بهای خدمات شهرداری شیراز خرداد افزایش می یابد

به گزارش مجله ویراپارس، خبرنگاران/فارس مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز، گفت که از ابتدای خرداد سال جاری بهای خدمات و عوارض در این کلانشهر، 50 درصد افزایش می یابد.

بهای خدمات شهرداری شیراز خرداد افزایش می یابد

محمودرضا مهرجهانیان با اشاره به جزییات طرح دو فوریتی شهرداری شیراز در مورد نرخ عوارض و بهای خدمات سال جدید، یادآور شد: شورای اسلامی شهر شیراز با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده است که عوارض و بهای خدمات را تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال طبق مصوبه سال 1399 و از ابتدای خرداد ماه بر مبنای مصوبه بهمن ماه سال گذشته دریافت نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرداری شیراز، مهرجانیان اضافه کرد: بر اساس تبصره این ماده واحده، مودیانی که بهای عوارض و خدمات را در فروردین ماه امسال بر اساس مصوبه بهمن ماه سال 1399 پرداخت نموده باشند بستانکار خواهند شد.

او به اثرات مثبت پرداخت عوارض و بهای خدمات شهری اشاره و اظهار داشت: آنالیز عملکرد مدیریت شهری در اجرای این طرح نشان می دهد که اختصاص این فرصت به شهروندان، نوعی بازی برد برد برای شهرداری و شهروندان است؛ چرا که با توجه به افزایش 50 درصدی تعرفه عوارض و بهای خدمات از ابتدای خرداد 1400، از سویی مودیان و فعالان صنعت ساختمان می توانند با استفاده از نرخ مصوب سال گذشته، از هزینه های خود بکاهند و از سوی دیگر، مدیران شهری با استفاده از نقدینگی بدست آمده به وسیله مشارکت های شهروندی با دستی بازتر نسبت به ساماندهی امور خدماتی و عمرانی شهر اقدام نمایند.

مهرجهانیان با بیان اینکه اگر این هزینه ها برای اداره شهر از محل عوارض و بهای خدمات تامین نشوند؛ شهر، از شاخصه های مناسب برای زیست و رفاه شهری محروم خواهد شد، اضافه کرد: امروز شیراز نسبت به سالیان قبل، روان تر است و در هر نقطه از شهر، پروژه های عمرانی با هدف رفاه شهروندان، شروع و درحال انجام است و این همه، جز با تکیه بر درآمدهای شهروندی از محل عوارض و مشارکت های همشهریان میسر نمی گردد.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز اظهار داشت: افزایش تعرفه ها به صورت سالانه، بر اساس منطق مالی و طبق شاخص هزینه های اداره شهر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1627

به "بهای خدمات شهرداری شیراز خرداد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهای خدمات شهرداری شیراز خرداد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید