موضع گیری سنگین اروپایی ها علیه چین

به گزارش مجله ویراپارس، اتحادیه اروپا به دولت چین هشدار داد در صورتی که این کشور بازار خود را بیشتر از شرایط کنونی برای حضور اروپایی ها باز نکند بر سرمایه گذاری چینی ها در کشور های عضو اتحادیه محدودیت اعمال خواهد نمود.

موضع گیری سنگین اروپایی ها علیه چین

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بگزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در سال 2019 مجموع مبادلات تجاری چین و اتحادیه اروپا 560 میلیارد دلار بود که این رقم 164 میلیارد دلار به نفع چینی ها بوده است.

دو طرف مدت هاست که روی بستن یک توافق جامع در زمینه سرمایه گذاری کار می نمایند و هدف از این توافق ایجاد فرصت های جدید برای اروپایی ها در چین است.

والدیس دومبروفسکیس، معاون سیاست مالی کمیسیون اروپایی، می گوید البته حدود 5 سال است که این فرایند جریان دارد و حالا مذاکرات دو طرف به خاطر سخت گیری چینی ها وارد یک فاز بحرانی شده است.

بروکسل میخواهد در صورتی که چینی ها فضای بیشتری برای حضور شرکت های اروپایی در بازار این شرکت فراهم ننمایند محدودیت های جدیدی را بر سرمایه گذاری شرکت های چینی در این اتحادیه فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه موانع جدی در ورود شرکت های اروپایی به چین وجود دارد تاکید نمود هنوز مسائل جدی بین چین و اروپا وجود دارد که باید قبل از امضای توافقنامه سرمایه گذاری بین دو طرف حل گردد.

پیشتر انتظار می رفت که مذاکرات اروپا و چین در ماه سپتامبر سال گذشته به سرانجام برسد.

هفته گذشته سابین ویاند، دبیر سیاست تجاری کمیسیون اروپایی گفته بود که امیدوار است تا ماه جولای شاهد کمی شفافیت بیشتر نسبت به اوضاع توافق با چین باشیم.

چند روز پیش به صورت ویدئو کنفرانس نشستی بین مقامات چین و اتحادیه اروپا برگزار گردید، اما نتوانست به صدور بیانیه مشترک منجر گردد.

سرمایه گذاری مستقیم چین در اتحادیه اروپا از صد میلیارد دلار در سال 2018 به 19 میلیارد دلار در سال 2019 سقوط نموده است که دلیل آن اعمال محدودیت بیشتر در خروج سرمایه از سوی دولت چین، کاهش نقدینگی و افزایش مناقشات ژئوپلیتیک بین چین و اتحادیه اروپا بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1085

به "موضع گیری سنگین اروپایی ها علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری سنگین اروپایی ها علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید