تراژدی های سفر و راهکارهای مقابله با آنها

به گزارش مجله ویراپارس، سفرهای خارجی می توانند هیجان انگیز و خارق العاده باشند و به شما لذتی خاصی از سپری کردن تعطیلات دهند؛ تعطیلاتی که با تماشا منظره ها و انجام تفریحات و تفریح هایی که در کشور خود نداشتید یا به شکل دیگری انجام می دادید بسیار برایتان شگفت آور و جالب خواهد بود.

تراژدی های سفر و راهکارهای مقابله با آنها

اما گاهی اوقات هم پیش می آید که با مسئله ای روبرو می شوید و شاید ندانید در آن لحظه چه واکنشی باید نشان دهید. آیا می دانید در یک کشور خارجی (که احتمالاً زبان مردمش را نمی دانید) چطور باید رفتار کنید؟

مسافران ممکن است در سفرهای خارجی خود با مصائب بسیار گوناگونی روبه رو شوند که برخی از آنها ممکن است به کل تعطیلات آنها را خراب کند. با این که برخی از این مسائل اجتناب ناپذیر هستند، اما شما می توانید خودتان را از قبل برای رویارویی با چنین شکلاتی آماده کنید و تا دندان مسلح باشید!

تراژدی اول: مسمومیت غذایی!

شکی نیست که مسمومیت غذایی یکی از وحشتناک ترین تجربیات در سفر است که می تواند جلوی لذت بردن در سفر به یک کشور خارجی را بگیرد؛ مخصوصاً وقتی اولین بار باشد که چنین سفری را تجربه می کنید. مسمومیت غذایی وقتی رخ می دهد که غذا آلوده باشد، خوب پخته نشده یا بدون درپوش مانده و در معرض حشرات و سایر آلودگی ها قرار گرفته باشد. علائم مسمومیت غذایی حالت تهوع، استفراغ و کاهش اشتهاست.

چه کنیم: وقتی دچار مسمومیت غذایی شدید، باید خوب استراحت کنید و مایعات زیاد بنوشید. علاوه بر این، باید دلیل مسمومیت غذایی را پیدا کنید و فردی را که مسئول بروز چنین واقعه ای است آگاه کنید. برای پیشگیری از مسمومیت، سعی کنید غذا را در مکان های معتبر و شناخته شده بخورید و از خوردن غذاهای خیابانی پرهیز کنید. مگر این که داروهای ضروری را خورده یا واکسن های خاصی را زده باشید. حواستان باشد در چنین مواقعی که منجر به بر هم زدن آسایش شما شده است، باید جبران خسارت نیز بکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید با مسئولان تور گردشگری یا مدیریت هتل صحبت کنید تا به شما یاد بدهند که بهتر است چه کاری انجام دهید.

تراژدی دوم: سرقت!

هیچ کس دلش نمی خواهد در تعطیلاتی که قرار است به او خوش بگذرد اموالش به یغما برود. اما متأسفانه دزدان همواره در کمین گردشگران هستند تا مال آنها را چپاول نمایند. چه تلفن همراه باشد یا پول و زیورآلات شما، دزد دقیقاً می دانند که از شما چه می خواهد. گاهی اوقات ممکن است بتوانید اموال خود را کشف کنید و از دزد پس بگیرید اما برخی مواقع دیگر همه چیز به باد فنا رفته… در این حالت، دست شما نه به دزد می رسد نه به اموالی که از شما دزدیده شده است!

چه کنیم: با این که واکنش اولیه شما ترس و پریشان حالی است اما کسی که در چنین موقعیتی قرار می گیرد باید این احساسات را کنار بگذارد و شجاع باشد. وقتی در یک کشور خارجی هستید، نباید نشان دهید که آسیب پذیر هستید زیرا با این کارتان در واقع دزدان را بیشتر به سمت خود می کشانید. در عوض، شماره نزدیک ترین ایستگاه پلیس را بگیرید و گزارش اتفاقاتی که برایتان افتاده است را به مأموران نیروی انتظامی ارائه دهید. سعی کنید تا می توانید شاهد پیدا کنید. هر چه تعداد شاهدان بیشتر باشد، شانس شما برای پیدا کردن مجرم بیشتر خواهد بود. اگر پلیس نتوانست کاری برای شما انجام دهد، به نزدیک ترین دفتر سفارت مراجعه کنید تا آنها برترین کارها را برای شما انجام دهند. یکی از نکات مهم در سفرهای خارجی این است که وقتی برای گردش از هتل بیرون می روید، چیزهای زیادی با خودتان همراه نداشته باشید. سعی کنید پول، مدارک شناسایی، مدارک سفر و دیگر چیزهایی که در سفر به آنها احتیاج پیدا می کنید را در اتاق هتل بگذارید که جایش امن تر است. بهتر است فقط چیزهایی را که لازم دارید با خودتان حمل کنید و تنها به گردش نروید؛ مخصوصاً مکان هایی که به وقوع جرائم گوناگون مشهورند. چیزهایی که از شما به سرقت رفته است را به بیمه سفر خود گزارش دهید.

تراژدی سوم: کلاهبرداری!

کلاهبرداران برای گردشگران دام پهن می نمایند و اگر با شیوه های کلاهبرداری در مقصدی که می روید آشنا نباشید، حتماً شما هم یکی از طعمه های آنها خواهید بود. می توانید کاری کنید که کسی کلاهتان را برندارد اما اگر قربانی یک کلاهبرداری حرفه ای شدید، با انجام کارهایی شاید بتوانید جبران خسارت کنید.

چه کنیم: زیرک باشید و سؤال بپرسید. کلاهبرداران حرفه ای فکر می نمایند گردشگران ساده لوح هستند و از همین ویژگی برترین سوءاستفاده را می نمایند. اگر قربانی کلاهبرداری شدید، اول از همه پلیس را خبردار کنید و اتفاقی که برایتان افتاده است را برای آنها توضیح دهید. در بیشتر موارد، مجرم سابقه دار است و پلیس می تواند اموال شما را پس بگیرد. بخش حمل و نقل و مسافربری، که اغلب رانندگان تاکسی را شامل می گردد، بیشترین کسانی هستند که با کرایه های نجومی از گردشگران کلاهبرداری می نمایند.

تراژدی چهارم: بیماری!

خیلی از مردم هستند که از رفتن به بیمارستان در وطن خود هم اجتناب می نمایند چه برسد به کشور خارجی؛ تصورش را بکنید که وقتی در یک کشور بیگانه باشید و بیمار شوید چقدر وحشت خواهید داشت که به بیمارستان بروید یا مسئله ای داشته باشید که احتیاج به بستری شدنتان باشد. بیماری یا تصادف هر جا و هر زمانی ممکن است رخ بدهد اما برخوردار شدن از درمان قابل اطمینان و مناسب در چنین مواقعی یکی از ضروریات است. خیلی از مسافران هستند که دوست ندارند در هنگام سفر بیمه باشند اما برخی بیمه ها می توانند در تراژدی درمان و بستری در بیمارستان به گردشگران یاری شایانی کند.

چه کنیم: بیمه خود را فوراً از اتفاقی که برایتان افتاده است آگاه کنید تا فرایند درمان شما شروع گردد. اگر بیماری مزمن یا عارضه جسمی خاصی دارید، از پزشک خود بخواهید که یادداشتی بنویسد تا در زمان سفر به کشور خارجی و احتیاج به درمان، به پزشکان کشور بیگانه یاری کند تا از شرایط جسمی شما به خوبی اطلاع پیدا نمایند.

منبع: فوت و فن / iol.co.za
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 2106

به "تراژدی های سفر و راهکارهای مقابله با آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی های سفر و راهکارهای مقابله با آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید