شمس: هرکسی اتفاقات لیگ برتر فوتسال را ببیند، فکر می کند لیگ محلات است، نایب قهرمان مسابقات به جام باشگاه های جهان برود

به گزارش مجله ویراپارس، حسین شمس، عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی اعتقاد دارد هر کسی اتفاقات لیگ برتر فوتسال را ببیند، فکر می کند لیگ محلات است.

شمس: هرکسی اتفاقات لیگ برتر فوتسال را ببیند، فکر می کند لیگ محلات است، نایب قهرمان مسابقات به جام باشگاه های جهان برود

حسین شمس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره تعویق یک ساله جام جهانی فوتسال گفت: همان طور که ناظم الشریعه گفت، این تأخیر به نفع فوتسال ماست تا برنامه ریزی خیلی خوبی داشته باشیم. در بیش از 15 ماه باقیمانده می توانیم هم به لیگ سر و سامان دهیم و هم برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم. منتظر اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونا و همچنین AFC برای اعلام تاریخ جدید مسابقات قهرمانی آسیا هستیم.

منتظر اعلام زمان جدید مسابقات قهرمانی آسیا توسط AFC هستیم

وی با بیان اینکه رقابت های قهرمانی فوتسال آسیا دوباره به تأخیر خواهد افتاد، شرح داد: با توجه به تأخیر یک ساله جام جهانی، باید ببینیم مسابقات آسیایی به چه تاریخی منتقل می شود و بدانیم برای برنامه ریزی چقدر زمان داریم. AFC هم برای این امر منتظر اعلام تاریخ جام جهانی توسط فیفا بود تا با هماهنگی ترکمنستان (میزبان مسابقات قهرمانی آسیا)، رقابت ها را به تاریخ جدیدی موکول کند.

زمان جلسه با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ معین نیست

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخ برگزاری نشست مشترک این کمیته با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال معین است یا خیر، گفت: خیر. احتمالاً (اعضای هیئت رئیسه) منتظر اعلام نظر AFC هستند. تنها نکته معین این است که مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا و جام بین قاره ای در ماه دسامبر برگزار می شود که یک هفته میان آنها فاصله است.

قهرمان لیگ به مسابقات قهرمانی آسیا برود، نایب قهرمان به جام باشگاه های جهان

شمس درباره احتمال شرکت تیم های مختلف در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا و بین قاره ای در صورت حضور کننده ای از ایران در مسابقات بین قاره ای بیان نمود: چنین برنامه ای در کمیته فنی و توسعه داریم تا قهرمان لیگ برتر به مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا برود و نایب قهرمان در جام باشگاه های جهان شرکت کند. مس سونگون سال گذشته در هر دو تورنمنت حاضر بود و چون بازیکنان حدود یک ماه در تایلند ماندند، در جام بین قاره ای به جایگاه هفتم رسیدیم. اگر دو تیم به دو مسابقات اعزام کنیم، هر دوی آنها تکلیف خود را می دانند و با آمادگی در این دو رقابت شرکت می کنند.

مسابقات آسیایی از جام باشگاه های جهان مهم تر است

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در مورد اهمیت این دو تورنمنت نسبت به یکدیگر گفت: مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا تورنمنتی رسمی است و برای AFC اهمیت زیادی دارد. جام باشگاه های جهان هم زیر نظر فیفا برگزار می شود، اما رقابت های آسیایی برای ما مهم تر است.

احتمالاً یک ماه پس از شروع تمرینات، فینال لیگ برتر برگزار می شود

شمس درباره بلاتکلیفی زمان برگزاری فینال لیگ برتر فوتسال شرح داد: با توجه به اینکه قرار است 27 اردیبهشت مدارس باز شود، فکر می کنم تا آن زمان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، تاریخ بازگشایی تمرینات را اعلام کند. احتمالاً یک ماه پس از این تاریخ، فینال برگزار خواهد شد و سازمان لیگ درباره تعداد دیدارهای فینال تصمیم می گیرد.

بهتر است 16 تیم در لیگ برتر شرکت کنند، کارشناسان مخالف پلی آف بودند

وی در این باره که آیا ممکن است با تعویق جام جهانی، لیگ برتر مجدداً با پلی آف برگزار شود، گفت: بیشتر کارشناسان مخالف پلی آف بودند و وقتی مس سونگون و گیتی پسند به پلی آف صعود کردند، بازیکنان ذخیره خود را به بازی ها می فرستادند که ارزش لیگ با این شرایط از بین می رفت. بهتر است 16 تیم در لیگ برتر شرکت کنند تا 30 هفته مسابقات داشته باشیم، یا اینکه همان 26 هفته برگزار و قهرمان در خاتمه رقابت ها معرفی شود.

سازمان لیگ باید از باشگاه ها ضمانت بگیرد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال درباره مسائل مالی باشگاه ها برای شرکت در لیگ 26 هفته ای بیان نمود: این مشکل سازمان لیگ ماست که در زمان ثبت نام، ضمانت لازم را از تیم ها نمی گیرد. شما اگر بخواهید بیسکویت هم بخرید، تولیدکننده از شما ضمانت نامه می گیرد تا فرار نکنید. آن وقت چگونه ما از تیم ها تضمینی نمی گیریم تا آنها به راحتی بازی ها را رها کنند یا اینکه وقتی از داور خوش شان نمی آید، زمین را ترک کنند؟

چه اصراری داریم تیم هایی که شرایط مالی بدی دارند و حمایت نمی شوند در لیگ برتر بمانند؟

شمس با بیان اینکه هیچ لیگی با این شرایط برگزار نمی شود، به خبرنگاران گفت: ما لیگ را به صورت محلات برگزار می کنیم. اگر تیمی ضمانت یک میلیارد تومانی بگذارد، نه جرأت دارد بازی ها را رها کند، نه جرأت دارد که پول بازیکنانش را پرداخت نکند. برای عبور از این شرایط باید به سراغ اسپانسرهایی برویم که شرایط مالی خوبی دارند. هشت تا 9 تیم دسته اولی می خواهند به لیگ برتر بیایند. چه اصراری است تیم هایی که شرایط مالی بدی دارند و از طرف مسئولان استان خود حمایت نمی شوند، در لیگ برتر بمانند؟

هر کسی اتفاقات لیگ ما را ببیندمی گوید لیگ محلات است

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی با بیان اینکه نیازی به حفظ این تیم ها در لیگ برتر نیست، شرح داد: چنین تیم هایی می توانند به رده های پایین تر بروند که به توانایی مالی کمتری نیاز دارد. متأسفانه بعضی از تیم ها اصلاً به شهر میزبان سفر نمی کنند. به هر کسی این شرایط را بگویید، می گوید این مسابقات در سطح محلات یا روستا بوده است و نمی دانند متعلق به لیگ برتر کشوری است که در جایگاه ششم رده بندی جهان است.

فقط بچه های فوتسال دلسوز این رشته هستند

شمس در مورد زمزمه هایی مبنی بر شرکت یک تیم تهرانی با شرایط مالی مناسب در لیگ برتر فصل آینده گفت: فقط بچه های فوتسال دلسوز این رشته هستند و با اسپانسرها صحبت می کنند. وحید شمسایی خیلی تلاش می کند باشگاهی را در تهران متقاعد کند تا در فوتسال سرمایه گذاری کند.

نمی دانم جرم فوتسال چیست که شبکه سه بازی های آن را پخش نمی کند

وی با بیان اینکه فوتسال با حمایت اسپانسرها رشد می کند و بازی های این رشته از تلویزیون پخش خواهد شد، گفت: شبکه ورزش مسابقات فوتسال را پخش می کند، اما شبکه سه چنین کاری انجام نمی دهد و نمی دانم جرم فوتسال چیست که این کار را نمی کنند. ما باید کاری کنیم که چنین اتفاقی رخ دهد و پخش بازی های فوتسال به شبکه سه هم کشیده شود.

تیم ملی اواخر شهریور در تورنمنتی چهارجانبه شرکت می کند

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره مذاکرات فدراسیون با کشورهای مختلف برای دیدار تدارکاتی با شاگردان محمد ناظم الشریعه گفت: صحبت های لازم اجرا شده و برنامه خیلی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفتیم تا این تیم بتواند آماده مسابقات آسیایی و جهانی شود. احتمالاً اواخر شهریور امسال، تورنمت چهارجانبه ای خارج از کشور برگزار می شود که ایران هم یکی از تیم های شرکت کننده خواهد بود، اما رقبای ما هنوز قطعی نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 989

به "شمس: هرکسی اتفاقات لیگ برتر فوتسال را ببیند، فکر می کند لیگ محلات است، نایب قهرمان مسابقات به جام باشگاه های جهان برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمس: هرکسی اتفاقات لیگ برتر فوتسال را ببیند، فکر می کند لیگ محلات است، نایب قهرمان مسابقات به جام باشگاه های جهان برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید