هرآنچه باید درباره انیمیشن موانا 2 بدانید

به گزارش مجله ویراپارس، پس از سال ها انتظار دیزنی انتها تأیید کرد که قسمت دوم انیمیشن سینمایی موانا (Moana)، موانا 2 در راه است و این استودیو حتی تاریخ اکران فیلم را نیز بیان کرد. موانا در سال 2016 یک ماجراجویی تحسین برانگیز از دیزنی بود که منتقدین را به وجد آورد. این فیلم صداپیشگی بازیگرانی مانند دواین جانسون، اولی کراوالیو و جمین کلمنت را به مخاطبان ارائه داد. داستان موانا درباره یک دختر جوان پلینزی است که به دست اقیانوس انتخاب می گردد تا نیمه خدایی به نام مائویی (با صدای دواین جانسون) را پیدا کند و یک شئ جادویی را به صاحب واقعی آن بازگرداند.

هرآنچه باید درباره انیمیشن موانا 2 بدانید

فیلم موانا دارای شخصیت پردازی های عالی، داستانی احساسی، انیمیشن خیره نماینده و موسیقی متن مجذوب نماینده بود. لین مانوئل و میراندا بعضی از آهنگ های موانا را نوشته اند. اگرچه فیلم نامه در طول ساخت به شدت تغییر کرد، اما نسخه اولیه فیلم نامه را تایکا وایتیتی نوشت. این فیلم در سراسر دنیا پیروز بود و نامزدی برترین انیمیشن بلند را در جوایز اسکار سال 2017 به دست آورد. با توجه به اینکه این فیلم فوراً بین تماشاگران محبوبیت پیدا کرد، به نظر می رسید که ساخت موانا 2 تضمین شده به نظر برسد؛ با این حال هیچ خبری از موانا 2 نبود تا اینکه سال 2024 این فیلم به طور رسمی معرفی گردید.

تاریخ اکران انیمیشن موانا 2

با وجود اینکه اعلام ساخت فیلم موانا 2 آن قدرها هم دور از انتظار نبود، اما این حقیقت که اکران فیلم برای تاریخ 27 نوامبر سال 2024 معین شده، بسیار غافلگیرنماینده بود. دیزنی هرگز از معین تاریخ های دور و دراز برای اکران فیلم های خود خجالت نکشیده؛ فیلم های اخیراً تأیید شده مانند یخ زده 3 (Frozen 3) و داستان اسباب بازی 5 (Toy Story 5) تا سال 2026 قرار نیست آماده اکران باشند. اما بر خلاف همه این موارد، به احتمال زیاد چیزی نمانده موانا 2 تکمیل گردد، چرا که تاریخ اکران آن بسیار نزدیک است.

گروه صداپیشگان موانا 2

علی رغم اینکه موانا 2 در سال 2024 اکران می گردد، هنوز هیچ اطلاعات قابل توجه ای درباره صداپیشگان این فیلم، به جز دو ستاره اصلی، نمی دانیم. با این وجود از آنجایی که دواین جانسون قرار است دوباره نقش مائویی، نیمه خدای دوست داشتنی، را بازی کند، می دانیم حداقل یک صدای آشنا در میان صداپیشگان موانا 2 وجود دارد. علاوه بر این، اولی کراوالیو برای صداپیشگی موانای جوان و ماجراجو بازگشته است. دنباله موانا این فرصت را به او می دهد تا اکنون که 3 سال بزرگ تر شده، تفاوت های ظریف بیشتری به شخصیت اضافه کند. هیچ صداپیشه دیگری برای موانا 2 تأیید نشده، اما دیزنی وعده شخصیت های تازهی را برای این دنباله داده است.

داستان انیمیشن موانا 2

اگرچه جزئیات کامل تا مدتی فاش نخواهد شد، اما دیزنی با فاش کردن طرح اصلی داستان این دنباله، سرنخ هایی درباره داستان ارائه کرد. موانا 2 قهرمان جوان را دوباره به نیمه خدا می رساند تا در جست وجوی آب های گمشده و خطرناک در سراسر اقیانوس سفر نمایند؛ آن ها در این مسیر با هیولاهای دریایی و تمدن های گمشده روبه رو می شوند. مسلم است که انیمیشن موانا 2 ماجراجویی های هیجان انگیزی را به نمایش خواهد گذاشت، اما این همان جنبه های احساسی و دلگرم نماینده قسمت اول فیلم است که می تواند از موانا 2 یک اثر درخشان بسازد.

تریلر انیمیشن موانا 2

در حالی که ماه ها تا تاریخ اکران این فیلم به جای مانده است، استودیو والت دیزنی تیزر تریلر فیلم موانا 2 را منتشر نموده که هر آنچه را که باید درباره این دنباله گفته گردد را در اختیار هواداران قرار می دهد. تیزر با تصویری از موانای مسن تر آغاز می گردد؛ او در حال ترک روستای دوست داشتنی خود است تا در پی افراد بیشتری بگردد. این سفر خطرات زیادی را برای قهرمان جوان به همراه دارد، اما تیزر بعلاوه ملاقات مجدد او با نیمه خدا، مائویی، را به تصویر می کشد که بار دیگر او را در این ماجراجویی هیجان انگیز همراهی می نماید.

چرا چهره شخصیت موانا در موانا 2 تغییر نموده است؟

در نگاه اول، تعیین است که ظاهر موانا نسبت به فیلم اول کاملاً متفاوت شده است. او برخلاف پوشش ماندگار و نارنجی رنگ خود، لباس قرمز تیره ای می پوشد و موهایش نیز تیره تر و پرتر به نظر می رسد. درنهایت، موانا در تریلر موانا 2 بسیار متفاوت به نظر می رسد؛ چرا که او سه سال از موانایی که در فیلم اصلی دیدیم بزرگ تر شده است.

در موانا 2016، شخصیت موانا 16 ساله است، به این معنی که در موانا 2، او در حدود 19 یا 20 سال سن دارد و ظاهری بالغ تر و متفاوت دارد. منطقی است که موانا مابین دو فیلم بالغ تر شده باشد. همان طور که مخاطبان چندین سال منتظر این دنباله بوده اند، موانا نیز در دنیای خود، زمانی را پشت سر گذاشته و در نتیجه آن رشد نموده. در این مدت، او نه تنها از نظر جسمی بزرگ تر شده است، بلکه به احتمال زیاد تجربه های بیشتری به دست آورده و بالغ تر شده. تعیین نیست که چرا دقیقاً سه سال از موانا می گذرد، با این حال فیلم تازه ممکن است توضیحی برای این موضوع ارائه بدهد. صرف نظر از این، بالغ شدن موانا برای دنباله پیش رو منطقی و بعلاوه هیجان انگیز است.

درنهایت، این خوب است که موانا در موانا 2 مسن تر به نظر می رسد. اغلب، چون نمایش بالا رفتن سن در شخصیت های انیمیشنی سخت تر از فیلم های لایو اکشن است، سخت می توان تغییری در ظاهر شخصیت ها ایجاد کرد که نشان بدهد نسبت به فیلم اول، آن شخصیت در دنباله تغییر نموده است. با این وجود ضرورت دارد که مخاطب به نحوی بفهمد این یک فیلم تازه با داستانی تازه است؛ پس شخصیت ها می بایست تغییراتی هر چند جزئی در ظاهر خود داشته باشند و سن شان بالاتر به نظر برسد. یک مثال عالی می تواند طراحی شخصیت های آنا و السا در فیلم یخ زده و یخ زده 2 باشد. درنهایت، ظاهر مسن تر موانا در موانا 2 روح تازه ای به این شخصیت می بخشد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1403 بروزرسانی: 1 مرداد 1403 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2305

به "هرآنچه باید درباره انیمیشن موانا 2 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید درباره انیمیشن موانا 2 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید