برترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت اول)

به گزارش مجله ویراپارس، آیا می دانید برترین زمان برای رفتن به اروپا چه فصلی از سال است؟ برای دانستن این سوال در خبرنگاران همراه ما باشید.

برترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت اول)

برخی از مردم شرایط کاریشان ایجاب می نماید که بتوانند با خیال راحت به مسافرت بفرایند اما بسیاری دیگر تا این حد خوش شانس نیستند. خوشبختانه، اروپا در کل سال میزبان مسافرین و گردشگران است و هر فصل آن حال و هوا و تجربه مخصوص به خودش را دارد.

در صنعت گردشگری سال را به 3 قسمت تقسیم می نمایند. فصل شلوغ peak season، فصل معمولیshoulder season و فصل خلوت off season که هرکدام محاسن و معایب خودشان را دارند.

فارغ از این که شما به کدام کشور سفر می کنید، اگر قصدتان از سفر آشنایی با مردمان دیگر است، اروپا در هر زمان از سال این خواسته شما را برآورده می نماید.

فصل شلوغ (peak season) - تابستان

تابستان زمان خوبی برای مسافرت است مگر اینکه جمعیت و گرما شما را آزار بدهد. هوای آفتابی، روز های طولانی و شب های پرجنب و جوش باعث شده است که اروپا تبدیل به آهنربای گردشگر ها گردد. در اینجا چندین نکته به شما یادآوری می کنیم تا آرامشتان را از دست ندهید.

سیل جمعیت را در نظر بگیرید

در فصول peak season تا جایی که می توانید صبح های زود و شب های دیروقت به مکان هایی که شلوغ می شوند بروید.

پول اضافی دادن به جاذبه ها ممنوع!

در خاطر داشته باشید که هر چه یک جاذبه ورودی گران تر یا برای دسترسی به امکانات پول اضافی بگیرد، در فکر گردشگران ارزش بیشتری دارد.

به عنوان مثال، سواحل شبه جزیره پنوپولسین در یونان همان حال و هوای جزایر گران قیمت سانتورینی در ایتالیا را دارد با این تفاوت که بسیار مقرون به صرفه تر و دنج تر است.

اگر با ماشین شخصی تان سفر می کنید، نیازی نیست از مسیری که همه گردشگر ها می فرایند بروید. اروپا جدا از راه آهن های خود، بسیار مقرون به صرفه و آرامش بخش است.

از شب بهره ببرید

مقاصد روزانه در نزدیکی شهر های بزرگ، همانند تولدو (نزدیک مادرید) و سن مارینو (نزدیک اقامتگاه های ساحلی بزرگ ایتالیا) جو و حس و حال بهتری در شب ها که گردشگران به هتل های خود پناه برده اند، دارند.

شهر های کوچک معمولا هتل های زیادی ندارند که تور ها بتوانند در آنجا اقامت نمایند و همین باعث می گردد تا خستگی راه به تنشان بماند.

انتظار گرمای شدید را داشته باشید

اگر پای صحبت یک اروپایی بنشینید، قسم می خورد که هر سال گرم تر از پارسال است. حتی رستوران هایی که در منطقه ها سردسیر قرار دارند (مونیخ و آمستردام) نیز غذا های خود را در فضای باز سرو می نمایند. خلاصه که اگر در این زمان می خواهید سفر کنید، از گرمای هوا ناراحت نباشید.

با بد و خوب این فصل بسازید

اگرچه گردشگر ها و گردشگران از سفر خود لذت می برند، اما در نظر داشته باشید که مردم آنجا هم به سفر می فرایند. به عنوان مثال، شهفرایندان پاریس به مسافرت می فرایند و ممکن است شهر به آن شلوغی که انتظار می رود نباشد. هتل های مخصوص بازرگانان و بعلاوه سفر های کاری در منطقه اسکاندیناوی در تابستان به شدت خلوت و کم است.

در بیشتر اروپا، مخصوصا در شهر های فرانسه و ایتالیا در این موقع از سال، کم جنب و جوش است چون شهفرایندان آن شهر نیز به سفر های ساحلی می فرایند.

اما با تمام چیز هایی که گفتیم، این موضوع مسئله ای برای شما به وجود نمی آورد. ممکن است نتوانید یک دندانپزشک پیدا کنید یا خشکشویی های شهر تعطیل باشند، اما واقعیت این است که این قضایا گردشگر ها را آزار نمی دهد.

نکته دیگر ترافیک و شلوغی در منطقه ها ساحلی است. این یعنی برای یک تکه از ساحل فرنچ ریوریا در فرانسه بایدحسابی درگیر شوید.

برخی مکان ها تنها در این فصل خوب است

اگر خواستید در این فصل سفر کنید، به منطقه اسکاندیناوی، بریتانیا یا ایرلند بروید چون شلوغی آن ها نسبت به دیگر کشور ها به شدت کمتر است و بسیاری از مکان ها و جاذبه های آنها در فصول دیگر یا تعطیل هستند یا هیجانی ندارند. منطقه اسکاندیناوی بازه کوتاهی مناسب گردشگران است. اواسط تیر تا اواخر مرداد. رفتن به این منطقه در خارج از این بازه اشتباه است.

فصل معمولی (shoulder season) - بهار و پاییز

فصل معمولی اغلب به بهار و پاییز گفته می گردد. که ترکیبی از فصل شلوغ و فصل خلوت است و به شما از مزایای هر دو فصل ارایه می نماید. در این فصل، هوای خوب، روزهای نسبتا طولانی جمعیت کمتر، و صنعت گردشگری ای که همیشه به شما خدمات می دهد را دارا هستید.

فصل معمولی در هر کشور فرق می نماید

به علت اینکه هوای اروپای مدیترانه ای در پاییز و بهار خنک تر است، فصل معمولی در بیشتر کشور های ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، کرواسی و یونان نزدیک به فصل شلوغ است و سیل جمعیت زیاد و قیمت ها همچنان بالا است.

به عنوان مثال، برای سواحل ایتالیا اردیبهشت و خرداد فصل شلوغ حساب می گردد نه تابستان آن. همانطور که قبلا هم گفتیم، پاریس در مرداد و شهریور به طرز عجیبی خلوت است.

بهار یا پاییز؟

اگر با خود کلنجار می روید که قبل از تابستان به سفر بروم یا بعد از تابستان، اول مقصد خودتان را تعیین کنید. شرایط جوی و جمعیت در بهار و پاییز شبیه به هم هستند. اروپای مدیترانه ای در بهار سرسبز است ولی در پاییز، حال و هوای پاییزی خودش را دارد. برای کسانی که اهل کوهنوردی و پیاده روی هستند، رشته کوه آلپ در اوایل پاییز برترین گزینه است.

از لحاظ مالی بودن، به خاطر داشته باشید که هزینه بلیط رفت و برگشت هوایی بر اساس تاریخ رفت شما محاسبه می گردد. پس با این حساب، اگر در فصل شلوغ مسافرت کنید و در اواخر پاییز، که همان فصل معمولی است، برگردید، باید هزینه فصل شلوغ را بپردازید.

منبع: کجارو / ricksteves.com
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2058

به "برترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای رفتن به اروپا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید