تور هلند ارزان: جاهای دیدنی هلند؛ 11 جاذبه که نباید از دست داد! برترین جاهای دیدنی هلند

به گزارش مجله ویراپارس، هلند کشوری کوچک با جمعیتی کمی بیشتر از 17 میلیون نفر است که در سال 2018 بیش از 19 میلیون جهانگرد را جذب نموده و این موفقیت بیش از هر چیز به خاطر جاهای دیدنی هلند است.

تور هلند ارزان: جاهای دیدنی هلند؛ 11 جاذبه که نباید از دست داد! برترین جاهای دیدنی هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

این کشور زیبا یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری در قاره اروپا به شمار می رود و افراد زیادی در پی این هستند که با تور هلند به این کشور سفر نمایند تا جاذبه های گردشگری هلند را از نزدیک ببینند.

آیا شما نیز دوست دارید بدانید که زیباترین جاهای تماشای هلند کجاست؟ پس با این مقاله از وبلاگ همراه باشید تا تعدادی از مهمترین و زیباترین جاهای تماشای هلند را با یکدیگر مرور کنیم.

برترین جاهای تماشای هلند

قصر سلطنتی آمستردام The Royal Palace of Amsterdam

میدان دام آمستردام (Dam Square) را می توان در زمره اصلی ترین جاذبه های هلند قرار داد که جاذبه های گردشگری مختلفی را در اطراف خود جای داده است.

قصر سلطنتی آمستردام یکی از زیباترین و مهمترین جاهای تماشای هلند است که در شرق میدان دام واقع شده و زمان ساخت آن به اوج دوران طلایی هلند (Dutch Golden Age) و زمانی بازمی گردد که آمستردام نه تنها مهمترین شهر هلند، بلکه یکی از مهمترین شهرهای اروپا و حتی جهان به شمار می رفت.

این بنا در ابتدا تالار شهر آمستردام بوده اما با اشغال هلند به وسیله نیروهای فرانسه و تاجگذاری لویی ناپلئون (برادر ناپلئون بناپارت) به عنوان پادشاه هلند، این بنا به قصر سلطنتی تبدیل شد.

اگرچه این بنا هنوز در اختیار خاندان سلطنتی هلند است، اما پادشاه در آن سکونت ندارد و تنها در مواقعی خاص و مراسم های تشریفاتی از آن استفاده می نماید. بنابراین در اغلب ایام سال می توانید از این قصر که از زیبایی های کشور هلند به شمار می رود بازدید کنید.

دکل اروپا Euromast

روتردام (Rotterdam) یکی دیگر از شهرهای هلند است که تعداد زیادی از مکان های تماشای هلند را در خود جای داده است. یکی از مهمترین جاهای تماشای هلند در این شهر، برج دکل اروپا است که در سال 1960 میلادی ساخته شده و تا سال ها بلندترین ساختمان روتردام بوده است.

با وجود ساخت ساختمان های متعدد و آسمانخراش های مرتفع در این شهر، برج دکل اروپا هنوز یکی از مهمترین ساختمان های این شهر به شمار می رود. این ساختمان همانگونه که گفتیم از اماکن تماشای هلند است و از بالای آن می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از شهر روتردام را تماشا کنید.

تونل های زیرزمینی ماستریخت Maastricht Underground

هلند کشور زیبایی است، اما این زیبایی تنها به روی زمین محدود نمی گردد و قرار نیست تمام جاهای تماشای هلند روی زمین باشند. یکی از جاهای تماشای کشور هلند، در زیر سطح زمین شهر ماستریخت واقع شده است. زیر زمین شهر ماستریخت مجموعه ای از هزاران غار و تونل زیرزمینی واقع شده است که می توانید ساعت های متمادی در آنها بگردید و لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که برای بازدید از این اماکن تماشای کشور هلند، حتما باید از راهنمایان حرفه ای یاری بگیرید تا مسئله ای برایتان پیش نیاید.

کندن این تونل ها از دوران قرون وسطی در این شهر رواج داشته و راهی بوده است برای بدست آوردن مصالح ساختمانی به منظور ساخت منازل مسکونی. اما در قرن های بعدی و بخصوص قرن بیستم، این تونل ها نقش سرپناه و مخفیگاه را در دوران جنگ جهانی دوم ایفا می کردند.

مجموعه آسیاب های بادی کیندردیک The Mill Network at Kinderdijk

یکی از مهمترین نمادهای هلند که در سرتاسر جهان با آن شناخته می گردد، آسیاب های بادی هلند هستند و تقریبا غیرممکن است که برای عکس از جاهای تماشای هلند در اینترنت جستجو کنید اما عکسی از این آسیاب های بادی نبینید. پس دور از انتظار نیست که این آسیاب های بادی از مهمترین جاهای تماشای هلند نیز به شمار بفرایند.

اگرچه این آسیاب ها در نقاط مختلف این کشور قرار دارند، اما دهکده کیندردیک در استان هلند جنوبی، یکی از برترین جاهای تماشای هلند برای تماشا این آسیاب هاست. در این روستا تعداد زیادی آسیاب بادی وجود دارد که بین سال های 1738 تا 1740 ساخته شده اند و وظیفه خارج کردن آب از زمین ها و مرداب های این منطقه را داشته اند. با توجه به اهمیت این آسیاب های بادی در فرهنگ و سبک زندگی هلندی، این دهکده به طور کامل در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهمترین جاهای تماشای در هلند به شمار می رود.

اگرچه این آسیاب ها در نقاط مختلف این کشور قرار دارند، اما دهکده کیندردیک در استان هلند جنوبی، یکی از برترین جاهای تماشای هلند برای تماشا این آسیاب هاست

کانال های آمستردام Amsterdam Canals

یکی دیگر از جاهای تماشای هلند که باعث معروفیت این کشور در بین گردشگران شده، مجموعه کانال های آبی آمستردام است که در زمره محبوب ترین منطقه ها تماشای هلند به شمار می فرایند. در مرکز شهر آمستردام و قلب تاریخی این شهر، مجموعه ای از کانال های مختلف ساخته شده که میدان دام را مانند چند حلقه احاطه نموده اند.

جالب است بدانید که طول این کانال های آمستردام و پل های آن، از کانال ها و پل های شهر ونیز ایتالیا نیز بیشتر است و با توجه به اهمیتش در بافت تاریخی شهر آمستردام، در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

علاوه بر قایق سواری و یا تورهای کروز کانال های آمستردام، قدم زدن در کنار آنها و تماشای ساختمان های زیبای حاشیه کانال یکی از تفریحات رایگان آمستردام به شمار می رود.

موزه ون گوگ Van Gogh Museum

بسیاری از افراد، هلند را کشور موزه ها می دانند زیرا در این شهر تعداد بسیار زیادی موزه مجذوب کننده وجود دارد که همه آنها از جاهای تماشای هلند هستند. اما در میان خیل موزه های هلند، موزه ون گوگ جایگاه بسیار حائز اهمیتی دارد. این موزه همانطور که از نامش پیداست، به طور اختصاصی به آثار نقاش مطرح هلندی، ونسان ون گوگ می پردازد و تعدادی از مهمترین آثار و نوشته های این هنرمند را در خود جای داده است.

موزه سلطنتی آمستردام Rijksmuseum

اما در کنار موزه ون گوگ و در چند متری آن، یک موزه مجذوب کننده دیگر واقع شده است که از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای هلند به شمار می رود. موزه سلطنتی آمستردام از مهمترین جاهای تماشای هلند و بزرگترین موزه هلند است که بیش از یک میلیون اثر تاریخی شگفت انگیز را در خود جای داده است.

در این موزه می توانید با تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب کشور هلند آشنا شوید و ساعت ها از غرق شدن در تاریخ و هنر غنی این کشور لذت ببرید.

موزه مادام توسو Madame Tussauds

یکی دیگر از موزه ها و جاهای تماشای و تفریحی هلند، موزه مادام توسو است. این موزه که در جنوب میدان دام آمستردام و نزدیکی قصر سلطنتی این شهر واقع شده، یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای هلندی برای گردشگران و بویژه نوجوانان است.

در این موزه تعداد زیادی مجسمه مومی از چهره های مطرح جهانی، خواننده ها و هنرپیشه ها واقع شده است که شباهت بسیار زیادی دارند و بسیار طبیعی به نظر می رسند. در این موزه می توانید در کنار این مجسمه ها بایستید و با چهره محبوب خود عکس یادگاری بگیرید.

موزه مائوریتشویس Mauritshuis

یکی دیگر از جاهای تماشای هلند که می تواند با موزه های و تماشای های آمستردام رقابت کند، موزه مائوریتشویس در شهر لاهه یا دن هاخ (The Hague) است. این موزه که از مهمترین جاهای تماشای دنهاخ هلند به شمار می رود، سال ها به عنوان مقر کمیته نقاشان سلطنتی فعالیت می کرد و امروزه یکی از بزرگترین مجموعه های آثار هنری دوران طلایی هلند است.

اگر به نقاشی و هنر دوران رنسانس علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه زیبا و تماشای بازدید کنید.

باغ های کوکنهوف Keukenhof Gardens

بدون شک یکی از مهمترین نمادهای هلند که در فکر تمام گردشگران این کشور نقش بسته است، طبیعت زیبای هلند و گل های لاله این کشور هستند. جالب است بدانید که هلند بزرگترین تولیدنماینده گل در سرتاسر جهانست و تقریبا نیمی از تولیدات گل جهان به این کشور تعلق دارد و باغ های گل نیز از تماشای های هلند به شمار می فرایند.

باغ زیبای کوکنهوف که از پارک های معروف هلند نیز به شمار می رود، از مهمترین مزارع کشت گل لاله در هلند است. کافیست در فصل بهار به این باغ سفر کنید تا با دریای از میلیون های گل لاله در رنگ های مختلف روبرو شوید.

تالار شهر دلفت Delft City Hall

یکی دیگر از جاهای تماشای هلند که از دوران رنسانس بجای مانده و نمادی از تاریخ و فرهنگ غنی این کشور است، تالار زیبای شهر دلفت در مرکز این کشور است. این بنا یکی از نمادهای معماری هلند به شمار می رود و با بازدید از آن، می توانید با تاریخ معماری این کشور آشنا شوید.

این بنای زیبا و برج بلندش در کنار کلیسای تاریخ دلفت، اصلی ترین جاهای تماشای دلفت هلند هستند که گردشگران متعددی را به خود جذب می نمایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور هلند ارزان: جاهای دیدنی هلند؛ 11 جاذبه که نباید از دست داد! برترین جاهای دیدنی هلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور هلند ارزان: جاهای دیدنی هلند؛ 11 جاذبه که نباید از دست داد! برترین جاهای دیدنی هلند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: جاهای دیدنی هلند؛ 11 جاذبه که نباید از دست داد! برترین جاهای دیدنی هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید