خبرنگاران خیّران 20 میلیارد ریال به بخش سلامت در اشنویه یاری کردند

به گزارش مجله ویراپارس، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار اشنویه گفت: خیّران این شهرستان در نیمه نخست سال جاری 20 میلیارد ریال به بخش های مختلف سلامت یاری کردند.

خبرنگاران خیّران 20 میلیارد ریال به بخش سلامت در اشنویه یاری کردند

عبدالسلام مام عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در این مدت، عملیات احداث ساختمان سی تی اسکن اشنویه، تجهیز بیمارستان صحرایی، خرید لوازم بیمارستان شامل لباس های جراحی، ویلچر، ماسک و تجهیزات بیمارستان از جمله طرح هایی است که یاری های خیّران در آن صرف شده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر یاری های خیّران در حوزه سلامت، بسته های معیشتی نیز توسط خیّران بین نیازمندان توزیع شده و با همت چند خیر تعدادی زمین نیز به حوزه سلامت اهدا شده است.

فرماندار اشنویه در مورد عملیات احداث ساختمان سی تی اسکن بیان نمود: احداث این ساختمان از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در طبقه اول این ساختمان واحدهای سی تی اسکن، رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق پزشک و در طبقه دوم نیز واحد سنجش تراکم استخوان، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی و واحدهای اداری طراحی شده است.

وی تاکید نمود: با بهره برداری از این مرکز تمامی نیازهای این شهرستان در این حوزه به طور کامل برطرف شده و دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان و یا سایر شهرستان های همجوار نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید 64 تختخوابی این شهرستان نیز از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اضافه نمود: نامه نگاری و پیگیری های لازم جهت آغاز به فعالیت این طرح که مدتی متوفق شده بود، اجرا شده و امیدواریم طبق برنامه ریزی اجرا شده تا سرانجام سال به بهره برداری می رسد.

مام عزیزی گفت: این بیمارستان دارای بخش های جراحی، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز، سی سی یو، آی سی یو، سه اتاق عمل، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، بچه ها، داخلی، جراحی عمومی و قلب خواهد بود.

فرماندار اشنویه اضافه نمود: این بیمارستان از 64 تختخواب به 81 تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

شهرستان 75 هزار نفری اشنویه در حال حاضر دارای یک بیمارستان 25 تختخوابی است که 12 پزشک متخصص در آن در حال فعالیت هستند.

تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این شبکه قرار دارند و 28 خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.

پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان نبی اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه هم اکنون در این شهرستان فعال هستند.

اشنویه در جوار مرزهای ترکیه و عراق و در 73 کیلومتری ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1217

به "خبرنگاران خیّران 20 میلیارد ریال به بخش سلامت در اشنویه یاری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیّران 20 میلیارد ریال به بخش سلامت در اشنویه یاری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید