سوره مهر از اقتباس استقبال می نماید

به گزارش مجله ویراپارس، سعید چگینی، مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره حق اقتباس گفت: بستگی به قراردادهایی دارد که بین دو طرف انجام می گردد و برای اقتباس از روی کتاب باید از ناشر و نویسنده اجازه گرفته گردد. اگر امتیاز کتاب را بخرند و در قرارداد حق اقتباس و موارد دیگر ذکر گردد، مسئله ای برای اقتباس پیش نمی آید.

سوره مهر از اقتباس استقبال می نماید

وی گفت: سوره مهر با آغوش باز از کسانی که می خواهند کار سینمایی انجام دهند دعوت می نماید که برای اقتباس از کتاب ها با ما همکاری داشته باشند. نویسنده ای که فیلم نامه را می نویسد هزینه قابل توجهی را دریافت می نماید و اگر قرار باشد اقتباسی انجام گردد باید این متن به فیلم نامه تبدیل گردد و ممکن است برای یاری به روند فیلم اقتباس نعل به نعل انجام نگردد و شخصیت ها یا مواردی اضافه و کم گردد که جلوه داستانی بیشتری پیدا کند.

مدیر رسانه انتشارات سوره مهر توضیح داد: به علت هزینه بالای این اتفاق تهیه کنندگان و کارگردانان ما معمولا رغبتی ندارند و دنبال سوژه هایی می روند که معمولا سطحی ولی پرفروش هستند و عمدتا در صدسال آینده کشور به عنوان فیلم شاخص از آن ها یاد نخواهد شد و فقط برای گیشه ساخته شده است. چه اقتباس از روی کتاب به فیلم باشد و بالعکس این اتفاق به ماندگاری هر دو یاری خواهد نمود و رابطه همیشگی سینما و کتاب برقرار خواهد شد.

در حال حاضر چیزی که به خاطر دارم؛ بعد از کتاب سوران که به فیلم تبدیل شده است، تله فیلمی از کتاب اعتراف کاتب اعظم که اقتباسی از اعترافات کاتب کشته شده، کار آقای ساسان ناطق است و بعلاوه کتاب ماتی خان از عبدالرحمان اونق هم قرار است سریال گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2231

به "سوره مهر از اقتباس استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوره مهر از اقتباس استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید