مرگ و میر کرونایی در تهران 17.5 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله ویراپارس، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران نسبت به چند هفته قبل حدود 17.5 درصد کاهش یافت.

مرگ و میر کرونایی در تهران 17.5 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه مراسم شروع طرح رزمایش یاری های مومنانه در دهه کرامت ویژه اقشار آسیب پذیر در دوران کرونا در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این کاهش در سایر شاخص های از جمله تعداد بیماران در مراکز درمانی و مراجعان به بیمارستان ها هم مشاهده می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ترخیص شدگان بیماران کرونایی در مجموع بیمارستان های تخصیص یافته به کرونای استان تهران نسبت به ورودی جدید شتاب بیشتری گرفته و تراز مثبت شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین گفت: در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی در تهران بین پنج هزار تا هفت هزار نفر در نوسان است.

تهران کماکان شرایط شکننده و ناپایدار دارد

زالی اضافه کرد: به دلیل پیچیدگی رخدادهای اجتماعی در تهران و همچنین عواملی مانند رفت و آمدها، حمل و نقل عمومی و ازدحام و تغییر در الگوی حضور مردم در سطح شهر و با توجه به گرمای هوا، کماکان تهران شرایطی شکننده و ناپایدار در فرایند بیماری کرونا دارد.

وی یادآور شد: با توجه به این که بعضی استان ها به خصوص استان هایی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای شرایط قرمز هستند، این نگرانی برای کلان شهرهایی مانند تهران وجود دارد که با گونه های جدید بیماری روبرو شوند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به آخرین شرایط بیماری کرونا در استان تهران اشاره نمود و گفت: آمار بیماری کرونا در هفته های اخیر در استان تهران روبه کاهش است. در حال حاضر مجموع بیماران بستری در این استان نسبت به هفته های قبل کاهش را نشان می دهد.

زالی با یادآوری این که حدود پنج هزار و 900 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان های تهران بستری هستند، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 585 ییمار جدید به مراکز درمانی مراجعه کردند که 101 نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1675

به "مرگ و میر کرونایی در تهران 17.5 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ و میر کرونایی در تهران 17.5 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید