نشانه های پرخطری که سلامتی تان را تهدید می نماید

به گزارش مجله ویراپارس، بعضی اوقات بدن ما علامت هایی را به ما نشان می دهد که نباید آنها را پشت گوش انداخت و نادیده گرفت.

نشانه های پرخطری که سلامتی تان را تهدید می نماید

به گزارش خبرنگار برای همه ما پیش آمده که درد کمی را در یکی از نقاط بدن حس کردیم، اما به علت مشغله زیاد یا کمی درد، آن را به حال خود رها کردیم تا خودش خوب گردد. علامت های هشدار دهنده ای وجود دارد که مطالعه آنها برای شما ارزشمند است چراکه آگاهی از آنها می تواند تغییراتی مهم در کیفیت زندگی شما ایجاد کند یا حتی سبب افزایش طول عمر شما گردد.

اغلب اوقات برای کم کردن عدد روی ترازو یا باید رژیم غذایی سخت گرفت یا اینکه به طور مرتب و جدی ورزش کرد؛ بنابراین اگر یک دفعه دیدید که چند کیلویی از وزنتان کم شده بدون اینکه برنامه ای برای آن داشته باشید یا تلاشی برای کم کردنش نموده باشید، بهتر است سری به پزشکتان بزنید.

پزشکان می گویند که یکی از نشانه های شایع بیماری سرطان روده عظیم، کاهش وزن ناگهانی و بدون برنامه قبلی است. در کل توصیه پزشکان این است که افراد بالای 50 سال، هر 10 سال یکبار برای پیشگیری از سرطان روده عظیم آزمایش کامل شوند. البته کاهش وزن ناگهانی می تواند یکی از علایم بیماری قند هم باشد.

اگر شب ها باید بیش از دو یا سه بار برای دفع ادرار از خواب بیدار شوید و در طول روز هم باید به طور مرتب به دستشویی بروید، ممکن است توده ای در مجرای ادرارتان وجود داشته باشد. با آنکه هر توده ای در مجرای ادرار لزوما به معنای تومور سرطانی نیست، اما جا دارد که به پزشک مراجعه کنید. علت دیگر پر اداری می تواند بیماری دیابت باشد به خصوص اگر همواره احساس تشنگی می کنید.

بعد از خوردن یک غذای چرب احساس نفخ در شکم عادی است، اما احساس نفخ هر روزه عادی نیست با آنکه از هر 70 زن فقط یکی از آن ها به سرطان تخمدان دچار می گردد، اما نفخ دائم شکم می تواند یکی از علایم اصلی آن باشد. به گفته پزشکان؛ نفخ شکم می تواند به علت وجود توده ای در رحم باشد. این توده ممکن است باعث درد نگردد، اما باعث احساس ناراحتی در شکم می گردد.

همه ما از بعد از یک روز کاری یا حتی یک مهمانی احساس خستگی می کنیم و این طبیعی است. اما اگر خستگی دائم باشد و حتی بعد از روز های تعطیل و یک خواب مفصل هم از بین نرود، آن وقت باید نگران شوید. خستگی دائم می تواند یکی از علائم سرطان رحم یا سرطان دستگاه گوارش باشد. این خستگی می تواند به علت کم خونی باشد. خستگی دائم همچنین می تواند بر اثر کم کاری غده تیروئید، افسردگی یا دیگر اختلالات خلقی بوجود آید.

به پاهایتان نگاه کنید. اگر یک پایتان ورم دارد و از دیگری عظیمتر به نظر می رسد، بلافاصله باید به دکتر مراجعه کنید. ورم پا ها می تواند به علت لخته خونی بوجود بیاید. اگر این لخته خونی به سرعت رفع نگردد، می تواند به شش ها برسد و حتی باعث مرگ گردد. یکی از دلایل این لخته می تواند تغییر هورمون ها باشد. لخته خون در سرطان های پانکراس و روده عظیم هم شایع است.

هیچ کس دلش نمی خواهد که دل و روده اش مرتب بهم بخورد. اگر می بینید بدون هیچ دلیل خاصی بطور مرتب دچار تهوع یا اسهال می شوید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. تغییر در اشتها و همینطور عدم جذب درست غذا که منجر به اسهال یا استفراغ می گردد، می تواند از علائم بیماری های جدی مثل سرطان روده یا شکم باشد.

حتی اگر درد مختصری در ناحیه لگن خود احساس می کنید، باید آن را جدی بگیرید. به گفته پزشکان، یک لگن سالم نباید درد داشته باشد. اگر بدون اینکه آسیبی به ستون فقراتتان وارد آمده باشد درد های ناگهانی، کوتاه یا دراز مدت، در لگن خود احساس می کنید باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید و از آن ها بخواهید غیر از عکس برداری از استخوان، آزمایش خون هم از شما بگیرند. گاهی اوقات درد لگن به خاطر وجود توده های سرطانی در استخوان یا حتی سرطان خون می تواند باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 969

به "نشانه های پرخطری که سلامتی تان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های پرخطری که سلامتی تان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید