قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان باشد

به گزارش مجله ویراپارس، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری این استان باشد.

قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی معاون گردشگری در طی نشستی که مدیران آژانس های مسافرتی استان مرکزی و استان لرستان داشتند اظهار کرد: قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان باشد.

او گفت: تور های قطار گردشگری به صورت یک روزه و چند روزه و با ظرفیت 336 نفر و در پنج شنبه هر هفته تعریف شده است.

او با اشاره به مناظر بکر و بی نظیر در جهت این قطار توضیح داد: آبشارهای زیبای بیشه، آب گرمه، عیدانه، جلوه های بی نظیر از زندگی روستایی در آب شباندر، چشمه آب درمانی گوگردی چم سنگر، شاهکار مهندسی صنعت حمل ونقل ریلی در ایستگاه سپیدشت در کنار رودخانه خروشان سزار، کوه های سر به فلک کشیده، تونل ها و پل های راه آهن ثبت شده در فهرست آثار ملی ازجمله جلوه های ویژه و جاذبه های گردشگری در جهت حرکت این قطار گردشگری است.

حسینی اضافه نمود: اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، طبخ و سرو غذاهای بومی و اجرای موسیقی محلی در طی این مسافرت ریلی در کنار بازدید از آثار تاریخی شهرهای خرم آباد و بروجرد مانند قلعه فلک الافلاک، مساجد تاریخی بروجرد و جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان الیگودرز از برنامه های در نظر گرفته شده در پکیج گردشگری این قطار است که به همت آژانسهای مسافرتی استان مرکزی و لرستان و حمایت این اداره کل راه اندازی می گردد.

سفر با قطار تجربه خاص و نابی است که در این سفر رسیدن به مقصد هیچ معنایی ندارد بلکه هدف از سفر با قطار گردشکری لدت بردن از جهت زیبا و آشنایی با سفر ریلی است که با لحطات به یاد ماندنی و خاطره انگیز عجین گردد .

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 308

به "قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار گردشگری می تواند تحولی بزرگ در حوزه گردشگری استان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید