ماجرای قرارداد عجیب در باشگاه پرسپولیس و شروع جنگ جدید مدیران

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران - گروه ورزشی: در شرایطی که تیم فوتبال پرسپولیس با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول رده بندی نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تا پایان هفته نوزدهم قرار داشت، محمدحسن انصاریفرد به دلیل آنچه دخالت در امور مدیریتش از سوی هیات مدیره عنوان شد از مسئولیت خود کناره گیری کرد.

ماجرای قرارداد عجیب در باشگاه پرسپولیس و شروع جنگ جدید مدیران

این استعفا به دنبال آن صورت گرفت که هیات مدیره خواستار برکناری مدیر روابط عمومی این باشگاه و مشاور انصاریفرد شد. باوجود مقاومت هایی که در این مورد صورت گرفت بالاخره انصاریفرد حاضر به سازش با هیات مدیره نشد و از مدیرعاملی سرخپوشان کنار رفت.

پس از این اتفاق رسول پناه سرپرست باشگاه شد و در همان روزهای ابتدایی افراد جدیدی را به بدنه مدیریت باشگاه اضافه کرد تا بتواند خلا نبودن انصاریفرد و دوستانش را پر کند. با آغاز کار مدیریت جدید باشگاه جنگ های رسانه ای طرفین هم آغاز شد که هر روز زوایه جدیدی از آن رو می شود.

روز یکشنبه ابوالفضل امان الله که از سوی رسول پناه به عنوان مشاور رسانه ای باشگاه انتخاب شده بود، در پستی به انتقاد از قراردادهای نامتعارف در باشگاه پرداخت و از قراردادی پرده برداشت که هشت درصد آن به باشگاه می رسد و 92 درصد آن را شرکت تحت قرارداد برمی داشت.

در این پست نوشته شده بود: در زمان مدیرعامل محبوب پیشین، قراردادهایی بسته شده است خارج از اختیارات یک مدیرعامل، یعنی بدون تایید و حتی اطلاع هیات مدیره. (به دلیل جلوگیری از ضرر یا فساد، بستن یا نهایی کردن هرگونه قراردادی بدون اطلاع و تایید هیات مدیره، معمولاً از اختیارات هیچ مدیرعاملی در هیچ شرکتی نمی باشد.)

اینجا و فعلاً به صورت سربسته فقط به یکی از آن قراردادها اشاره می کنم که سهم پرسپولیس از در اختیار گذاشتن یکی از محصولات مهمش برای درآمدزایی به شرکتی که برای فروش آن فقط و فقط هشت درصد؛ بله فقط هشت درصد است و نود و دو درصد از آن برای طرف های مقابلِ قرارداد.

ضمن اینکه اگر فروش بالاتر از یک مبلغی نه چندان بزرگ باشد، سهم باشگاه از این هشت درصد هم کمتر خواهد بود. کدام پرسپولیسی واقعی با پرسپولیس چنین می کند؟

این اظهار نظر بدون واکنش انصاریفرد و مشاورش باقی نمانده و خیلی زود مدیر پیشین روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در متنی طولانی و خطاب قرار دادن وزیر ورزش پاسخ آن را داد.

حسین قدوسی مدیر پیشین روابط عمومی و مشاور محمدحسن انصاریفرد در واکنش به این جوسازی ها متنی را در اختیار گروه ورزشی خبرنگاران قرار داد که به شرح زیر است:

یک مدیر باشگاه با تندترین ادبیات و دروغ علیه مدیرعامل سخن گفت و دیگری با سیاه نمایی و باز هم توهین اشکار و علنی این بار مقابل دوربین ایستاد و به تندی سخن گفت.

برخی اقایان در تماس های تلفنی و جلسات زیادی با اهالی فوتبال و رسانه تا توانستند دست به تخریب انصاریفرد زدند و او فقط و فقط در یک مصاحبه در مقام دفاع از خود در قبال سیاه نمایی ها پاسخ داد و بعد از اظهارات تند یکی از مسوولان باشگاه هم هیچ نگفت چرا که گفته بود فقط یکبار شرحاتی می دهم و دیگر هیچ نخواهم گفت تا مبادا متهم شوم به اینکه فضای پیرامونی پرسپولیس را به حاشیه برده ام.

بس کنید آقایان؛ دست از تلاش برای تخریب انصاریفرد بردارید که آب در هاون می کوبید. شماها اگر ضعفی از انصاریفرد داشتید تا به امروز آن را در بوق و کرنا کرده بودید.

و اما پاسخ جوسازی های مشاور رسانه ای شان؛

یک فرد و شرکتی در حال استفاده غیرمستقیم از نام پرسپولیس بوده و محصولی را با تبلیغ گسترده (بدون استفاده از نام باشگاه) در سیما می فروخته. اقدامی که مشابه ان به کرات در جامعه اجرا شده و باشگاه توان برخورد و یا دریافت حق السهم خود حتی وقتی از نام پرسپولیس استفاده می شده را نداشته.

در زمان انصاریفرد با این اقدام ابتدا طی اطلاعیه ای برخورد و سپس قراردادی منعقد شد. بر این اساس تهیه، تولید، هرگونه هزینه و تبلیغات گرانقیمت و توزیع برای فروش بر عهده طرف قرارداد است و باشگاه از محل صرفاً فروش آن ده درصد در ازای هر فروش تا سقف 20 میلیارد تومان بهره می برد و هشت درصد در ازای هر فروش بالای 20 میلیارد تومان.

این شرکت دو میلیارد تومان هم پیش پرداخت به باشگاه داده است.

تاکید می شود تمام مراحل تولید، تبلیغات، توزیع و فروش به عهده شرکت است و باشگاه در این قرارداد فقط مشارکت در فروش داشته نه واگذاری برند و این شرکت از نام پرسپولیس هم استفاده نمی کرد اما مجاب شد به پرداخت حق باشگاه از محل فروش.

چرا یک قرارداد را آنطور که خود می خواهید تفسیر و اطلاع رسانی می کنید. چرا اجازه نمی دهید سکوت کنیم. چرا در قبال سکوت مدیرعامل به خاطر آرامش پرسپولیس بی حیایی می کنید و دست به جوسازی می زنید.

انصاری فرد با چنگ و دندان و به رغم پیش خور کلان درآمدها پرسپولیس را در فصلی که خیلی ها نمی خواستند قهرمان شود با تصمیمات درست و پرداخت پنجاه درصد به تیم در آرامش نگه داشت و می بینید پرسپولیس در سایه زحمات کادر فنی و سرخ ها و حمایت هواداران و پیشکسوتان با 10 اختلاف امتیاز صدرنشین مطلق لیگ است اما حال که مقبولیت یک مدیر و مورد وثوق هواداران نبودن تان آزارتان می دهد آغاز می کنید به جوسازی های پیدا و پنهان.

چرا حقیقت را نمی گویید. چرا اطلاعات کامل ارایه نکرده و با مخفی نگه داشتن جزییات دست به جوسازی و تخریب مدیرعامل می زنید. چرا آرامش پرسپولیس را از بین می برید. چرا به جای کار کردن تمرکز خود را گذاشته اید روی تخریب انصاریفرد. تا وقتی که بود ازارش می دادید حال که رفته و سکوت کرده هم دست بردار نیستید؟

آقای وزیر؛ جمع کنید جوسازی های آقایان را.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 896

به "ماجرای قرارداد عجیب در باشگاه پرسپولیس و شروع جنگ جدید مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قرارداد عجیب در باشگاه پرسپولیس و شروع جنگ جدید مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید