آنچه درباره آمستردام و جاذبه هایش باید بدانید

به گزارش مجله ویراپارس، شهر آمستردام پایتخت کشور سلطنتی هلند در شمال اروپا که در کنار رتردام و لاهه، سه شهر اصلی هلند را تشکیل می دهند. هسته اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم ترین بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه های اعیان نشین بسیاری در حاشیه کانال های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند. این شهر نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می رسد، و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست.

آنچه درباره آمستردام و جاذبه هایش باید بدانید

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ نموده است و به یک موزه روباز و دیدنی می ماند. به همین خاطر یکی از جاذبه های گردشگری آن، قایق سواری در کانال های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان های زیبای شهر می گذرد.

این شهر برای هنردوستان نیز مکانی رؤیایی ست. گذشته از معماری زیبا، این شهر نسبت به مساحتش گنجینه های هنری بسیاری را داراست و پر است از موزه ها و گالری های جورواجور. از نقاشی های خیره نماینده رمبراند، ورمیر (فرمیر) و ون گوگ Van Gogh (فان خوخ) که در موزه های اصلی به نمایش گذاشته شده اند گرفته، تا موزه های کوچکی مانند موزه شکنجه. سه موزه اصلی آمستردام درمیدان موزه [Museumplein] واقع اند.

آمستردام را می توان دوچرخه دوست ترین شهر جهان نامید. حدود 50 درصد از حمل و نقل شهری در آمستردام با دوچرخه صورت می گیرد. همچنین تعداد دوچرخه ها در این پایتخت اروپایی از تعداد خودروها بیشتر است. اصلی ترین توقف گاه شهر آمستردام، سازه ای سه طبقه است که 10 هزار دوچرخه را در خود جای می دهد. مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در آمستردام به مراتب بیشتر از مسیرهای خودرو است و به همین دلیل آمد و شد چندانی با خودرو در این شهر مشاهده نمی گردد. جالب اینجا است که حتی یک روز تعیین (دومین شنبه ماه مه) در تقویم ملی هلند به نام روز دوچرخه سواری نام گذاری شده است

اگر به آمستردام سفر کردید دیدنی های این شهر را از دست ندهید:

کانال های آمستردام (Amsterdams Canals)

در حاشیه کانال های زیاد آمستردام، خانه های زیبایی که اکثرا مربوط به قرن هفدهم می باشند به چشم می خورد. با وجود اینکه این کانال ها در اصل به دلایل مالی ساخته شده بودند، ولی در حال حاضر تبدیل به بزرگ ترین جاذبه گردشگری آمستردام شده اند.

موزه ملی (Rijksmuseum)

موزه ملی، بزرگ ترین موزه هنر در هلند و یکی از محبوب ترین جاذبه های آمستردام است. شهرت اصلی این موزه به دلیل آثار نقاشی قرن هفدهم نقاشان هلندی از جمله ورمیر و رامبراند است.

میدان رامبراند (Rembrandt Square)

این میدان محبوب و اغلب شلوغ، در اصل در سال 1668 به عنوان بازار کره ساخته شد. مجسمه ای از نقاش معروف هلندی رامبراند، زینت بخش مرکز این میدان است.

میدان دام (Dam Square)

میدان دام که یکی از قدیمی ترین میدان های آمستردام است، با ساختمان های تاریخی از جمله کاخ سلطنتی احاطه شده است. یک بنای یادبود بلند در این میدان، به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

آسیاب بادی دِ خووایا (ِDe Gooyer آسیاب بادی)

آسیاب های بادی که زمانی در همه جای هلند به چشم می خوردند، در حال حاضر تبدیل به منظره ای نادر در آمستردام شده اند. آسیاب بادی د خووایا، که در سمت شرقی مرکز تاریخی واقع شده است ، یکی از تنها شش آسیاب بادی باقی مانده در شهر است.

پل لاغر (Skinny Bridge)

پل لاغر (Magere Brug)، یک پل عابر پیاده است که بر روی رودخانه آمستل کشیده شده و با طراحی زیبای خود، احتمالا محبوب ترین پل در بین بیش از 1200 پل در آمستردام می باشد.

بازار گل (Flower Market)

بازار گل آمستردام در سینگل که یکی از کانال های متعدد شهر است، واقع شده است. این بازار گل، آخرین بازار گل شناور آمستردام بوده و همواره جمع کثیری از گردشگران را به خود جذب می نماید.

ایستگاه مرکزی (Central Station)

این مرکز حمل و نقل زیبا در سرانجام قرن 19 به سبک نئو رنسانس ساخته شد. برای حفظ ثبات این ایستگاه که در کنار یک رودخانه ساخته شد، از 8600 ستون استفاده نموده بودند.

خانه آن فرانک (Anne Frank House)

خانه آن فرانک محل اختفای خانواده فرانک که سعی کردند از دست نازی ها فرار نمایند در حال حاضر تبدیل به یک موزه شده است. یک رونوشت از دفتر خاطرات معروف آن فرانک به همراه بعضی اشیاء دیگر، برای بازدید در این موزه وجود دارد.

کاخ سلطنتی (Royal Palace)

میلادی ساخته شده 17این کاخ سابق، در اصل به عنوان یک سالن شهر در قرن بود. لوئیس، برادر ناپلئون ، در شروع قرن نوزدهم آن را تبدیل به یک کاخ کرد.

میدان لیدز (ِLeidse Square)

میدان لیدز آمستردام، یک میدان شلوغ است و بین جوانانی که معمولا غروب روزهای تعطیل را در آنجا می گذرانند از محبوبیت زیادی برخوردار است. در کنار این میدان، تئاتر زیبای شهر (Stadsschouwburg) قرار گرفته است.

موزه ونگوگ (Van Gogh Museum)

موزه ونگوگ که در یک ساختمان بزرگ مدرن واقع شده است، یکی از محبوب ترین موزه های آمستردام بوده و بیش از 200 اثر از این نقاش معروف هلندی را در خود جای داده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 771

به "آنچه درباره آمستردام و جاذبه هایش باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره آمستردام و جاذبه هایش باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید