رد احتمال خرابکاری در تاسیسات برق ، روزهای بسیار گرمی پیش رو داریم

به گزارش مجله ویراپارس، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه روزهای بسیار گرمی در پیش داریم که نیازمند مدیریت مصرف برق به وسیله مشترکان هستیم، گفت: پیش بینی های لازم برای جلوگیری و مقابله از حملات سایبری هم انجام شده است.

رد احتمال خرابکاری در تاسیسات برق ، روزهای بسیار گرمی پیش رو داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با تقدیر از همه مشترکان کشور، صنایع، کشاورزان و مراکز مجاز استخراج رمز ارز که در این دوره سخت با خاموش کردن دستگاه های خود، صنعت برق را کمک نموده اند، در مورد مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز اظهارداشت: برق مراکز یا مکان هایی که از به صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز مشغول هستند، هرجا که باشند پس از کشف و ضبط، قطع خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان این که تا به امروز نزدیک به 200 هزار دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه، کشف و ضبط شده است، گفت: این تعداد دستگاه استخراج کشف شده بیش از 570 مگاوات برق مصرف می کردند که برای فراوری این اندازه برق و رساندن آن به محل مصرف باید نیروگاهی به بزرگی 750 مگاوات احداث گردد.

سخنگوی صنعت برق بعلاوه با اشاره به حادثه ای که هفته پیش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابکاری را در این پست رد کرد واضافه کرد: تا به امروز هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشته است.

وی یاداور شد: خوشبختانه پیش بینی های لازم برای جلوگیری و مقابله از حملات سایبری هم اجرا شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در برنامه ششم توسعه باید 25 هزار مگاوات نیروگاه احداث می شد، یادآور شد: از این میان تا به امروز 10 هزار و 800 مگاوات نیروگاه احداث شده است، اما در صورتی موانع ناشی از محدودیت های اعتباری و بودجه ای کشور و تحریم های بین المللی وجود نداشت، 15 هزار مگاوات دیگر هم به موقع ساخته و احداث شده بود.

رجبی مشهدی در عین حال اعلام نمود: خوشبختانه 10 هزار و 800 مگاوات نیروگاه احداث شده، از محل تبدیل نیروگاه های گازی به سکیل ترکیبی به ظرفیت کشور اضافه شده اند که هیچ سوختی را مصرف نمی نمایند.

وی درباره افزایش ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر هم گفت: در حال حاضر نزدیک به یکهزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور وجود دارد، اما با توجه به منابع و راه چاره های دیده شده در قانون بودجه سال جاری، پتانسیل افزایش این اندازه به 2 هزار مگاوات وجود دارد.

وی در مورد راه چاره های صرفه جویی در بخش های تجاری هم گفت: بعضی از مراکز تجاری مانند لوسترفروشی ها، تابلو های تبلیغاتی، نما های ساختمان ها و... می توانند با خاموش کردن روشنایی های اضافه درخود باعث صرفه جویی بسکمک در مصرف برق شوند.

رجبی مشهدی خروج نیمی از نیروگاه های برق آبی از مدار فراوری را برای شبکه برق بسیار سنگین توصیف کرد و اضافه کرد: جبران این اندازه کمبود برق تنها با صرفه جویی امکان پذیر است.

سخنگوی صنعت برق توضیح داد: روز های بسیار گرمی در پیش داریم که نیازمند مدیریت مصرف برق به وسیله مشترکان هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1704

به "رد احتمال خرابکاری در تاسیسات برق ، روزهای بسیار گرمی پیش رو داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد احتمال خرابکاری در تاسیسات برق ، روزهای بسیار گرمی پیش رو داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید