سنگال: فرانسه همچنان کشورهای آفریقایی را مستعمره خود می پندارد

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس جمهور سنگال اقدام یک جانبه خطوط هوایی فرانسه در از سرگیری پرواز ها به پایتخت این کشور را محکوم و توضیح داد که فرانسه همچنان کشورهای آفریقایی را مستعمره خود می پندارد.

سنگال: فرانسه همچنان کشورهای آفریقایی را مستعمره خود می پندارد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع محلی سنگال گزارش کردند که مکی سال رئیس جمهور این کشور، روز پنجشنبه، طی نشستی با اعضای دولت، در واکنش به اعلام یک جانبه خطوط هوایی فرانسه مبنی بر از سرگیری پروازها از نیمه ماه آینده، به داکار پایتخت سنگال، این اقدام را محکوم کرد.

رئیس جمهور سنگال با اعلام اینکه خطوط هوایی فرانسه بدون رایزنی با مقامات سنگال تصمیم گرفته، از شانزدهم ماه ژوئن پرواز های خود به داکار را از سر بگیرد، این سیاست فرانسه را تحمیل عمل صورت گرفته بر سنگال قلمداد کرد.

مکی سال در ادامه گفت که این اقدام بیانگر موضع گیری تحقیرآمیز فرانسه است؛ موضع گیری که طبق آن، کشورهای آفریقایی همچنان مستعمره به حساب می آیند.

سال شرح داد که تا بدین لحظه، سنگال در قبال این اقدام خطوط هوایی فرانسه تصمیمی اتخاذ ننموده است.

در همین ارتباط، سنگال پرواز های بین المللی را به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا تاریخ سی و یکم ماه مِی متوقف نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 942

به "سنگال: فرانسه همچنان کشورهای آفریقایی را مستعمره خود می پندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگال: فرانسه همچنان کشورهای آفریقایی را مستعمره خود می پندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید