مستعدترین استان برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟

به گزارش مجله ویراپارس، سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از این استان به عنوان یکی از مستعدترین استان ها برای توسعه گردشگری نام برد و گفت: کوتاه ترین فاصله بین کویر تا جنگل در این استان واقع شده است.

مستعدترین استان برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا دوست محمدی با اشاره به فاصله کوتاه بین اقلیم های متفاوت در این استان اظهار کرد: هیچ نقطه ای در کشور جز استان سمنان چنین ویژگی ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله بین کویر تا جنگل و کوهستان در بعضی نقاط استان به نیم ساعت می رسد، توضیح داد: یک توریست در استان سمنان با طی کردن نیم ساعت می تواند دو اقلیم کاملا متفاوت و زیبا را تجربه کند.

سرپرست معاونت توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان با بیان اینکه منطقه ها کویری و جنوبی این استان از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند، ادامه داد: در شمال استان نیز منطقه ها کوهستانی و جنگل های بکر زیادی وجود دارد.

وی از جنگل های هیرکانی در این استان به عنوان یک سرمایه ملی نام برد و گفت: منطقه ها کویری استان سمنان از بکرترین کویرهای ایران هستند اما متاسفانه این کویرها چندان شناخته شده نیستند.

دوست محمدی نزدیکی و همجواری با مرکز را یک فرصت ویژه برای این استان دانست و اضافه کرد: متاسفانه با وجود جاذبه های متنوع و متعدد در کویرهای استان، بسکمک برای تماشا منطقه ها کویری به استان های دورتری همانند یزد و اصفهان می روند و این در حالی است که کویری های استان سمنان از جاذبه های فراوانی برخوردارند ضمن آنکه دسترسی به آنها نیز آسان تر است.

وی بر ضرورت معرفی جاذبه های این استان تاکید و توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان به تنهایی قادر به توسعه صنعت توریستی نیست و همه دستگاه ها، جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها و...باید به کمک میراث فرهنگی بیایند.

سرپرست معاونت توریستی، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان سمنان با انتقاد از رویکردهای سنتی به توسعه توریستی گفت: باید نگاه به توسعه توریستی در هر منطقه متفاوت و متناسب با مزیت های آن منطقه باشد. ضمن آنکه برای توسعه توریستی باید از شیوه علمی و بروز بهره بگیریم.

وی نقش مردم و نهادهایی مثل شهرداری ها و دهکمک ها در توسعه توریستی را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: باید در همه سطوح به آموزش توجه بیشتری کنیم.

وی از همراهی مردم با برنامه های توریستی به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: تا زمانی که جوامع محلی برای پذیرش توریست آماده نشوند، صنعت توریستی نمی تواند توسعه بیابد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان سمنان از استان سمنان به عنوان سرزمین تحقق رویاها نام برد و گفت: استان سمنان از پتانسیل بالایی برای توسعه توریستی برخوردار است، اما تا زمانی که جوامع محلی همراهی نکنند، توریستی در استان رونق چندانی نخواهد یافت.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2280

به "مستعدترین استان برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مستعدترین استان برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستعدترین استان برای توسعه گردشگری طبیعی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید