ترامپ: درباره منشاء کرونا از آزمایشگاهی در ووهان تحقیق می کنیم

به گزارش مجله ویراپارس، رئیس جمهوری آمریکا گفته است دولتش در کوشش است تا تعیین کند آیا کروناویروس از یک آزمایشگاه در ووهان چین سرچشمه گرفته است یا خیر. مایک پامپئو هم تاکید دارد که چین باید درباره هر آنچه می داند شفاف عمل کند.

ترامپ: درباره منشاء کرونا از آزمایشگاهی در ووهان تحقیق می کنیم

شبکه خبری فاکس نیوز چهارشنبه گزارش داد، ویروس کرونا در یک لابراتوآر در ووهان، نه به عنوان یک سلاح بیولوژیک بلکه به عنوان بخشی از کوشش چین برای نشان دادن اینکه کوشش هایش برای شناسایی و مقابله با ویروس ها برابر یا حتی بزرگتر از قابلیت های ایالات متحده است، نشات گرفته است.

این گزارش و موارد دیگر که به آزمایشگاهی در ووهان اشاره داشتند، محل بحث و جدل شده است.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره این گزارش ها و منبع شیوع کروناویروس از آزمایشگاهی در ووهان مورد سوال نهاده شد و گفت از این گزارش ها آگاه شده است. رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما به دقت این وضع بسیار وحشتناکی که اتفاق افتاده است، آنالیز می کنیم.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا این مساله را با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در میان گذاشته است، گفت: نمی خواهم درباره آنچه به او درباره این لابراتوآر گفتم، بیان کنم، نمی خواهم در این رابطه حرفی بزنم، این کار اکنون نامناسب است.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده کوشش نموده است بر روابط قدرتمند کشورش با چین تاکید کند، چرا که واشنگتن برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی که به شدت مورد احتیاج کادر پزشکی آمریکاست، به پکن متکی است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 927

به "ترامپ: درباره منشاء کرونا از آزمایشگاهی در ووهان تحقیق می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: درباره منشاء کرونا از آزمایشگاهی در ووهان تحقیق می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید