خبرنگاران فرماندار: شهرداری از طرح های فرهنگی هشترود حمایت نکرده است

به گزارش مجله ویراپارس، مراغه - خبرنگاران - فرماندار هشترود گفت: مسئولیت خطیر شهرداری و شورای اسلامی شهر در قبال حمایت از طرح های فرهنگی و هنری این شهرستان به باد فراموشی سپرده شده است.

خبرنگاران فرماندار: شهرداری از طرح های فرهنگی هشترود حمایت نکرده است

امین امینیان روز شنبه در نشست با اصحاب هنر و فرهنگ این شهرستان ضمن انتقاد از این مسئله که متاسفانه در هشترود برخی از انتقادهای حاکم در راستا تضعیف و تخریب است نه سازندگی، اضافه کرد: این مسئله خود یکی از اساسی ترین چالش ها و موانع پیشرفت و توسعه فرهنگی هنری شهرستان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: عده ای خواه ناخواه فعالیت های مهم سال های اخیر را نادیده می گیرند و تلاش می کنند که کمبودها، نواقص، سهل انگاری ها، کم کاری ها و عقب ماندگی دور و دراز شهرستان بزرگنمایی کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت های مهمی چون احداث خانه جوان به عنوان دومین خانه جوان استان که در ماه های آینده و با آغاز فصل پروژه های عمرانی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد و همچنین اقدام به تاسیس اولین مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان، ادامه داد: متاسفانه همزمانی این طرح ها با تحریم ها و اوضاع بد اقتصادی کشور شرایط را برای جذب منابع و اعتبارات، بسیار سخت کرد و پیشروی پروژه مجتمع فرهنگی را با کندی روبرو کرد.

فرماندار هشترود اضافه کرد: باید در انتقادها بر قدمت 60 ساله این شهرستان و بود و نبود زیرساخت های فرهنگی هنری در مقایسه با شهرستان هایی که دیرینه کمتری دارند، نظری انداخته شود.

وی اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان طی این همه سالیان دراز از اولین امکانات حوزه خود محروم مانده اند و این در حالی است که تاسیس یک مجتمع فرهنگی هنری کمترین کار ممکنی است که حداقل در 20 سال اخیر باید انجام می شد.

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی شهرداری هشترود طی سال های متمادی به مسائل فرهنگی و هنری و تخصیص ندادن بودجه و اعتبار به این مهم، گفت: متاسفانه با وجود مسئولیت سازمانی شهرداری در این حوزه، حتی یک فضای فرهنگی هنری یک متری نیز سراغ نداریم که کار شهرداری باشد و این مسئولیت خطیر در شهرداری تمام و کمال به فراموشی سپرده شده است.

امینیان خاطر نشان کرد: این در حالی است که شهرداری ها در شهرستان همجوار حداقل کاری که برای هنرمندان انجام می دهد، اجاره فضاهای مناسب برای فعالیت فرهنگی هنری است که با در اختیار قرار دادن این مکان ها به اصحاب هنر و فرهنگ، عرصه را برای نمود آنها در جامعه بازتر می کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری مستقیما تحت نظر یک نهاد مردمی با عنوان شورای اسلامی شهر است که می تواند مطالبه اهالی فرهنگ و هنر را به عنوان مطالبه عمومی در برنامه های اولویت دار شهرداری قرار دهد.

فرماندار هشترود در خصوص اختصاص مکانی به عنوان خانه هنرمندان هشترود نیز قول مساعد داد و اضافه کرد: امروزه شاخص ها و مؤلفه های رضایت و نشاط فردی و اجتماعی افراد که تامین کننده نیازهای روحی روانی یک اجتماع باشد، جنبه بسیار متفاوتی به توسعه بخشیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1466

به "خبرنگاران فرماندار: شهرداری از طرح های فرهنگی هشترود حمایت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: شهرداری از طرح های فرهنگی هشترود حمایت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید