خبرنگاران دوخت روپوش کادر درمانی انگلیس با پرده های بیمارستان

به گزارش مجله ویراپارس، لندن - خبرنگاران - کادر درمانی انگلیس که هم زمان با افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و لباس های محافظتی روبرو است به ناچار برای تامین نیاز خود به دوخت روپوش با پرده های بیمارستان متوسل شده است.

خبرنگاران دوخت روپوش کادر درمانی انگلیس با پرده های بیمارستان

به گزارش روزنامه مترو آنها همچنین از قطعات پلاستیک زباله برای ساخت ماسک صورت و دست کش استفاده و برخی پزشکان متخصص نیز از پلاستیک های زباله مخصوص جمع اوری نخاله های ساختمانی برای ساخت چشم بند استفاده می کنند.

دکتر جولیا پترسون از پویش گروه مشاوران پزشکی به نشریه دیلی میرور می گوید: باورنکردنی است که کادر درمانی باید برای تامین لباس های محافظتی از پرده استفاده کند. دولت با سهل انگاری در این زمینه جان افراد را به خطر می اندازد.

وی افزود: قوانین دولت باید مطابق با دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی مورد بازنگری قرار گیرد. ما در انگلیس با بحران روبرو هستیم .

پیشتر گزارش شده بود که پرستاران و پزشکان انگلیسی از فرط کمبود وسایل ضروری، پلاستیک زباله بر تن می کنند.

آنها بارها درباره کمبود وسایل حفاظتی در روبروه با بیماران کرونایی هشدار داده و یا در فضای مجازی از موسسات خیریه طلب کمک کرده اند اما مقام های انگلیس به جای توجه به این درخواست آنها را توبیخ و یا تهدید به اخراج کرده اند.

چندی پیش گزارش شد سه نفر از کادر درمانی انگلیس که پلاستیک زباله بر تن داشتند جان خود را از دست داده اند.

دیروز هم وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که تا به امروز 19 نفر از کادر درمانی انگلیس بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

یک پزشک بخش مراقبت های ویژه به رغم هشداری که بیمارستان ها درباره عدم مصاحبه با رسانه های داده اند به بی بی سی گفت: بیمارستان ها در انگلیس در آستانهٔ سقوط هستند. بخش مراقبت های ویژه پر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) است. همهٔ عمل های جراحی، غیراضطراری تشخیص داده و لغو شده؛ حتی برای بیماران سرطانی.

وی با اشاره به کمبود نیرو و کادر درمان، کمبود تخت های مخصوص مراقبت ویژه، کمبود آنتی بیوتیک های لازم و دستگاه تنفس مصنوعی افزود؛ متخصصان درمانی که بیش از 13 ساعت در روز به مراقبت از بیماران بدحال می پردازند، ناچارند تجهیزات محافظت شخصی خود را به صورت های مختلف با کیسه های زباله، پیش بندهای پلاستیکی و عینک های اسکی عاریه ای بسازند.

این پزشک انگلیسی بیان نمود: باید واقع بین بود، پرستاران در بخش مراقبت های ویژه الان به این تجهیزات نیاز دارند. آنها ناچارند کارهایی را انجام دهند که خطر انتقال ویروس از طریق ذرات موجود در هوا برایشان وجود دارد اما به آنها گفتند کلاه های معمولی پارچه ای بگذارند که سوراخ دارد و اصلاً محافظت نمی کند.

وی افزود: این اشتباه است. به همین دلیل ناچاریم کیسه های پلاستیکی زباله یا پیش بندهای پلاستیکی را روی سرمان بکشیم

وزیر کشور انگلیس دیروز در سخنانی از کمبودهای موجود عذرخواهی کرد و آن را به گردن شرایط بی سابقه همه گیری کرونا در سراسر جهان انداخت.

پریتی پتل در کنفرانس خبری روزانه دولت افزود؛ از اینکه کادر درمانی احساس می کنند مورد بی توجهی قرار گرفتند عذرخواهی می کنم. موضع من در این رابطه کاملا روشن است. اما با توجه به شرایط بحرانی در جهان، ناگزیر سطح تقاضا و عرضه تجهیزات محافظتی چندان تعریفی ندارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا به امروز 78 هزار و 991 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا و 9 هزار و 875 نفر جان خود را از دست داده اند. محققان معتقدند که آمار واقعی ابتلا به کرونا دست کم 80 درصد بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می کنند همه گیری ابتلا به کرونا در روزهای آینده به اوج خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 915

به "خبرنگاران دوخت روپوش کادر درمانی انگلیس با پرده های بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوخت روپوش کادر درمانی انگلیس با پرده های بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید