دنبال خدمت سربازی مفید برای جوانان هستیم، عدم جمع بندی دقیق درباره موضوع سربازی در مجلس

به گزارش مجله ویراپارس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در حال یافتن راه حلی هستند که جوانان از دوران سربازی به طور مفیدی استفاده نمایند و پس از اتمام سربازی بتوانند از این مهارت ها در طول زندگی خود بهره ببرند.

دنبال خدمت سربازی مفید برای جوانان هستیم، عدم جمع بندی دقیق درباره موضوع سربازی در مجلس

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی، اظهار کرد: در خصوص اصلاح فرایند نظام وظیفه کشور بعضی از نمایندگان مجلس ایده های مختلفی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه نموده اند که در کمیته دفاعی کمیسیون در حال آنالیز است.

وی ادامه داد: کمیسیون هنوز به جمع بندی خاصی در این مورد نرسیده است، اما عمده محور های این طرح با شنیده شدن نظرات ستاد کل نیرو های مسلح، سازمان نظام وظیفه کشور، نیروی انتظامی ودستگاه هایی که به این موضوع مرتبط هستند از جمله وزارت کشور و وزارت امور خارجه در حال آنالیز است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در حال یافتن راه حلی هستند که جوانان از دوران سربازی به طور مفیدی استفاده نمایند و پس از اتمام سربازی بتوانند از این مهارت ها در طول زندگی خود بهره ببرند.

عمویی توضیح داد: ابتدا برای مجلس حفظ انسجام نیرو های مسلح کشور مهم است، یعنی موضوع حفظ اقتدار، امنیتی و دفاعی مهم ترین اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است، ولی ایجاد یک فضای مهارتی و آموزشی برای جوانان هم جزو اولویت مجلس است.

وی با اشاره به افزایش مدت سربازی، گفت: این که ستاد کل نیرو های مسلح قصد افزایش مدت سربازی نموده است منطبق با قانون فعلی نظام وظیفه است از این رو کمیسیون بحثی درمورد مدت سربازی ندارد و به صورت کلی درحال آنالیز قانون سربازی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان نمود: از سوی دیگر به هرحال شرایط کشور معین می نماید چگونه از نیرو هایی که درخدمت نظام وظیفه عمومی کشور هستند بهره برداری گردد.

عمویی گفت: در شرایط فعلی نظرات ستاد کل نیرو های مسلح نیز شنیده شده است از این رو ستاد کل احتیاجمند منابعی است تا بتواند نیرو های جوانی که در دوران سربازی هستند را توانمند سازی کند از این رو کمیسیون در حال مصاحبه است تا منابع مورد احتیاج را تامین کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در نهایت باید گفت انتظاری نیست که به زودی این قانون به نتیجه برسد، زیرا زمان بر است، اما امیدوار هستیم خروجی این جلسات به نوعی باشد که یک تحولی در خدمت سربازی ایجاد گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1267

به "دنبال خدمت سربازی مفید برای جوانان هستیم، عدم جمع بندی دقیق درباره موضوع سربازی در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال خدمت سربازی مفید برای جوانان هستیم، عدم جمع بندی دقیق درباره موضوع سربازی در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید