فیلم بعدی کریستفور نولان، در خصوص یکی از بزرگ ترین اشتباهات هیتلر در جنگ جهانی دوم است

به گزارش مجله ویراپارس، بعد از اینسپشن و بین ستاره ای، دوست داران کارگردان مشهور سینما -کریستوفر نولان- در انتظارند که ببینند، فیلم بعدی نولان چه خواهد بود و حالا خبر تأییدشده ای در خصوص فیلم بعدی نولان آمده است:

فیلم بعدی کریستفور نولان، در خصوص یکی از بزرگ ترین اشتباهات هیتلر در جنگ جهانی دوم است

این بار او سراغ ساختن یک فیلم جنگی رفته است، فیلمی که در خصوص جنگ جهانی دوم است و موضوع اش در خصوص نبرد و تخلیه سربازان از دونکرک در سال 1940 است.

هیتلر اشتباه نظامی کم نداشت و شاید اگر به سخنان نابغه های نظامی خود که بیشتر موفقیت های اولیه آلمان ها مرهون آنها بود، گوش می کرد، کاملا روند تاریخ تغییر می کرد.

ارتش آلمان با عبور از خاک بلژیک و هلند ناگهان از پشت خطوط ماژینو سردرآورد و عملاً ارتشهای فرانسه و بریتانیا در شمال غرب آلمان را غافلگیر کرد.

400هزار سرباز بریتانیایی و فرانسوی از سپاههای اصلی فرانسوی جداافتاده و درمحاصره کامل بودند. ارتش آلمان با روحیه بسیاربالا درحال درهم کوبیدن مواضع متفقین به سرعت درحال نزدیک شدن به نیروهای شکست خورده انگلیس بود. این نیروها برای فرار از مرگ به سوی دونکرک (جایی که فاصله خاک اروپا و بریتانیا درحداقل ممکن بود) عقب نشینی کردند.

درحالی که دو سوم ارتش بریتانیا در دونکرک درانتظار تخلیه به وسیله کشتیها و قایقهای محلی بود ارتش آلمان با فرمان حیرت انگیزی روبرو شد:توقف.

اگرچه بسیاری از تاریخ نویسان غربی ازکنار این مسأله به سادگی می گذرند اما نباید از یاد برد اگر آلمان به این نیرو که سراسیمه درحال تخلیه دونکرک بود حمله می کرد برای این نیروی متوحش از ماشین جنگی آلمان راهی جز تسلیم نبود.

در 4ژوئن 1941 هنگامی که مردم سواحل شرقی انگلیس باخبر شدند نیروهای بریتانیا در غرب فرانسه گرفتار شده اند با حداقل وسایل سوار قایقها (حتی قایقهای ماهیگیری کوچک) و کشتیها شده و به بندر دونکرک نزدیک شدند. آنها یاری خوبی برای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بودند. آلمانها در این چند روز حملات هوایی اندکی داشتند.

هیتلر قصد داشت با این اقدام به انگلیس بفهماند که هدفش نه بریتانیا بلکه شوروی است.[نیازمند منبع] چرچیل در خاطرات خود می نویسد که در سراسر بریتانیا تنها 250 هزار نیرو مانده بود که بخش اعظم آن نیز نیروی پلیس شهری و داوطلبان بودند.

آلمان فرصتی بی نظیر برای تصرف بریتانیا داشت کشوری که هزارسال پای مهاجم را به خاک خود ندیده بود.

یک از هنرپیشه های مشهور فیلم دونکرک، تام هاردی خواهد بود.

این فیلم با آمیزه ای از شیوه های آیمکس 65 میلیمتری و 65 میلیمتری فیلمبرداری خواهد شد.

پیش از این ما فیلم مشهوری در خصوص دونکرک سراغ نداشتیم. البته در فیلم بسیار خوب تاوان یا Atonement به کارگردانی جو رایت و بازی کایرا نایتلی، سکانس فوق العاده چند دقیقه ای در خصوص دونکرک داشتیم که خیلی خوب از آب درآمده بود. این سکانس را می توانید از ویمئو دیدن کنید.

این سکانس شاعرانه، سربازان در حال عقب نشینی را در ساحل فرانسه نشان می داد که در یک زمین بازی، در انتظار تخلیه هستند و جو متفاوت غیرمنتظره ای از خشونت جنگ، ناگهان به بیننده، نشان داده می شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2162

به "فیلم بعدی کریستفور نولان، در خصوص یکی از بزرگ ترین اشتباهات هیتلر در جنگ جهانی دوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم بعدی کریستفور نولان، در خصوص یکی از بزرگ ترین اشتباهات هیتلر در جنگ جهانی دوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید