تخم مرغ منبع املاح مورد احتیاج بدن

به گزارش مجله ویراپارس، تهران (پانا) - به گفته یک استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، تخم مرغ ویتامین D و E را به مقدار کافی و لازم تأمین می نماید و حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است.

تخم مرغ منبع املاح مورد احتیاج بدن

به گزارش ایسنا، بهروز یاراحمدی اعلام کرد: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که احتیاجهای تغذیه ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است، مطرح نمود: یک عدد تخم مرغ متوسط 76 کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، سه درصد احتیاج انرژی یک مرد بالغ و چهار درصد احتیاج انرژی یک زن بالغ را تأمین می نماید.

یاراحمدی ادامه داد: تخم مرغ بیشتر ویتامین های مورداحتیاج بدن به جز ویتامین C را دارد و منبع خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A است.

این استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، ادامه داد: تخم مرغ ویتامین D و E را به مقدار کافی و لازم تأمین می نماید و حاوی تمامی املاح برای تأمین سلامتی فرد است، به خصوص اینکه منبع بسیار خوب ید و فسفر است که یُد برای ساخت هورمون تیروئیدی و فسفر برای رشد بهتر و سلامتی استخوان های بدن ضروری است.

وی تأکید کرد: املاح مهم دیگری که در تخم مرغ وجود دارند شامل روی، سلنیم، آهن و کلسیم است که روی باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر شده و عفونت را نیز از بین می برد، سلنیم نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم بوده که رادیکال های آزاد ناشی از سوخت ناقص چربی ها را در بدن از بین می برد و می تواند بر علیه عوامل ایجادکننده سرطان نقش داشته باشد.

یاراحمدی مطرح نمود: چربی ها و روغن ها از بخش های مهم و بحث برانگیز تغذیه و رژیم غذایی افراد است، اینکه چه نوع روغنی برای مصرف کردن مناسب است یا اینکه کدامیک از انواع روغن بیشتر موجب بروز بیماری، سکته و یا چربی خون می گردد، چربی ها انواع متعددی دارند، مانند چربی های اشباع که از آن جمله چربی متصل به گوشت و روغن حیوانی است که در دمای محیط به صورت جامد هستند.

این استادیار پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، ادامه داد: نوع دیگر، چربی های غیراشباع است مانند روغن زیتون که در دمای محیط به صورت مایع بوده و تأثیر مصرف چربی در بروز سرطان بدین ترتیب است که هم نوع و هم مقدار چربی مصرفی مهم است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1426

به "تخم مرغ منبع املاح مورد احتیاج بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ منبع املاح مورد احتیاج بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید