تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی

به گزارش مجله ویراپارس، یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز به تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی شد.

تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی

به گزارش خبرنگاران، کیانوش عسگری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد محصولات این شرکت گفت: فعالیت های شرکت ما به دو بخش عمده ارائه خدمات مهندسی در قالب یک کلینیک صنعتی برای رفع مسائل صنایع با تخصص ها و کارگروه های مختلف و ارائه خدمات تولید یک محصول تقسیم می شود.

وی افزود: ما با توجه به تجربه ای که طی سال های گذشته در صنعت داشتیم، متوجه شدیم که ایجاد کلینیک صنعتی و کارگروه های تخصصی در این کلینیک می تواند به رفع مسائل صنایع مختلف کمک کند؛ چرا که مخاطبان ما صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه ها، صنایع استخراجی، ماشین سازی، ریخته گری و هر صنعتی است که به نوعی با مهندسی مواد مرتبط باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه بعد از سال ها تجربه پیروز به تولید فوم های فلزی شدیم، گفت: این فوم ها در رده بندی دنیای، جزو مواد پیشرفته و های تک تلقی می شود و تحقیق و توسعه این مواد در مرز دانش است. معدود کشورهایی در دنیا وجود دارند که پیروز به تولید این محصول شده اند و خوشبختانه ایران توانسته به تولید این محصول با کاربردهای گسترده تری دست پیدا کند. این فوم ها را که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تولید کردیم، توانستیم طرح صنعتی آن را هم اجرا کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های فوم های فلزی اظهار کرد: این فوم ها، موادی سبک با قابلیت بالایی هستند که دلیل گرانی آن در دنیا، های تک بودن این مواد است و امیدواریم وارد حوزه صادرات این محصول شویم.

عسگری در مورد گردآوری توانمندی ها و تخصص های صنایع، بیان نمود: گردآوری شبکه ای از توانمندی ها و تخصص های صنایع، هم افزایی را در پی دارد که این مهم می تواند مسائل را با ارزش اضافه نموده و بهره وری زیادی رفع کند، به طوری که مسائل به صورت نهادینه رفع شود، نه مقطعی. بنابراین در تلاش هستیم تا شبکه ای از تخصص های شرکت های مختلف را جمع آوری و توانمندی های آن ها را شناسایی کنیم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در ادامه با بیان اینکه تحریم ها جلوی تولیدات ما را نگرفت، بیان کرد: در این شرایط توانستیم قطعاتی که عمرشان محدود بود، تا 90 درصد بازیافت کنیم و دوباره به چرخه صنعت برگردانیم. برای مثال برخی قطعات در صنعت پالایشگاهی و نیروگاهی که از خارج از کشور تامین می شد، احیا شد؛ چرا که این قطعات، های تک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1724

به "تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی" امتیاز دهید

911 کاربر به "تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید فوم های فلزی برای جوان سازی قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید