دروازه بان عمان پیشگام در آسیا؛ حقیقی دنباله رو پیروز

به گزارش مجله ویراپارس، سایت sport360 در گزارشی به وضعیت دروازه بان تیم ملی عمان پرداخت و علیرضا حقیقی و دیگر سنگربانان آسیایی را دنباله رو موفقی برای او دانسته است.

دروازه بان عمان پیشگام در آسیا؛ حقیقی دنباله رو پیروز

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، در آستانه دیدار ایران و عمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 امارات، سایت sport360 گزارشی از علی الحبسی، دروازه بان تیم ملی عمان منتشر نموده است. گزارشی که از پیروزیت این سنگربان 33 ساله گفته و اینکه او در قاره آسیا پیشگام دروازه بان هاست.

حضور طولانی مدت این دروازه بان عمانی در فوتبال اروپا موضوعی است که در این گزارش به آن اشاره شده و قبل از او هیچ دروازه بانی از غرب آسیا راهی فوتبال اروپا نشده بود. به جز سنگربانان استرالیایی هیچ دروازه بان آسیایی نتوانسته بود به لیگ برتر انگلیس راه پیدا کند. الحبسی که سابقه حضور در تیم لین اُسلو نروژ را دارد، توانست چشم سم آلاردایس را بگیرد (که به بازیکنان آسیایی شانس بازی می داد) و راهی بولتون شد. هرچند مدت ها دروازه بان ذخیره یاسکلاینن بود اما در سال 2007 و در بازی جام یوفا مقابل بایرن مونیخ تیمش را نجات داد تا وارد ترکیب بولتون گردد و تا سال 2011 در این تیم حضور داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: علی الحبسی علاوه بر پیروزیت شخصی و حضورش در فوتبال اروپا، توانست راه را برای حضور دیگر دروازه بان هایی آسیایی به فوتبال اروپا باز کند. سنگربانانی که دنباله رو پیروزی برای این دروازه بان عمانی هستند. ایجی کاواشیما در سال 2010 و پس از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی خوب با ژاپن به لیگ بلژیک نقل مکان کرد. حضور در لیرسه و سپس استاندارد لیژ بلژیک برای دروازه بان تیم ملی ژاپن رخ داد اما او اکنون بدون تیم است.

دروازه بان دیگری که دنباله رو راه علی الحبسی محسوب می گردد، علیرضا حقیقی است که در سال 2011 به روبین کازان نقل مکان کرد اما به ندرت برای این تیم روسیه ای به میدان رفت. دروازه بانی که پس از دو فصل حضوری پیروز و قرضی در لیگ پرتغال، با 27 سال سن سنگربان دوم این فصل روبین کازان است.

سینگ ساندهو، دروازه بان هندی هم فرد دیگری است که جا پای الحبسی گذاشته است. این دروازه بان در سال 2014 از بمبئی راهی نروژ شد و به تیم استابیک پیوست. در آوریل 2015 هم توانست برای اولین بار در ترکیب این تیم به میدان برود.

الحبسی شاید نتوانست آنقدر که می خواست در فوتبال اروپا به پیروزیت برسد و به خواسته های خود دست پیدا کند. با این حال او می تواند به دیگر دروازه بان های قاره آسیا یاری کند تا کارهایی مشابه خودش انجام دهند و حتی قدمی بهتر از او بردارند. آن موقع او می تواند خدمت قابل توجهی به فوتبال آسیا کند.

به گزارش خبرنگاران دیدار عمان و ایران پنجشنبه 16 مهر به میزبانی عمان برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 425

به "دروازه بان عمان پیشگام در آسیا؛ حقیقی دنباله رو پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه بان عمان پیشگام در آسیا؛ حقیقی دنباله رو پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید