تور استانبول: برترین حمام های ترک استانبول را در کجا تجربه کنیم؟

به گزارش مجله ویراپارس، تجربه حمام ترک یکی از برترین کارها و تفریحاتی است که در سفر به استانبول هر گردشگری می تواند انجام دهد. اما آیا همه حمام های این شهر بهداشتی و مناسب هستند؟ برترین حمام های ترک استانبول را می شناسید؟

تور استانبول: برترین حمام های ترک استانبول را در کجا تجربه کنیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

با وجود اینکه تجربه حمام ترک در تور ترکیه و سفر به استانبول یکی از اصلی ترین کارهایی است که هر گردشگری باید انجام دهد، اما ممکن است همین کار به کابوس تبدیل گردد؛ شرایط غیر بهداشتی برخی از حمام های استانبول تنها یکی از دلایلی است که ممکن است باعث گردد تا آخر عمر حالتان از شنیدن نام حمام ترک بهم بخورد. در سطح این شهر حمام های ترک متعددی وجود دارد؛ اما همه آن ها شرایط خوب و ایدئالی ندارند؛ پس قبل از اینکه تصمیم بگیرید در تور استانبول به حمام ترک نیز بروید، بهتر است برترین و تمیزترین حمام های شهر را بشناسید تا اولین تجربه تان از حمام ترک به یکی از برترین تفریحات شما در استانبول بدل گردد. علاوه بر برترین حمام ها، می خواهیم برترین فروشگاه هایی که وسایل مورد احتیاج برای حمام ترک را می فروشند نیز به شما معرفی کنیم که هم برای استفاده خودتان می توانید خریداری کنید و هم به عنوان سوغاتی برای عزیزان تان.

حمام کیلیچ علی پاشا

حمام کیلیچ علی پاشا (Kilic Ali Pasa Hamam) یکی از آثار معماری معمار سینان، معمار مشهور عثمانی ها، بین سال های 1583 تا 1587 بنا شد تا نیروهای ارتش نیروی دریایی عثمانی از آن استفاده نمایند. برای اینکه ترک ها بتوانند این حمام را دوباره افتتاح نمایند، به مدت 7 سال به صورت فشرده اینجا را بازسازی و بازسازی کردند.

زیر یکی از بزرگ ترین گنبدهای معمار سینان (14 متر عرض و 17 متر ارتفاع) آجرکاری ها و قاب های چوبی سبک نور طبیعی خورشید را به داخل حمام سوق می دهد و صحنه بسیار زیبایی ایجاد می نماید. بعد از اینکه یک لیوان شربت خانگی خوردید، یکی از کارکنان شما را به سمت حمام مرمر راهنمایی می نماید که آنجا دلاک ها به مشتریان خدمات رسانی می نمایند. اگر می خواهید علاوه بر پکیج های اصلی حمام، خدمات بیشتری دریافت کنید، می توانید درخواست خدمات ماساژ نیز بدهید.

حمام خرم سلطان ایا صوفیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول و شاهکارهای معمار سینان، حمام خرم سلطان ایا صوفیه (The Ayasofya Hurrem Sultan Hamam) است که به درخواست خرم سلطان، همسر مشهور سلطان سلیمان بزرگ ساخته شده است. این حمام بین مسجد کبود و مسجد ایاصوفیه قرار گرفته است و قبل از اینکه در سال 2008 بازسازی، بازسازی و دوباره به روی عموم باز گردد، سال های زیادی بسته بود.

داخل حمام ترکیب زیبایی از چوب تیره رنگ و مرمر را مشاهده خواهید کرد؛ علاوه بر این اشیای تاریخی مثل حوضچه های مرمری که شیرهای آب طلایی دارند نیز در حمام خرم سلطان ایا صوفیه وجود دارد و با آمدن به اینجا با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم حمام ترک را تجربه می کنید و هم از یک بنای تاریخی بازدید می کنید.

در این حمام 4 پکیج به مشتریان عرضه می گردد که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید؛ از پکیج اولیه تا ماساژدرمانی و ماسک خاک رس و... بعد از حمام هم می توانید دیسی از میوه های تازه را سفارش دهید که در سینی های سنتی عثمانی سرو می گردد.

از کجا وسایل لازم برای حمام ترک را بخریم؟

حمام جنیفر

حمام جنیفر (Jennifers Hamam) با یاری 7 خانواده بافنده ترک که در حومه شهر زندگی می نمایند، اداره می گردد و در آن می توانید حوله های زیبا، روسری، رومیزی، حوله های نازک ترکی و رخت های حمامی که کار دست و حاصل نساجی سنتی از پنبه ارگانیک، کتان یا ابریشم هستند، پیدا کنید. هر چیزی که از اینجا خریداری کنید، فروشندگاه کیفیتش را تضمین می نمایند، اما شاید انتخاب از بین اجناس رنگ به رنگ زیبا کار دشواری باشد.

محصولات طبیعی عبدالله

در فروشگاه محصولات طبیعی عبدالله می توانید برترین صابون های طبیعی، حوله های 100 درصد پنبه ای، شال های دست دوز و لوازم مورد احتیاج برای حمام سنتی را پیدا کنید. اگر در بازار بزرگ برای پیدا کردن محصولات طبیعی عبدالله گم شدید، از مغازه دارها بپرسید ببینید خیابان فرش فروش ها کجا است. اگر این خیابان را پیدا کردید، به راحتی می توانید این فروشگاه را نیز بیابید.

Kirk Ambar

یکی دیگر از برترین مغازه هایی که همه محصولاتش طبیعی و سالم است، Kirk Ambar است که می توان از آنجا صابون های طبیعی، روفن های طبیعی و لیف خرید. برای درمان و التیام ناراحتی های داخلی بدن، می توانید چای ها و گیاهان دارویی Kirk Ambar را نیز امتحان کنید.

Peche de Malle

پشتمال (Pestemal که نوعی حوله نازک حمام سنتی است) در این فروشگاه با هر رنگ، بافت و ضخامت قابل تصوری به فروش می رسد. حتما شما هم وسوسه می شوید که چند تا از این حوله ها خریداری کنید تا در منزل تان هم از آن ها بهره ببرید. اینجا بعلاوه می توانید صابون های طبیعی روغن زیتون و رخت های زیبای حمام پیدا کنید. تجربیات و نظرهای خود را در مورد استفاده از حمام های ترک استانبول با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / architectsjournal.co.uk / theculturetrip.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور استانبول: برترین حمام های ترک استانبول را در کجا تجربه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: برترین حمام های ترک استانبول را در کجا تجربه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید