بایدن خواهان اقدام فوری شورای امنیت در خصوص سوریه و یمن شد

به گزارش مجله ویراپارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، کاخ سفید شامگاه پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه ای اعلام نمود که جو بایدن نشستی با حضور نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار نموده و در این نشست از آنها خواسته است تا در خصوص میانمار، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن به فوریت اقدام نمایند.

بایدن خواهان اقدام فوری شورای امنیت در خصوص سوریه و یمن شد

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور [بایدن] با سپاس از سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، لیندا توماس گرینفیلد، بابت نظارت و مباشرت ایشان در ریاست دوره ای آمریکا بر شورای امنیت، بر ضرورت اقدام این شورا نسبت به طیفی از بحران های منطقه ای از جمله در برمه (میانمار)، اتیوپی، لیبی، سوریه و یمن تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که در این نشست، بایدن پایبندی ایالات متحده به رهبری ارزش محور جهانی و مشارکت مجدد با نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل را بار دیگر مورد تأیید قرار داد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: رئیس جمهور بر اهمیت همکاری با شرکای جهانی به وسیله نهادهای بین المللی برای انتها دادن به همه گیری [کرونا]، بهبود امنیت بهداشت جهانی، و تضمین پیشبرد یک فرایند بهبود مالی منصفانه و پایدار تأکید کرد.

رئیس دولت ایالات متحده همچنین نسبت به عضویت رسمی این کشور در گروه دوستان سازمان ملل درباره اقلیم و امنیت ابراز تمایل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1578

به "بایدن خواهان اقدام فوری شورای امنیت در خصوص سوریه و یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن خواهان اقدام فوری شورای امنیت در خصوص سوریه و یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید