تور روسیه: صادرات ایران به روسیه تا 4 سال آینده افزایش 15 برابری خواهد داشت

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برنامه حداقلی را تعریف نموده ایم که بر اساس آن تا 4 سال آینده صادرات ما به روسیه به 7.5 میلیارد دلار برسد یعنی 15 برابر افزایش پیدا کند.

تور روسیه: صادرات ایران به روسیه تا 4 سال آینده افزایش 15 برابری خواهد داشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در برنامه تیتر امشب چهارشنبه 29 دی ماه شبکه خبر گفت: مراودات تجاری روسیه با دنیا حدود 600 میلیارد دلار است، اما سهم ایران از واردات 300 میلیارد دلاری روسیه، از حدود 350 تا 400 میلیون دلار بیشتر نیست.

پیمان پاک با بیان اینکه اقتصاد روسیه و ایران می تواند مکمل هم باشد، اضافه نمود: ایران ظرفیت خوبی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی برای صادرات و تأمین کالا ها و محصولات مورد احتیاج روسیه دارد و می تواند بخش عمده ای از واردات 8 میلیارد دلاری روسیه در بخش کشاورزی را تأمین کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به لزوم فراهم شدن و توسعه زیرساخت های لازم برای صادرات اضافه نمود: برنامه ما افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی کشور و رساندن آن به عدد 70 میلیارد دلار است و ظرفیت های خوبی برای رسیدن به این هدف داریم.

وی ضمن مهم شمردن طرح کریدور شمال - جنوب در توسعه روابط مالی ایران و روسیه گفت: ما در حوزه های صنعت و کشاورزی و نفت و پتروشیمی و گردشگری ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط و تقویت همکاری ها با روسیه داریم.

مهدی امیری - کارشناس مسائل بین الملل نیز با تمجید از حرکت دولت سیزدهم در جهت متوازن سازی روابط خارجی گفت: امروز امکان طراحی توافق راهبردی نو متناسب با وقایع و شرایط و تحولات روز با روسیه وجود دارد.

امیری گفت: روابط با روسیه را باید در سطح سیاست و مناسبات بین الملل مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

این کارشناس با اشاره به جنگ سرد و سرانجام نظام دو قطبی در دنیا اضافه نمود: کشور های روسیه و چین و ایران همسویی و همراهی گفتمانی در نظام بین الملل دارند و سفر آقای رئیسی به روسیه هم در حقیقت موضع بازیگران منتقد نظام لیبرال و تک قطبی را تقویت می نماید و نتایج راهبردی مهمی برای ایران و روسیه خواهد داشت.

امیری اضافه نمود: با ظهور قدرت های نوظهور مثل چین، نقش آمریکا در نظام بین الملل به چالش کشیده شده است.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به سابقه 30 ساله همکاری های امنیتی و راهبردی ایران و روسیه در منطقه گفت: ما باید در توسعه و تقویت روابط با روسیه متوازن عمل کنیم و ضروری است که همکاری های ایران و روسیه توسعه یابد و تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1961

به "تور روسیه: صادرات ایران به روسیه تا 4 سال آینده افزایش 15 برابری خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: صادرات ایران به روسیه تا 4 سال آینده افزایش 15 برابری خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید