شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

به گزارش مجله ویراپارس، کانادا، یکی از کشورهای مهاجرپذیر است. در سال 2019 حدود 400 هزار دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل وارد این کشور شدند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

زیرساخت های مناسب، سیستم آموزشی با کیفیت، دانشگاه های معتبر و... همه باعث شده اند تا کشور کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای مقصد برای دانشجویان شناخته گردد. اما ورود به دانشگاه های این کشور هم با سختی های خود همراه است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با رشته پزشکی و محدودیت سنی در این رشته بیشتر آشنا کنیم.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های کانادا، متقاضی بسیاری پیدا نموده است. هرساله عده بسیاری از دانشجویان به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور درخواست پذیرش خود را ارسال می نمایند. با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با تحصیل پزشکی در کانادا: ادامه تحصیل در این رشته شامل چهار دوره متفاوت(علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارورزی بالینی و کارآموزی بالینی) خواهد بود. در دو سال ابتدایی رشته پزشکی دانشجویان با دروس تئوری آشنا می شوند، سپس بعد از دو سال باید در یک آزمون شرکت نمایند تا صلاحیت آن ها برای ادامه تحصیل در این رشته تایید گردد. در صورت قبولی می توانند وارد دوره های فیزیوپاتولوژی(دوره یک سال) و کارآموزی بالینی(دوره دو ساله) شوند. اگر دانشجو قصد اخذ تخصص داشته باشد می تواند بعد از این دوره ها نسبت به اخذ تخصص خود اقدام کند. کار در محیط بیمارستان و کارهای عملی مربوط به این رشته، در دوره دو سال دوم رشته پزشکی است . جمعیت افراد سالمند و میانسال کشور کانادا رو به افزایش است به همین علت دولت کانادا احتیاج شدیدی به نیروی پزشکی دارد. البته برای ادامه تحصیل، کار و زندگی آن ها هم زیرساخت های بسیار مناسبی را ایجاد نموده است، به طوریکه بعد از اتمام تحصیلات شرایط زندگی و کاری فرد طوری رقم می خورد که ترجیح می دهد برای ادامه زندگی در این کشور بماند. شرایط مالی با ثبات، شرایط رفاهی و ... در این تصمیم گیری دخیل هستند. مقدار حقوق در رشته پزشکی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار فرق دارد. طبق آمار رسمی این کشور، مقدار تقاضای ادامه تحصیل در رشته پزشکی کشور کانادا در سال های آینده افزایش شدیدی پیدا می نماید. مقدار عایدی در رشته پزشکی به محل سکونت، به نوع رشته و … بستگی دارد .

روش اپلای پزشکی و اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شاید نحوه اپلای تحصیلی دانشجویان در رشته پزشکی دانشگاه های کانادا هم برای شما سوال باشد. دانشجویان اگر بخواهند برای اپلای تحصیلی این رشته اقدام نمایند باید چه کارهایی انجام دهند؟

· ابتدا دانشجو باید مدرک لیسانس خود را در رشته علوم پایه چون زیست، شیمی و... اخذ کند. سپس با داشتن این مدرک می تواند نسبت به ثبت نام در مقطع پزشکی اقدام کند.

· زبان انگلیسی و تسلط به آن برای دانشجویان رشته پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع دانشجو باید برای ادامه تحصیل در این رشته مدرک تافل با نمره 79 از 100، مدرک آیلتس با نمره 7 داشته باشد. البته دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های فرانسوی زبان ادامه تحصیل دهند باید مدرک B2 یا C2 زبان فرانسوی را داشته باشند.

· دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل باید مجوز دانشجویی معتبری داشته باشند.

· افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند باید بتوانند در آزمون های MCAT یا CASPer نمره مورد نظر را کسب نمایند. این آزمون ها مختص دانشجویان پزشکی می باشد، بعضی از دانشگاه ها به هر دو مدرک این آزمون احتیاج دارند.

· دانشجو باید علاوه بر این شرایط مدارک لازم را به همراه داشته باشد. ازجمله مدارک مورد احتیاج برای تحصیل در مقطع پزشکی داشتن SOP معتبر و قوی، مدارک شناسایی فرد اعم از شناسنامه و پاسپورت، داشتن توصیه نامه، ریزنمرات قبلی به همراه آخرین مدرک تحصیلی اشاره نمود.

· تمام مدارک ارائه شده به دانشگاه باید به صورت رسمی ترجمه گردد.

اما آزمون های مختص رشته پزشکی(MCAT یا CASPer ) چگونه هستند؟ در این آزمون چه سوالاتی از دانشجو پرسیده می گردد؟

· MCAT : این آزمون مهارت حل مسئله، تفکر انتقادی، نوشتن و... را در دانشجو مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون استاندارد و چهار گزینه ای است و تمام سوالات آن بر اساس مفاهیم علمی و اصول پیش احتیاج مطالعه پزشکی طراحی شده است. ساختار این آزمون MCAT دارای چهار بخش علوم زیستی، استدلال کلامی، علوم فیزیکی و Writing Sample است. در سه بخش اول(علوم زیستی، استدلال کلامی، علوم فیزیکی) تمامی سوالات به صورت چهار گزینه ای هستند و نمرات سوالات این بخش بین 1 تا 15 متغیر می باشد. بخش نهایی این آزمون هم دارای دو مقاله است و نمره آن بین J تا T متغیر خواهد بود. زمان این آزمون حدود چهار ساعت و نیم است و هزینه آن برای دانشجویان ایرانی 325 دلار به علاوه 120 دلار هزینه اضافه است. این هزینه ها در صورتی که دانشجو آزمون را لغو کند قابل استرداد نخواهد بود.

· CASPer : این آزمون شامل 12 بخش است که در 90 دقیقه برگزار می گردد. هشت بخش این آزمون به صورت ویدئو و چهار بخش دیگر آن به صورت کلمه برگزار می گردد. سوالات این آزمون ممکن است پزشکی یا غیرپزشکی باشند. هر دانشجو بین المللی برای شرکت در این آزمون باید 399 دلار هزینه آن را پرداخت کند. این هزینه در هر دانشگاهی کمی فرق دارد.

شرط سنی تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های کشور کانادا

اگر در پی ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا هستید، قطعا از قوانین مربوط به رشته تحصیلی مورد نظرتان مطلعی دارید. برای ورود به رشته پزشکی دانشگاه های کشور کانادا نباید سن شما بیش از 30 سال باشد. در اینصورت درخواست پذیرش تحصیلی شما رد خواهد شد. محدودیت سنی فرد با صدور ویزا رابطه مستقیم دارد، بسیاری از دانشجویان تنها به علت محدودیت سنی نتوانسته اند وارد دانشگاه های این کشور شوند. برای ادامه تحصیل در کالج های این کشور باید زیر 22 سال سن داشته باشید، برای ورود به مقطع کارشناسی هم دانشجو باید حداکثر 25 سال سن داشته باشد.

شرط سنی تنها برای اخذ اقامت تحصیلی مد نظر است، در صورت اخذ اقامت به وسیله سرمایه گذاری و... سن مطرح نیست.

شرایط تحصیل دانش آموزان در کانادا

با توجه به مقاله منتشر شده با موضوع تحصیل در کانادا زیر 18 سال: به طور کلی سیستم آموزشی کشور کانادا دارای دو بخش خصوصی و دولتی است. دانش آموزان در این سیستم باید در مقاطع ابتدایی، دبیرستان، کالج و دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. تمامی دروس در استان های کشور کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می شوند. انتخاب مدرسه و استان به عهده دانش آموز و والدین آن است.

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال تقریبا همچون سایر کشورهای دنیا است. اگر در پی اخذ پذیرش برای فرزند خود هستید، در سن 10 سالگی برای ادامه تحصیل فرزندتان در کشور کانادا اقدام کنید. در این سن دولت کانادا به راحتی ویزای تحصیلی می دهد.

شرایط تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال بسیار فرق دارد. افراد زیر 18 سال باید با یکی از والدین خود برای ادامه تحصیل به کشور کانادا سفر نمایند یا می توانند یک قیم که سن آن بالای 18 سال است را به عنوان سرپرست خود در کشور کانادا معرفی نمایند. به طور کلی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا با سه گزینه روبه رو هستند:

· در کشور کانادا دارای یک سرپرست باشند.

· در homestay سکونت نمایند.

· در مدارس شبانه روزی ادامه تحصیل دهند.

برای اخذ اقامت تحصیلی دانش آموزان به مدارکی احتیاج دارند که در صورت تکمیل بودن آن ها، می توانند نسبت به اخذ اقامت اقدام نمایند. این مدارک اپلای تحصیلی عبارتنداز:

· اختیار نامه انگلیسی یا فرانسوی با امضای والدین

· شناسنامه، پاسپورت به همراه چند قطعه عکس

· آدرس، شماره تلفن و مشخصات کامل والدین در کشور مبدا

· اسناد و مدارک قانونی امضا شده از طرف سرپرست دانش آموز در کشور مقصد

· مدارک تحصیلی ترجمه شده دانش آموز در دو سال اخیر

کلام آخر

اگر به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا هستید ضروری است که از قوانین آن هم مطلعی داشته باشید. هرکدام از دانشگاه های این کشور قوانین خاص خود را دارند، از این رو بهتر است قبل از هرگونه اقدامی به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و از شرایط و ضوابط آن مطلع شوید.

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با رشته پزشکی، محدودیت سنی آن و... اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. یکی از مزایای ادامه تحصیل در رشته پزشکی این کشور با توجه به مقاله ویزای دانشجویی کانادا 2022، کار دانشجویی است. دانشجویان در کانادا برای تامین هزینه های زندگی خود اجازه کار دارند. البته افرادی که ویزای تحصیلی دارند اجازه کار پاره وقت تنها برای 20 ساعت در هفته را دارند.

دانش آموزان دوران دبیرستان در صورت داشتن استادی پرمیت اجازه کار به صورت پاره وقت را خواهند داشت. دانشجویان دوره دکتری هم در صورت کار روی پروژه تحقیقاتی در شرکت ها اجازه کار پاره وقت نخواهند داشت. همراهان فرد متقاضی با دریافت ویزای کار کانادا امکان کار تمام وقت و نامحدود در کانادا را دارند.

منبع: چمدان
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2069

به "شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید