ذوالفقارنسب: زوایای فوتبالی اسکوچیچ را نمی دانیم، تیم ملی می تواند بهتر از این گردد

به گزارش مجله ویراپارس، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می گوید با یک بازی نمی توان از فوتبال مدنظر اسکوچیچ شناخت پیدا کرد به خصوص که هیچ اطلاعاتی درباره این مربی وجود ندارد.

ذوالفقارنسب: زوایای فوتبالی اسکوچیچ را نمی دانیم، تیم ملی می تواند بهتر از این گردد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پیروزی 2 بر یک تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در ملاقات محبت آمیز که با نخستین بازی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی ایران همراه شد گفت: من فکر می کنم اسکوچیچ به یک شناخت نسبی خوب از فوتبالیست های کشورمان رسیده است. به اعتقاد من با بازی امروز و نفراتی که داخل میدان حضور داشتند، او بیشتر تمرکز خود را روی بازیکنان مقیم خارج از کشور گذاشته است.

وی ادامه داد: در مجموع فکر می کنم تعداد بازیکنانی که به زمین آمدند کم نبودند و بازیکنان زیادی مورد آزمایش قرار گرفتند. با این حال هنوز بازیکنان با تفکرات سرمربی خود آشنا نیستند و احتیاج به زمان بیشتری است.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه هنوز سبک کار تیم ملی معین نیست، اظهار کرد: با تغییرات مکرر در ترکیب تیم ملی نمی توانیم بگوییم ساختار این تیم تدافعی، تهاجمی یا مبتنی بر مالکیت توپ و ... است. باید بازی های متعددی صورت بگیرد تا عملکرد تیم ملی را ببینیم.

ذوالفقارنسب با اشاره به آمادگی بدنی خوب تیم ملی در این ملاقات گفت: در مجموع نفراتی که امروز بازی کردند، اکثرشان به دلیل فعالیت در مسابقات باشگاهی، از آمادگی جسمی و روانی خوب برخوردار بودند. از طرفی امروز گل های خوبی به ثمر رساندیم که در مجموع می توان گفت تیم ملی عملکرد خوبی داشت، هر چند هنوز جای کار بیشتری وجود دارد تا تیم ملی بهتر و بهتر گردد.

مربی سابق تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه، اظهار داشت: باید با تیم های مختلفی بازی کنیم تا تیم ملی رشد کند. ازبکستان یک تیم متوسط بود. باید با تیم های قوی تر بازی کنیم. من برنامه فدراسیون فوتبال و بازی های تدارکاتی تیم ملی را نمی دانم اما امیدوارم با تیم های نامداری بازی کنیم که تیم ما را تحت فشار قرار دهند و ظرفیت ما را در جمع شدن، باز شدن و مالکیت توپ بالاتر ببرند تا بتوانیم ارزیابی خوبی از این تیم داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به عملکرد خط حمله تیم ملی در این مسابقه اظهار کرد: عملکرد بازیکنان در فاز تهاجمی نویدبخش روزهای خوبی برای فوتبال ملی بود. بازیکنانی مانند طارمی و آزمون با حضور در اروپا، به پختگی و شخصیت ورزشی خوبی رسیده اند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب اصلی تیم ملی در این مسابقه می تواند خواسته های ایران برابر عراق و بحرین را برآورده کند یا احتیاج به جابجایی در بعضی خطوط وجود دارد گفت: با توجه به بازیکنانی که در زمین بازی کردند و همچنین امکان برگزاری تمرینات و اردوهای تدارکاتی بیشتر، تیم ملی می تواند تا 30 درصد دیگر به لحاظ فنی و هماهنگی گروهی ارتقا پیدا کند.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه اسکوچیچ در نخستین بازی تدارکاتی خود دنبال چه چیزی بود، گفت: به نظرم بیشتر دنبال زوج هایی است که در خطوط مختلف مکمل همدیگر شوند. البته ما هنوز نمی دانیم او چه تاکتیکی را مدنظر دارد. باید زمان بیشتر بگذرد و بازی های مختلفی انجام گردد تا به شناخت بیشتر از او برسیم. مثلا در دوران آقای کی روش، می گفتند او یک مربی تدافعی است و در تیم های مختلف این ویژگی را پیاده نموده است اما نسبت به اسکوچیچ شناختی نداریم. می دانیم او یک مربی آرام و کم حاشیه است اما زوایای فوتبالی او را نمی دانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1239

به "ذوالفقارنسب: زوایای فوتبالی اسکوچیچ را نمی دانیم، تیم ملی می تواند بهتر از این گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالفقارنسب: زوایای فوتبالی اسکوچیچ را نمی دانیم، تیم ملی می تواند بهتر از این گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید