خبرنگاران کرونا 24 مهدکودک شیروان را تعطیل کرد

به گزارش مجله ویراپارس، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: کرونا 24 مهد کودک این شهرستان خراسان شمالی را تعطیل کرد و تنها یک مهدکودک تعطیل نشده است.

خبرنگاران کرونا 24 مهدکودک شیروان را تعطیل کرد

علی اکبر آرام رو دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با تعطیلی این تعداد مهد کودک بیش از 120 نفر نیروی شاغل در این مراکز آموزشی بیکار شدند.

وی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا 6 مهدکودک در روستاها و همچنین 19 مهد کودک در شهرهای این شهرستان فعال بودند که با تعطیلی آنها خسارت زیادی به این مجموعه های آموزشی وارد شده است.

آرام با بیان اینکه 90 درصد اماکن مهدکودک های شیروان استیجاری بودند گفت: سالانه بیش از یکهزار کودک در این مکان ها پذیرش می شدند.

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: هر چند بر اساس تفاهم صورت گرفته با بانک ها به ازای هر نیروی بیمه شده در مهد کودک های این شهرستان 160 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 12 درصد داده می شد اما تنها هشت مهد کودک این تسهیلات را دریافت کردند.

وی علت استقبال نکردن سایر مهدکودک ها از تسهیلات در نظر گرفته شده را به علت نداشتن توان پرداخت اقساط از سوی نیروهای شاغل در این اماکن مطرح کرد.

وی گفت: تنها یک مهد کودک در شرایط رنگ بندی زرد در این شهرستان فعال بود که در شرایط قرمز کرونایی این مهدکودک هم تعطیل شده است.

هم اکنون از هشت شهرستان خراسان شمالی سه شهرستان در شرایط قرمز(بجنورد، شیروان و اسفراین)، چهار شهرستان(گرمه، جاجرم، فاروج و مانه و سملقان) در شرایط نارنجی و شهرستان راز و جرگلان نیز در شرایط زرد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1619

به "خبرنگاران کرونا 24 مهدکودک شیروان را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 24 مهدکودک شیروان را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید