تولید 1000 کیلو گرم قارچ در شهربابک

به گزارش مجله ویراپارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهربابک گفت: با تولید هزار کیلو گرم قارچ دکمه ای به همت دو طرح پیروز پرورش قارچ، بخشی از نیاز بازار شهربابک تامین می شود.

تولید 1000 کیلو گرم قارچ در شهربابک

به گزارش خبرنگار از، غلامرضا منگلی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: دو طرح پرورش قارچ دکمه ای در شهرستان شهربابک به همت و توان علمی مجریان طرح در زمینه تولید قارچ، قسمتی از نیاز بازار داخل شهرستان را تامین می کنند.

او اضافه کرد: خانم علی اکبری با مدرک کارشناسی کشاورزی، اقدام به اجرای طرح پرورش قارچ با مجوز مشاغل خانگی در روستای ده موسی با هزینه کرد 50 میلیون ریال کرده است و در هر دوره 700 کیلوگرم قارچ دکمه ای با کیفیت تولید می کند.

منگلی شرح داد: با توجه به اینکه مجری این واحد تولیدی، دارای گواهینامه مهارت پرورش قارچ دکمه ای از سازمان فنی و حرفه ای استان تهران و مهارت کنترل کیفیت محصولات کشاورزی از جهاد کشاورزی استان کرمان است، به آموزش و ارائه مشاوره به متقاضیان پرورش قارچ در سطح شهرستان اقدام می کند.

او خاطرنشان کرد: طیبه ریاحی با مدرک فوق لیسانس فیزیولوژی گیاهی با شرکت در دوره آموزشی که با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و مدرسی خانم علی اکبری برگزار شده بود، اقدام به راه اندازی یک واحد پرورش قارچ در سطح 15 متر مربع در شهرستان شهربابک با میزان تولید 300 کیلو گرم در هر دوره کرده است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1121

به "تولید 1000 کیلو گرم قارچ در شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 1000 کیلو گرم قارچ در شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید