تور هند ارزان: شیوع کرونا جشنواره هولی هند را لغو نکرد

به گزارش مجله ویراپارس، شیوع کرونا باعث شد جشنواره هولی، یکی از بزرگ ترین رویدادهای هند، با شرکت کنندگان کمتری برگزار گردد؛ اما مانع برپایی آن نشد.

تور هند ارزان: شیوع کرونا جشنواره هولی هند را لغو نکرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

جشنواره هولی، یکی از نمادهای شاخص مذهبی و فرهنگی هند و از مهم ترین رویدادهای مذهبی دنیا به شمار می رود که تصاویر و فیلم های بسیار زیبایی با رنگ های خیره نماینده از آن ثبت می گردد. در این جشنواره شاهد حجم زیادی از پودرهای بنفش و صورتی هستیم که رنگین کمانی از رنگ ها را در هوا تشکیل می دهند و نمای بسیار زیبایی به چهره ها، موها، دست ها و لباس های افراد حاضر در جشنواره می بخشند.

شاید با خود بگویید این جشنواره که هر سال در روزهای 19 و 20 اسفند و در آستانه آغاز بهار در هند و کشورهای آسیای جنوبی برگزار می گردد (یهودیان هندی خارج از کشور نیز جشنواره را برپا می نمایند)، نیز به علت به شیوع گسترده و دنیای ویروس کرونا در اغلب کشورهای دنیا لغو شده است.

با اینکه هند یکی از کشورهای درگیر کرونا است؛ اما حتی ترس از شیوع هرچه بیشتر این ویروس و نگرانی از مبتلاشدن به آن، مانع برپایی این جشنواره کهن و حضور مردم در آن نشده است. بعضی افراد با ماسک به این جشنواره آمده اند؛ البته تعدادی از هندی ها از جمله نخست وزیر این کشور، از شرکت در جشنواره سال جاری خودداری نموده اند.

در جشنواره هولی که متعلق به پیروان آیین هندو است، افراد پیر و جوان از هر طبقه اجتماعی در خیابان های دهلی نو، استان اوتار پرادش و منطقه ها مختلف هند، گرد هم جمع می شوند تا این رویداد بزرگ و آغاز بهار را جشن بگیرند.

در جشنواره مذکور که به معنای واقعی کلمه جشنواره رنگ ها است، پودرهایی با رنگ های روشن و متنوع همراه با بالن هایی که حاوی آب هستند، به هوا پرتاب می شوند تا با یکدیگر مخلوط شده و بدن افراد حاضر در جشنواره تا جای ممکن آغشته به گل های رنگی گردد. هولی قرن ها است به عنوان نمادی از پیروزی خیر بر شر و گرامیداشت آغاز دوباره طبیعت، جشن گرفته می گردد.

اگرچه هولی در ابتدا تنها یکی از نمادهای فرهنگی هند محسوب می شد؛ اما امروزه در بیشتر نقاط دنیا برگزار می گردد و بسیاری از رویدادهای بزرگ، از جمله سری مسابقه های دِ کالِر ران (The Color Run) با الهام از این رویداد بزرگ، طراحی و ایجاد شده اند. در این مسابقه ها که نوعی مسابقه دومیدانی است، شرکت نمایندگان با لباس سفید در مسابقه حضور می یابند؛ اما تماشاچیان در حین راستا آن ها را از سر تا پا آغشته به رنگ های متفاوت می نمایند. این مسابقه ها نیز به پاس سلامتی و خوشحالی افراد برگزار می گردد.

ضمناً جشنواره ملی هولی، الهام بخش طراحی لباس بسیاری از شرکت های مد مطرح مانند رافائل ویلیامز (Pharrell Williams) و شرکت تولیدنماینده کفش آدیداس هو هولی (Adidas Hu Holi) نیز بوده است.

البته قبل از حضور مردم در این رویداد مفرح، به آن ها توصیه می گردد پوست شان را با نفت بپوشانند تا لکه های رنگی روی آن باقی نماند.

اگرچه مردم بسیاری از شهرهای هند، از جمله شهر ماتورا برای حضور در جشنواره، به خیابان ها آمدند؛ اما ترس و نگرانی از ابتلا به ویروس کرونای نو باعث شد، مشارکت به میزان سال های پیش نباشد. نخست وزیر هند نیز تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در این جشنواره را از قبل با انتشار توییتی اعلام نموده بود.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1951

به "تور هند ارزان: شیوع کرونا جشنواره هولی هند را لغو نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: شیوع کرونا جشنواره هولی هند را لغو نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید