کوشش سفارت ایران در تایلند برای خارج کردن یک شهروند ایرانی از میانمار

به گزارش مجله ویراپارس، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که سفارت ایران در تایلند به عنوان آکردیته در میانمار در کوشش است ضمن کسب اطمینان از سلامت و امنیت یک خانم ایرانی در میانمار، برای خروج وی از این کشور یاری لازم را انجام بدهد.

کوشش سفارت ایران در تایلند برای خارج کردن یک شهروند ایرانی از میانمار

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در پی تحولات اخیر در میانمار در مورد آخرین شرایط ایرانیان مقیم گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند که به عنوان آکردیته در میانمار معین شده است، در دوره کرونا با معدود شهروندان ایرانی در این کشور در تماس بوده و به خروج آن ها از میانمار یاری نموده است.

وی اضافه نمود: آخرین شهروند به جامانده، یک خانم ایرانی است که سفارت در کوشش است ضمن کسب اطمینان از سلامت و امنیت ایشان، یاری لازم برای خروج ایشان از میانمار انجام بدهد.

* اگر شهروند ایرانی در میانمار حضور دارد در اسرع وقت شرایط خود را به سفارت ایران در تایلند اطلاع دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به این کشور تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی، به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در این کشور هستند اکیدا توصیه کرد در اسرع وقت شرایط و درخواست های احتمالی خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اطلاع دهند تا یاری لازم انجام گردد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده همچنین امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره کودتای نظامی در میانمار نیز گفت: نیمه های شب دیشب این رخ داده و سفارت مستقر نداریم و تمامی مجاری ارتباطی و اطلاعاتی مسدود است و اطلاعات ما اندک است. امیدواریم تحولاتی که از دورادور شاهدیم منجر به شرایط حقوق اقلیت ها و مسلمانان نگردد. قرن 21 قرن جا به جایی قدرت از این دست نمی تواند باشد. باید از نزدیک ببینم تحولات به چه سمت می رود و الان درباره اظهارنظر دقیق تر در این خصوص زود است.

لازم به ذکر است پس از بازداشت شماری از رهبران حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی در میانمار، ارتش این کشور با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حکومت نظامی گفت که قدرت را به دست گرفته است.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور خاطرنشان کرد که قدرت برای مدت یک سال به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1415

به "کوشش سفارت ایران در تایلند برای خارج کردن یک شهروند ایرانی از میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سفارت ایران در تایلند برای خارج کردن یک شهروند ایرانی از میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید