حمله ترکیه به دهوک اقلیم کردستان

به گزارش مجله ویراپارس، پس از گذشت تنها یک روز از سفر نخست وزیر عراق به ترکیه، منابع خبری عراقی از حمله جنگنده ها و واحد توپخانه ارتش ترکیه به شماری از روستا های استان دهوک در اقلیم کردستان این کشور خبر دادند.

حمله ترکیه به دهوک اقلیم کردستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های عراقی، جنگنده ها و واحد توپخانه ارتش ترکیه بامداد امروز (شنبه) همزمان هشت روستا در دو شهرک باتیفا و دکار در شمال بخش زاخو از توابع استان دهوک در اقلیم کردستان را هدف حملات خود قرار دادند.

بعضی شاهدان عینی به رسانه های عراقی گفتند که ستون های دود از محل های اصابت گلوله ها و راکت ها به برخاست و در این حملات مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) هدف نهاده شد.

به نوشته رسانه های عراقی، هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حملات گزارشی نرسیده است.

این دور جدید حملات یک روز پس از سفر نخست وزیر عراق به ترکیه انجام گرفت. مصطفی الکاظمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان در آنکارا درباره امنیت مرزی و تروریسم سخن گفت و تاکید نمود که کشورش اجازه استفاده از خاک خود برای تهدید همسایگانش را نخواهد داد.

وی اضافه کرد: موضع عراق درخصوص رد هرگونه اقدامات خصمانه علیه ترکیه از سوی گروه های تروریستی واضح است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز به نوبه خود گفت: ما در کنار عراق در مقابله با گروه های تروریستی می ایستیم و از جنگ این کشور علیه تروریسم حمایت می کنیم.

مناطق مرزی عراق با ترکیه همیشه شاهد حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به بهانه حملات به عناصر گروه پ. ک. ک است.

مسئولان و دولت عراق تا به امروز بار ها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم نموده و خواستار سرانجام آن شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1378

به "حمله ترکیه به دهوک اقلیم کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ترکیه به دهوک اقلیم کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید