شی جینپینگ: برخورد تمدن ها وجود ندارد

به گزارش مجله ویراپارس، در میان تنش ها با ایالات متحده و نگرانی از قدرت جهانی رو به رشد پکن، رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) گفت برخورد تمدن ها وجود ندارد و برترطلبی نژادی احمقانه است.

شی جینپینگ: برخورد تمدن ها وجود ندارد

سخنانی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پس از اظهارنظر یک مقام آمریکایی ارشد مطرح می گردد که رقابت میان پکن و واشنگتن را نبردی با یک تمدن کاملاً متفاوت و یک ایدئولوژی کاملاً متفاوت توصیف نموده بود.

کرون اسکینر، مدیر برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه آمریکا در نشستی امنیتی گفته بود چین یکی از اولین رقبای قدرت آمریکاست که قفقازی نیست.

رئیس جمهوری چین در گشایش کنفرانس گفت وگوی تمدن های آسیایی در پکن گفت: این تفکر که نژاد و فرهنگ خود شخصی رجحان دارد و تاکید روی تبدیل یا حتی جایگزینی سایر تمدن ها نشان دهنده درک احمقانه است و در عمل فاجعه بار است.

او بدون اشاره به ایالات متحده آمریکا اضافه نمود: هیچ نوع درگیری میان تمدن های مختلف وجود ندارد و ما تنها به چشم بینایی احتیاج داریم تا زیبایی دیگر تمدن ها را ببیند.

سخنرانی رئیس جمهوری چین کمتر از یک هفته پس از مذاکرات تجاری بی نتیجه با واشنگتن ایراد می گردد. آمریکا پس از آن، تعرفه کالای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را افزایش داد و حق گمرکی کالاهایی به ارزش 300 میلیارد دلار را هدف گرفت. دولت چین هم به تلافی اقدامات ایالات متحده، از افزایش تعرفه ها از اول ژوئن برای کالاهای آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار اطلاع داد.

سخنرانی امروز شی جینپینگ همچنین بر ارتقای همکاری بین فرهنگی در سراسر این منطقه تاکید داشت و او از سایر کشورهایی برای تقویت اعتماد فرهنگی درخواست کرد. رئیس جمهوری چین گفت: ما بر پایه دستاوردهای درخشانی که اجدادمان به دست آوردند کوشش خواهیم کرد تا به نوشتن شکوه جدید تمدن های آسیایی ادامه دهیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 201

به "شی جینپینگ: برخورد تمدن ها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جینپینگ: برخورد تمدن ها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید