تور استانبول ارزان: سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های تاریخی

به گزارش مجله ویراپارس، خبرگزاری خبرنگاران- شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که همه جاذبه های دیدنی را یکجا دارد تا جائیکه در سال 2010 میلادی عنوان مرکز فرهنگی قاره اروپا را بدست آورده و بعلاوه سومین شهر توریستی دنیا شناخته شد . در این شهر با طیف وسیعی از جاذبه ها و تفریح ها روبرو خواهید شد تا جائیکه برای تماشای همه آن ها به هفته ها زمان احتیاج خواهید داشت .از طبیعت زیبای این شهر گرفته تا آثار تاریخی باشکوه و البته دهکده های عیان نشین و جزایر زیبا . البته در شهر استانبول تعداد زیادی بازار سنتی و مراکز خرید مدرن وجود دارد و همیشه خرید یکی از بخش های مجذوب کننده سفر به استانبول است .

تور استانبول ارزان: سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های تاریخی

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در ادامه با سفر باتو همراه شوید تابه اتفاق بعضی از جاذبه های دیدنی شهر استانبول را بهتر بشناسیم .

گشت و گذار در محله تاریخی سلطان احمد

در ابتدا پیشنهاد می کنیم به منطقه تاریخی سلطان احمد در تور استانبول مقرون به صرفه بروید و اینگونه با گوشه ای از تاریخ و فرهنگ هزاران ساله این شهر آشنا شوید . در این بخش از شهر آثار تاریخی در فاصله کمی از دیگری قرار گرفته اند . از این رو برای دیدنی آن ها احتیاج به استفاده از وسایل نقلیه ندارید و می توانید بخشی از جهت را پیاده طی کنید. اغلب مسافران در ابتدا به دیدنی مسجد آبی (سلطان احمد) و مسجد ایاصوفیه می فرایند زیرا این دو بنا از آثار تاریخی مهم این شهر هستند . در ادامه به بازار آراستا می رسید که محل مناسبی برای تهیه سوغات و خرید است . البته برای خرید عجله نکنید و همه پولتان را در این بازار خرج نکنید . زیرا در ادامه به بازارها و مراکز خرید متنوع دیگری نیز برخورد خواهید نمود . بعلاوه کاخ باشکوه توپکاپی نیز از جاذبه های دیگر محله سلطان احمد است . مسافران پس از آن به دیدنی آب انبار باسیلیکا سیسترن و میدان هیپودروم (اسب دوانی) می فرایند . اما تنها در یک روز نمی توان همه بخش های این منطقه را دیدن نمود .

بر اساس شرح سایت سفر باتو ، در ضمن از آن جائیکه این بخش از شهر توریستی است و به پاتوق جهانگردان تبدیل شده دارای رستوران های خوب و با کیفیت بسیاری است . بعضی از رستوران های این منطقه عبارتند از :رستوران اصلان با خوراک های لذیذ ترکی - رستوران پاندلی با خوراک های لذیذ ترکی و مدیترانه ای (نکته جالب اینکه بعضی از افراد مشهور نظیر ادری هپبورن و برت لنکستر در این رستوران غذا میل نموده اند) -رستوران هاووزلو که در داخل بازار بزرگ قرار گرفته است - رستوران گیریتلی با محیطی زیبا و خوراک های لذیذ ترکی و مدیترانه ای - رستوران کبابی گازیانتپ با انواع کباب های چرب و نرم و بعلاوه رستوران کاریشما سن نیز با انواع خوراکی ترکی .

البته کافه ها و رستوران های مختلف دیگری هم هستند که نام بردن تک تک آن ها در این مقاله نمی گنجد .

دیدنی چشم انداز زیبای تنگه بسفر

چشم انداز زیبا و رویایی تنگه بسفر که نقطه اتصال دریای مرمره و دریای سیاه است ، به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است. اینجا همان جائی است که استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می نماید و اغلب جهانگردان در حوالی آن به گشت و گذار می پردازند و عکس های زیبا می گیرند .تنگه بسفر حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است و در حوالی آن رستوران ها و کافه های فراوانی وجود دارد . بعلاوه بسیاری از آثار تاریخی شهر نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکویدر حوالی همین منطقه واقع شده است .

بازار ادویه فروشان

در تور ترکیه پیشنهادی سفر باتو زمانی را به گشت و گذار در بازار ادویه فروشان اختصاص دهید . زیرا این بازار یکی از مکان های دیدنی و پر هوادار شهر استانبول است که البته مشابه آن را در بعضی از شهر های ایران نیز داریم . این بازار قرن ها قدمت داشته و از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است . باید اضافه نمود بازار ادویه فروشان دومین بازار سر پوشیده در شهر استانبول است و بعد از بازار بزرگ استانبول بیشترین مقدار جهانگرد را به خود اختصاص داده است .در این بازار علاوه بر انواع مواد خوراکی و ادویه های متنوع ، ظروف چینی و مسی نیز عرضه می شود و با کمی صبر و حوصله کالاهای نسبتا مقرون به صرفه قیمتی را خواهید یافت .

بازدید از کاخ باشکوه توپکاپی

شهر استانبول دارای کاخ های باشکوهی است که اغلب آن ها از دوران حکومت عثمانیان به یادگار مانده و قرن ها قدمت دارند . در این میان توپکاپی مشهورترین کاخ در شهر استانبول است و در برترین نقطه شهر یعنی محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره بنا شده است . این کاخ متعلق به سلاطین عثمانی بوده مابین قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1894

به "تور استانبول ارزان: سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید