ضرورت ایجاد استارتاپ هایی برای مقابله با مخاطرات طبیعی

به گزارش مجله ویراپارس، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه لرستان بر ضرورت ایجاد استارتاپ هایی تحت عنوان مخاطرات و ارائه ایده های کاربردی برای مقابله با مخاطرات طبیعی تأکید کرد.

ضرورت ایجاد استارتاپ هایی برای مقابله با مخاطرات طبیعی

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد فیضیان در جلسه آنالیز علل وقوع سیل در لرستان با بیان اینکه باید بحث انتها نامه ها را تقاضامحور کنیم و به عنوان نمونه بحث انتها نامه تنها سیلاب نباشد، بلکه به مساله زلزله نیز بپردازد، اضافه کرد: در این راستا نیز دانشگاه باید حمایت نموده و امتیازاتی بدهد.

وی با بیان اینکه در بحث سیلاب باید پیشگیری ها رخ دهد، ادامه داد: ارزشمندترین مخزن برای جذب آب، خاک است و 50 درصد خاک منفذ است.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان بیان نمود: در لرستان احتیاج است کارهای آبخیزداری انجام گردد تا آب جذب گردد.

فیضیان گفت: باید مسائلی مانند زلزله، سیلاب و شهرسازی را مورد آنالیز قرار دهیم، چراکه باید حساب همه کارها علمی انجام گردد و در این راستا کمیته هایی را در دانشگاه تشکیل دهیم.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه لرستان بیان نمود: باید برای حل مسائل استان به سمت کارهای علمی پیش رویم و در کنار مبحث سیلاب، خشکسالی را نیز پیگیری کنیم.

وی گفت: می توان استارتاپ هایی تحت عنوان مخاطرات طبیعی و ارائه ایده های کاربردی برای مقابله با مخاطرات طبیعی برگزار کرد و به وسیله راهکارهایی که تعیین می گردد، موضوعات را به نتیجه رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 186

به "ضرورت ایجاد استارتاپ هایی برای مقابله با مخاطرات طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد استارتاپ هایی برای مقابله با مخاطرات طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید