شب رویایی رونالدو مقابل مجارستان؛ از بهترین گلزن تاریخ یورو تا نزدیک شدن به رکورد علی دایی

به گزارش مجله ویراپارس، خبرگزاری خبرنگاران- کریستیانو رونالدو یک شب فوق العاده را سپری کرد.

شب رویایی رونالدو مقابل مجارستان؛ از بهترین گلزن تاریخ یورو تا نزدیک شدن به رکورد علی دایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در پیروزی 3-0 پرتغال مقابل مجارستان در اولین بازی از گروه F یورو 2020، کریستیانو رونالدو خوش درخشید و دو گل زد تا ضمن رساندن فاصله اش با علی دایی به سه گل، یک رکورد تاریخی را بشکند. کریستیانو رونالدو تا پیش از شروع این ملاقات همراه با میشل پلاتینی با زدن 9 گل بهترین گلزن تاریخ یورو بود که او توانست با زدن دو گل به مجارستان، 11 گله گردد و بهترین گلزن تاریخ ادوار یورو لقب گرفت. میشل پلاتینی هر 9 گل خود را در یورو 1984 به ثمر رسانده بود اما رونالدو در پنج دوره از رقابت های یورو توانسته 11 گل بزند.

رونالدو امشب یک رکورد دیگر هم شکست و به تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که در پنج دوره مختلف یورو به میدان رفته و در مسابقات جام دنیای و یورو نیز با 39 بازی، رکورد بیشترین بازی را در اختیار دارد. آنتوان گریزمان که پنج گل با رونالدو فاصله دارد، جدی ترین تعقیب کننده اوست. عنوان بهترین بازیکن زمین، حداقل جایزه ای بود که بهترین گلزن تاریخ یورو لیاقت آن را داشت!

کریستیانو رونالدو عنوان بهترین بازیکن ملاقات مجارستان و پرتغال را از آن خود کرد. به نقل از سایت یوفا، در جریان نخستین بازی از گروه F یورو 2020، تیم های مجارستان و پرتغال به مصاف هم رفتند. این ملاقات در نهایت با نتیجه 3-0 به سود پرتغال به خاتمه رسید و کریستیانو رونالدو، زننده 2 گل از 3 گل پرتغال به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کریستیانو رونالدو نخستین بازیکن تاریخ است که توانسته در پنج تورنمنت مختلف یورو بازی کند. کریستیانو رونالدو ستاره 36 ساله تیم ملی پرتغال، رکوردها را یکی پس از دیگری مال خود می نماید. کریستیانو رونالدو که در ترکیب اصلی تیم ملی پرتغال مقابل مجارستان قرار گرفته است، برای پنجمین دوره مختلف در مسابقات یورو به میدان می رود.

رونالدو که حالا حضور در یورو 2020 را تجربه می نماید، در یورو 2004، 2008، 2012 و 2016 حضور داشته و به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در پنج دوره از مسابقات یورو حاضر می گردد. ملاقات مقابل مجارستان، سی و نهمین ملاقاتی است که کریستیانو رونالدو در مجموع مسابقات یورو و جام دنیای تجربه می نماید. کریستیانو رونالدو که در کنار باستین شواین اشتایگر از آلمان رکورددار تعداد بازی در یورو و جام دنیای بود، حالا به تنهایی رکورددار تعداد بازی در این دو تورنمنت عظیم شد.

کریستیانو رونالدو با توپ پر به یورو 2020 آمده است. پنجمین جام ملت های اروپا برای کریستیانو رونالدو رویایی شروع شد و فوق ستاره پرتغالی ها طی 5 دقیقه مقابل مجارستان دو گل دیگر به شمار گل های خود اضافه کرد تا 106 گل ملی داشته باشد. حالا کریستیانو 3 گل تا رکورد 109 گل علی دایی به عنوان آقای گل تاریخ بازی های ملی فاصله دارد و با 4 گل دیگر می تواند به تنهایی رکورد دار دنیا باشد. تیم ملی پرتغال با کسب پیروزی 3-0 مقابل مجارستان، شروع قاطعانه ای در گروه مرگ داشت. علاوه بر این، کاپیتان سلسائو با 11 گل زده طی این پنج دوره از رقابت های یورو، به بهترین گلزن تاریخ این رقابت ها هم تبدیل شد تا بیش از پیش جایگاهش در تاریخ فوتبال را مستحکم تر کند.

مجارستان حریف مورد علاقه رونالدو است. او در سال 2016 و در سومین ملاقات مرحله گروهی با دبل برابر این تیم مقدمات صعود تیمش به دور حذفی و در نهایت قهرمانی را فراهم کرد. رونالدو با گلزنی در بازی برابر مجارستان به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج دوره یورو گلزنی نموده است. رونالدو در خاتمه به عنوان بهترین بازیکن ملاقات مجارستان و پرتغال هم انتخاب شد. این سی و نهمین حضور کریستیانو رونالدو در یک تورنمنت عظیم (مسابقات جام ملت های اروپا و جام دنیای) برای پرتغال بود. حالا او با یک سبقت از باستین شواین اشتایگر با 38 بازی برای آلمان، به رکورددار در بین بازیکنان اروپایی بدل شد.

کریستیانو رونالدو حالا با 106 گل فاصله کمی تا رسیدن به رکورد تاریخی علی دایی دارد. گلزن سابق تیم ملی ایران سالهاست با 109 گل عنوان بهترین گلزن عرصه ملی را به خود اختصاص داده و کریستیانو رونالدو حالا تنها به سه گل برای رسیدن او احتیاج دارد. تورنمنت برای رونالدو به بهترین شکل ممکن شروع شده و حالا او با درخشش در لباس پرتغال به دنبال دومین قهرمانی متوالی در جام ملت های اروپاست. احتمالا دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد و شاید با ادامه این فرایند، حتی در همین تورنمنت رونالدو رکورد علی دایی را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1680

به "شب رویایی رونالدو مقابل مجارستان؛ از بهترین گلزن تاریخ یورو تا نزدیک شدن به رکورد علی دایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب رویایی رونالدو مقابل مجارستان؛ از بهترین گلزن تاریخ یورو تا نزدیک شدن به رکورد علی دایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید