بازسازی منزل: بازسازی چهره مردان نمکی

به گزارش مجله ویراپارس، به گفته باستان شناس آلمانی ساخت تصاویر سه بعدی از مردان نمکی کشف شده در معدن نمک چهرآباد زنجان علاوه بر ارائه اطلاعات گسترده در هر لحظه و هر نقطه از دنیا، می تواند چهره مردان نمکی را بازسازی کند.

بازسازی منزل: بازسازی چهره مردان نمکی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نیکلاس شیمرل باستان شناس آلمانی گفت که در بخشی از مطالعات باستان شناسی بر روی مردان نمکی، تصویربرداری و عکاسی با ثبت تمام جزئیات و بخش ها، انجام می گردد.

وی یادآورشد که این تصاویر و عکس ها با ثبت همه جزئیات به تعداد انبوه وارد نرم افزاری به نام اگی سافت، فتو اسکن (agisaft- foto scan) می گردد.

شیمرل اعلام کرد که این نرم افزار نقاط منطبق تصاویر را بر روی هم قرار می دهد و تصویری کلی با تمام جزئیات و از ابعاد مختلف از هر یک از مردان نمکی آماده می نماید.

این باستان شناس آلمانی گفت که نتیجه انطباق این تصاویر در فضای نقطه - ابری قرار می گیرد و در نهایت یک تصویر سه بعدی از مردان نمکی آماده می گردد.

وی اظهار داشت که این تصویر سه بعدی موجب می گردد، هر پژوهشگری در هر نقطه از جهان بتواند به اطلاعات مردان نمکی دسترسی داشته باشند و برای مطالعه این مومیایی طبیعی نیازی به حضور در کنار آنها ندارد.

شیمرل ادامه داد که از سوی دیگر با انطباق تصاویر و توانایی که نرم افزار مورد نظر دارد، می توان تصویری سه بعدی از چهره مردان نمکی ترسیم کرد.

این باستان شناس با بیان اینکه مردان نمکی مومیایی های بسیار حساسی هستند، جابجایی آنها را اقدامی خطرناک به جهت آسیب به آنها برشمرد.

وی اضافه نمود که با ایجاد این تصویر سه بعدی، از این پس مطالعه بر روی مردان نمکی، نیازی به جابجایی آنها نخواهد داشت.

شیمرل ابراز کرد که نتیجه بازسازی چهره مردان نمکی حداکثر تا پنج ماه آینده آماده انتشار می گردد.

در دور تازه مطالعات باستان شناسی در معدن نمک چهرآباد و بر روی مردان نمکی که از نیمه دوم شهریور سال جاری شروع شده است، ابعاد مختلفی از مطالعات و پژوهش ها بر روی این مومیایی های طبیعی انجام می گردد.

تا به امروز 6 مرد نمکی از همین معدن کشف شده است که کاوشگران حدس می زنند همه این مردان در معدن نمک مشغول معدن کاری بودند که بر اثر ریزش، زیر آوار نمک مانده و در همان معدن مدفون شدند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 1963

به "بازسازی منزل: بازسازی چهره مردان نمکی" امتیاز دهید

3 کاربر به "بازسازی منزل: بازسازی چهره مردان نمکی" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی چهره مردان نمکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید