بازی دنیا باز Towers of Aghasba با الهام از آثار جیبلی کمتر از یک ماه دیگر عرضه می گردد
به گزارش مجله ویراپارس، اگر از هواداران پر و پا قرص استودیوی جیبلی (Ghibli) هستید یا در حین تماشای فیلم های این استودیو آرزو می کنید که بتوانید در دنیای آن ها غرق شوید، پس باید حواستان به بازی Towers of Aghasba که به زودی منتشر می گردد، باشد.
این بازی فانتزی دنیا باز در سبک بقا اولین بازی استودیوی Dreamlit Games است. انتظارات زیادی از این استودیو با وجود توسعه دهندگانی که قبلا روی بازی هایی از Hawken گرفته تا تایتان فال (Titanfall) و کال آو دیوتی 2 (Call of Duty 2) و البته فیلم هایی مانند روز استقلال (Independence Day) و بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One) کار نموده اند، وجود دارد. در بازی Towers of Aghasba، بازیکنان نقش یک معمار جوان را از مردم دنیای خیالی شیمو (Shimu) بر عهده می گیرند که پس از تخریب وطن خود به وسیله یک نیروی مرموز، مجبور به فرار می شوند. حالا، بازیکن باید زندگی را به زمین بازگرداند، گیاهان و جانوران آن را احیا کند و حتی روستا ها را بازسازی کند. پس از انجام این کار، قفل حالت چندنفره باز می گردد و بازیکنان می توانند با حداکثر سه دوست به کاوش، تجارت، شکار و نبرد بپردازند.
ایده اولیه این بازی در سال 2009 مطرح شد و از بازی ماینکرفت (Minecraft) به عنوان یک اثر سندباکس که در آن بازیکنان از منابع برای ساخت و ساز بهره می برند و بعلاوه از بازی Shadow of the Colossus از نظر جلوه های بصری الهام گرفت اما، مدیر عامل و کارگردان استودیوی Dreamlit یعنی کانگ لی (Khang Le) گفته که بزرگترین منبع الهام برای بازی، فیلم نائوشکا از دره باد (Nausicaä of the Valley of the Wind) از استودیوی جیبلی بوده است.
او در حین توسعه بازی Hawken که در سال 2012 منتشر شد، توسعه بازی Towers of Aghasba را کنار گذاشت. سپس، زمانی که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در سال 2017 منتشر شد، دوباره این ایده را آنالیز کرد و این بار آن را بیشتر یک بازی اکتشافی در نظر گرفت و از بازی های Breath of the Wild و Animal Crossing: New Horizons، در کنار Viva Piñata و بعلاوه انیمه پرنسس مونونوکه (Princess Mononoke) برای جنبه های فضاسازی و ایجاد موجودات فریبنده و دوست داشتنی الهام گرفت. او گفت:
یکی از چیز هایی که او قصد داشته در این بازی آزمایش کند، استفاده از تکسچرهای واقعی و با دست نقاشی شده به جای انجام همه کار ها به صورت دیجیتالی در بازی بود. به عنوان بخشی از این فرآیند، او با یکی از هنرمندان پس زمینه استودیوی جیبلی یعنی یویچی نیشیکاوا (Yoichi Nishikawa)، آشنا شد که بعضی تکسچرهای بازی را با استفاده از رنگ های پوستر نقاشی نموده است.
او اضافه کرد:
تکسچرها تنها بخشی از فرآیند توسعه نیستند که با دست کشیده شده، بلکه نقشه بازی نیز دست ساز است و کارگردان بازی گفته کهزمان زیادی برای آن ها صرف شده و هنوز تکمیل نشده است. به گفته او، توانایی ساخت منطقه ها با دست به جای استفاده از ابزار های سنتی دیگر مانند فراوری رویه ای، بخشی از تفریح تیم توسعه بوده است.
در سرانجام حتی اگر از هواداران استودیو جیبلی نیستید، به نظر می رسد پس از عرضه زودهنگام Towers of Aghasba برای رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 در 19 نوامبر (29 آبان)، چیز های زیادی را برای کاوش در بازی خواهید داشت.
منبع: Polygon
منبع: دیجیکالا مگ