خرید سوغات از اروپا ؛ بایدها و نبایدها

به گزارش مجله ویراپارس، نام مسافرت و سوغاتی با هم عجین شده است. هنگام سفر بخشی از دغدغه مان آوردن سوغاتی خوب و مناسب برای عزیزانمان است. تا به حال به این فکر کردید که اگر روزی به اروپا سفر کردید، چه سوغاتی هایی باید بخرید؟ هر کدام از کشورها با توجه به تاریخ و فرهنگ خود سوغاتی های مختلفی دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای خرید سوغاتی در کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید.

خرید سوغات از اروپا ؛ بایدها و نبایدها

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

مسافرت خارج از کشور به این معنی است که هنگام برگشت به خانه مقدار زیادی خرده ریز با خود بیاورید. اغلب کشورهای اروپایی سوغاتی های کلیشه ای دارند که میلیون ها گردشگر هر ساله چندین یورو بابت آن ها پول پرداخت می نمایند. اما بیشتر این سوغاتی ها ارزش زیادی ندارند. اینجا به معرفی سوغاتی های کلیشه ای اروپا می پردازیم که نباید خرید، همچنین چند جایگزین برای آن ها معرفی می کنیم.

اتریش

از جمله سوغاتی که از اتریش نباید خرید، نوعی شلوارک چرمی است. مردم اتریش این لباس سنتی را می پوشند و شاید به نظر مضحک برسد. به علاوه شما نمی توانید هر ساله در جشن هالووین در اتریش باشید و این لباس را بپوشید.

به جای این سوغات، می توانید شکلات موتزارت بخرید. این شکلات معروف طعمی شیرین دارد و پر از بادام است.

بلژیک

سوغات کلیشه ای بلژیک شکلات است. در اروپا با شنیدن نام بلژیک اولین چیزی که به ذهن می رسد شکلات است.

به جای شکلات، می توانید شیرینی زنجبیلی و عسل بخرید. شیرینی های این کشور بسیار خوشمزه اند و در دهان آب می شوند. اگرچه بلژیک قطب تولیدنماینده عسل در اروپا نیست، اما می توانید عسل های مرغوب با کیفیت بسیار عالی در مغازه های این کشور پیدا کنید.

دانمارک

سوغات مشهور دانمارک پری دریایی کوچک است، چون یکی از شخصیت های داستان های تخیلی است.

به جای آن می توانید مجموعه LEGO فرودگاه بیلوند را تهیه کنید. این مجموعه را فقط می توانید از فرودگاه بیلوند دانمارک خریداری کنید، چون این مجموعه منحصرا در این فرودگاه عرضه می گردد، طراحی آن در این شهر اجرا شده و کارخانه سازنده آن نیز هنوز هم در همان شهر است.

فنلاند

معروف ترین سوغاتی که در این کشور می توانید پیدا کنید، کنسرو گوشت گوزن است. به جای این نوع گوشت می توانید گوشت خشک شده گوزن را بخرید که بسیار خوشمزه تر است.

فرانسه

کلاه گرد و نرم پشمی از جمله سوغاتی است که همه جای این کشور به فروش می رسد و همه جا به آن دسترسی دارید.

می توانید به جای این کلاه ها از شیرینی های خوشمزه و معروف فرانسه بخرید یا می توانید انواع قهوه و چای را امتحان کنید. در این کشور می توانید انواع چای با رنگ ها و طعم های مختلف بیابید. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید، پاریس جایی است که می توانید بهترین کتاب ها و شاهکارهای ادبی دنیا را پیدا کنید.

آلمان

مرد کوچک چراغ هدایت از نمادهای آلمان است و امروزه به عنوان سوغاتی این کشور به فروش می رسد. این شخصیت از چراغ های هدایت آلمان شرقی سابق گرفته شده و در گذشته یادآور نماد جمهوری دموکراتیک آلمان بود. امروزه آلمان از این آدمک ها اشباع شده است.

به جای این آدمک ها می توانید یک سوغاتی خوشمزه بخرید. پاستیل های آلمان بسیار خوشمزه هستند و برای عاشقان پاستیل، سوغاتی بسیار جذابی است. اما اگر به پاستیل علاقه زیادی ندارید، می توانید یک ساعت دیواری کوکو برای دوستانتان هدیه بیاورید.

مجارستان

شاید همه ما تجربه بازی و سرگرمی با مکعب های روبیک را داشته باشیم. قبل از اختراع گوشی های هوشمند مردم برای گذراندن وقت با این مکعب ها مشغول بودند. این مکعب، سوغات مجارستان است و امروزه در هر کجای دنیا می توانید آن ها را بیابید.

به جای اینکه برای دوستانتان مکعب روبیک بخرید، می توانید برایشان صورتک های محلی سوغاتی بیاورید. این اسباب بازی های محلی بسیار زیبا هستند و می توانید آن ها را از فروشگاه های مجارستان تهیه کنید.

ایرلند

در ایرلند لباس ها و کلاه هایی می توانید پیدا کنید که روی آن نوشته شده مرا ببوس، من ایرلندی هستم. فلسفه این جمله از آنجایی آمده است که مردم ایرلند اعتقاد دارند، اگر سنگ بلارنی را ببوسند، برایشان خوش شانسی می آورد. این سنگ در قلعه بلارنی، در فاصله 8 کیلومتری شهر کورک ایرلند قرار گرفته است. ایرلندی ها می گویند اگر کسی امکان بوسیدن این سنگ را نداشته باشد، بوسیدن یک ایرلندی به همان اندازه خوش شانسی می آورد.

به جای این چیزها می توانید صابون های اصلاح کلارک دوبلین را بخرید. این صابون های طبیعی ترکیبی از چوب سدر، جلبک دریایی دانگال، موم میث، گیاه دم اسب و آب چشمه های ایرلند هستند.

ایتالیا

مینیاتورهای کولوسئوم از سوغات مشهور ایتالیا است. این تندیس های کوچک احتمالا در رم اختراع شده اند، درست زمانی که امپراتوری رم سقوط کرد.

اگر کمی دست و دلباز باشید می توانید از طلا و جواهرات مشهور ایتالیا یادگاری ببرید. کیف و کفش چرم هم جز گزینه های سوغاتی این کشور است.

هلند

کفش های چوبی سوغاتی است که می توانید آن را در جای جای هلند پیدا کنید. اگر از این کفش ها بخرید، بعید است که واقعا از آن ها بهره ببرید.

اگر خواستید به جای این کفش ها سوغاتی دیگری بخرید، حتما شیرینی استروپ ویفر هلند را امتحان کنید. حتی آوردن پنیر هلندی به خانه نیز ایده بدی نیست.

لهستان

جعبه های چوبی کنده کاری شده از سوغاتی های محبوب لهستان است. متاسفانه هر چه به سمت شرق اروپا پیش می روید، این جعبه ها همه جا قابل رؤیت است.

اگر می خواهید به کسی هدیه چوبی و هنر دست بدهید، به جای این سوغات کلیشه ای شطرنج چوبی کنده کاری شده بخرید.

اسپانیا

در اسپانیا نوعی آلت موسیقی وجود دارد که اغلب جنس آن از چوب ضخیم است و به آن قاشقک می گویند. قاشقک های جیبی از مشهورترین سوغاتی های این کشور است.

اگر نمی خواهید هدیه ای کلیشه ای بخرید، به جای این قاشقک ها می توانید زعفران یا زیتون و روغن زیتون سوغاتی بیاورید که در ایران نیز بسیار هوادار دارند. همچنین می توانید از برندهای معروف در این کشور لباس های شیک بخرید.

سوئد

همه ما با وایکینگ ها و کارتون آن ها از دوران کودکی آشنایی داریم. کلاه وایکینگ ها سوغات بسیار معروف سوئد است. شاید اگر یکی از آن ها را برای دوستتان سوغاتی بخرید، بسیار شگفت زده گردد.

اگر از خرید این کلاه ها صرف نظر کردید می توانید به جای آن از کیف های کوچک کمری بخرید.

سوئیس

اغلب افرادی که به سوئیس سفر می نمایند برای عزیزانشان از ساعت های کوکو سوغاتی می آورند.

اگر ساعت با سلیقه شما جور نبود می توانید زنگوله بخرید. اگر بیشتر دست و دلباز بودید یک حساب بانکی مخفی سوغاتی بیاورید! یا می توانید حتی چاقوی سوئیسی بخرید. قطعا این چاقوها به محبوبیت و شهرت ساعت کوکو هستند با این تفاوت که هر کسی به این چاقوها با قابلیت زیاد آن ها احتیاج دارد.

انگلیس

خرس عروسکی گارد سلطنتی یکی از هدیه های کوچکی است که می توان از انگلستان به عنوان یادگاری خرید که چندان گران هم نیست.

به جای این خرس های کوچک می توانید یک قوری زیبا یا ماگ هایی با طرح های مختلف بخرید.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: virapars.ir شناسه مطلب: 537

به "خرید سوغات از اروپا ؛ بایدها و نبایدها" امتیاز دهید

1 کاربر به "خرید سوغات از اروپا ؛ بایدها و نبایدها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغات از اروپا ؛ بایدها و نبایدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید