکنولوژی LED مجهز هستند. لوگوی GT موجود روی جلوپنجره هم تأکید می نماید که با خودرویی اسپرت روبه رو هستیم.

در نمای عقب، چراغ های چری آریزو 5 جی تی ابعاد نسبتاً بزرگی دارند و قاب آن ها مات است. یک قطعه تزئینی مشکی رنگ این چراغ ها را به همدیگر متصل می نماید. روی این قطعه نام چری با حروفی بزرگ درج شده است. وجود دو خروجی اگزوز دوقلو در طرفین سپ، به بیننده یادآوری می نماید که آریزو 5 جی تی یک خودرو با خصوصیات اسپرت است.

از لحاظ ابعاد باید گفت آریزو 5 جی تی طولی برابر با 4710 میلی متر دارد و عرض آن 1829 میلی متر است. ارتفاع این سدان اسپرت چینی به 1490 میلی متر می رسد و فاصله محوری آن نیز 2670 میلی متر است.

در داخل کابین، استفاده از ترکیب رنگ مشکی و نارنجی، فضای جذابی را ایجاد نموده. مثل بسیاری از مدل های نو، آریزو 5 جی تی و نسخه مالی آن از دو نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان بهره می برند. این دو نمایشگر درمجموع ابعادی برابر با 20.5 اینچ دارند و درون پنلی عریض در پشت فرمان نصب شده اند.

امکانات مناسب و سیستم های ایمنی پیشرفته

صندلی های اسپرت مجهز به گرمکن، امکان تنظیم فرمان در چهار جهت، دسته دنده برقی، سیستم تشخیص صدا و پشتیبانی از فرمان های صوتی و پد مخصوص شارژ تلفن همراه به صورت بی سیم بعضی از ویژگی ها و امکانات نسخه مالی آریزو 5 جی تی هستند.

چری آریزو 5 جی تی از سیستم یاری راننده کلاس L 2+ سود می برد. این سیستم خود شامل سامانه های دیگری مثل کروز کنترل تطبیق پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سامانه تشخیص محدودیت سرعت و هشدار های فعال می گردد. در بخش ایمنی نیز امکانات این خودرو عبارتند از: دوربین 360 درجه با امکان نمایش تصاویری با رزولوشن 1280 x 800، ترمز اضطراری اتوماتیک، پایش دقیق نقاط کور در هر شرایط جوی، دستیار تعویض خط با کنترل اطراف خودرو و هشدار وجود ترافیک در پشت خودرو. چری می گوید این خودرو از سازمان چینی C-NCAP پنج ستاره ایمنی کسب نموده است.

مشخصات فنی نسخه نو چری آریزو 5 جی تی

اصلی ترین تفاوت نسخه نو با آریزو 5 جی تی به موتور مربوط می گردد. همان گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به جای موتور 1.6 لیتری توربو، نیروی این نسخه نو را موتور 1.5 لیتری توربو تأمین می نماید. این موتور 153 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن به وسیله گیربکس CVT به سمت چرخ ها ارسال می گردد.

برای مقایسه باید گفت موتور 1.6 لیتری و توربوشارژ نسخه اصلی آریزو 5 جی تی 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. ذکر این نکته لازم است که خریداران می توانند مدل های پرچمدار از نسخه مالی آریزو 5 جی تی را با همین موتور قدرتمندتر انتخاب نمایند. این موتور با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه ترکیب می گردد.

نسخه نو چری آریزو 5 جی تی با هدف جلب نظر مثبت مشتریان جوان فراوری می گردد؛ ازاین رو قیمت پایین تری نسبت به مدل اصلی دارد. این نسخه در چهار تیپ وارد بازار خواهد شد. قیمت این تیپ ها بین 79900 الی 109900 یوان متغیر است؛ ارقامی که معادل تقریباً 11500 و 16000 هزار دلار یا 632 و 880 میلیون تومان می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2216

به "چری یا لکسوس؟ نسخه مالی آریزو 5 جی تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چری یا لکسوس؟ نسخه مالی آریزو 5 جی تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید